eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe jako podgrzewacz.Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
    Date: Mon, 15 Oct 2012 12:33:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 60
    Message-ID: <k5gop9$53q$1@node2.news.atman.pl>
    References: <k594jq$bor$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: rybnik.alan-systems.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1350297193 5242 91.229.26.2 (15 Oct 2012 10:33:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Oct 2012 10:33:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:15.0) Gecko/20120912 Thunderbird/15.0.1
    In-Reply-To: <k594jq$bor$1@news.vectranet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2468602
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.10.2012 15:06, nadir pisze:
    > Mam w silniku zamontowane coś podobnego:
    > http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-ajm-1-9td
    i-wody-passat-b5-115-i2629125580.html
    >
    > Chciałbym to wykorzystać jako grzałkę silnika na zimę, wygląda na to że
    > są tam zamontowane zwykłe świece żarowe, takie same jak do podgrzewania
    > cylindrów.
    > Wymyśliłem sobie, że pod dwie lub trzy świece podłączę transformator
    > 230/12V, muszę tylko dobrać jego moc i nasuwają mi się takie oto pytania:
    > 1. Czy zwykłą świecę żarową można bez problemu zasilić prądem zmiennym,
    > czy trzeba by go najpierw wyprostować?
    > 2. Jakie max napięcie wytrzyma świeca na 12V, bo nawet jak wyprostuje
    > napięcie, to stabilizować go raczej nie będę.
    > 3. Jaki maksymalny prąd pobiera pojedyncza świeca? Próbowałem na zimno
    > zmierzyć jej opór ale miernik, którym dysponuję na takich małych
    > wartościach się wysypuje.
    >
    > Czy ktoś próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałać?

    Gdzie je chcesz zamontować i jaki cel osiągnąć? łatwiejsze uruchamianie?
    szybsze nagrzanie silnika po odpaleniu? czy może ciepełko w aucie jak
    wsiadasz do niego? a może jeszcze coś innego?

    Te grzałki nurkowe co zaprezentowałeś, to w przypadku laguny, pewnie w
    innych jest podobnie, powodują że silnik szybciej się rozgrzewa, one
    działają po rozruchu i dogrzewają płyn w małym obiegu. Świece
    żarowe(fabrycznie) zaś ułatwiają rozruch ogrzewając cylindry od wewnątrz
    przed, podczas rozruchu i chwilę po nim.

    Generalnie samochody są przystosowane do pracy w danym klimacie i
    problemu z odpaleniem sprawnego samochodu być nie powinno. Jeżeli masz
    owe problemy to należało by poszukać przyczyny.
    Jeżeli zaś chcesz nagrzać wnętrze żeby było ciepło, to nie ma sensu
    gmerać przy silniku ino wstawić jaką nagrzewnice do środka auta. Silnik
    nie jest izolowany termicznie więc większość ciepła pójdzie fpizdu.

    Jak już bardzo chcesz ogrzać silnik, aby mu ułatwić życie, to moim
    zdaniem najlepszym wyjściem by było grzać olej. Ciepły olej to mniejsze
    opory przy rozruchu, szybsze smarowanie, szybkie dostarczenie ciepła do
    całego bloku. Mniejsze straty, bo grzejemy tylko to co w misce olejowej,
    poza tym grzejąc z dołu silnik ciepło się unosi w górę więc straty
    przynajmniej częściowo idą na ogrzanie reszty silnika. Jak będziesz
    grzał przez układ chłodzenia to nie zagrzejesz dołu silnika, no chyba że
    będziesz miał do dyspozycji kilka kW. Te świece nie powinno być
    większego problemu zainstalować w misce olejowej. Jednak trzeba by się
    zastanowić czy taka grzałka/świeca może być stosowana w cieczach, które
    jak by nie było, mogą ulec zapłonowi.

    P.S. Skoro będziesz zasilał to to z sieci przez transformator, to może
    łatwiej będzie zanabyć trafo np 36V na 3 świece, czy coś koło tego i
    połączyć świece szeregowo. Wyjdzie mniejszy prąd a co za tym idzie
    cieńsze przewody.
    Hardkorowo możesz podłączyć 20 świec bezpośrednio pod 230V:D ino
    bezpieczniki dobrze po drutuj. Wtedy to z 10 świec w obieg płynu +
    pompka, 4 świece w cylindrach(już są) resztę w miskę - w momencie masz
    ciepło:D




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: