  • Data: 2012-10-12 18:10:47
    Temat: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
    Od: "kawana" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko
    > przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik.

    no ale to po wtóre błędne założenie, bo woda też nie oddaje tej energii
    cieplnej w całości,
    więc trzeba by liczyć ciepło właściwe stali silnika i znać jego powierzchnie
    styku z cieczą.
    Ponadto silnik pracując też zaczyna sam sięogrzewać i w pewnym momencie
    oddaje ciepło do układu.

    > to by grzałka musiała mieć z 5kW

    nie chodzi mi to żeby wejśc do auta gdzie jest 25st i nie miec lodu na
    szybach.
    Jak na zewnątrz jest -10 to wystarczy mi temp. podniesiona do +2 co będę
    uważał
    za duży komfort

    > o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać,
    > potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma.

    dobry Aku o pojemności 80Ah powiedzmy, że ma 60Ah, chę wykorzystać połowę
    jego pojemności
    czyli 30Ah, to mi pozwala użyć 2kW przez 10min. Tyle teoria. A jak z
    praktyką?