  • 201. Data: 2014-06-12 17:00:29
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:539964db$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...

    > Żadnej filozofii, sterownik działa na zasadzie czasowej? Ale co wobec tego
    > znaczą te "40-50 sekund"? Czas grzania powinien być zawsze taki sam, o
    > oczywiście o ile działa to tak jak napisałeś.

    Naprawdę nie zdajesz sobie sprawy, że współczesne samochody są naszpikowane
    czujnikami różnego rodzaju i mają sterowniki, które potrafią je
    wykorzystywać? Ich działanie wybiega poza proste timery, potrafią się
    adaptować do warunków i podejmować różne działania w zależności od potrzeb.

    Wiwo

  • 202. Data: 2014-06-12 17:00:38
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Dobra, powiedz mi jeszcze dla rozwiania wszystkich wątpliwości czym się
    > kieruje sterownik dając na świecę prąd, czasem trwania operacji czy
    > temperaturą samej świecy?

    Sterownik podejmuje działanie na podstawie co najmniej kilku pomiarów, czym
    nowsze auto tym jest ich więcej. W grę wchodzą czujniki temperatury, pobór
    prądu, rezystancja świec, itp. i na tej podstawie ustala, czy ma wyświetlić
    błąd uszkodzonej świecy, czy je załączyć i na ile.

    Wiwo

  • 203. Data: 2014-06-12 17:21:33
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Nie wiem, być może masz rację że to zaświecanie sie kontrolki przy
    > przekręceniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. Będę musiał
    > posłuchać czy w takiej sytuacji występuje również charakterystyczne
    > syczenie.

    I co Ci da ta informacja, jeśli nie wiesz co syczy? Jak już inni pisali,
    przy grzaniu świec nie ma co "syczeć". Być może źle opisujesz dźwięk (jeśli
    już, to może "bzyczeć" przekaźnik), a może to być urządzenie, które korzysta
    z pomiarów, jakie wykonuje sterownik świec. Współczesne samochody to
    naprawdę dość złożone mechanizmy, szczególnie pod względem elektryki i
    elektroniki, w których różne moduły są ze sobą powiązane i zależne od
    siebie.
    Jeśli chcesz mieć pewność, że na świece jest podawane napięcie to jak już
    ktoś wspominał musisz wziąć miernik w rękę i to sprawdzić.
    Chociaż... Jeszcze możesz wykonać jedną obserwację... Przed przekręceniem
    kluczyka wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (nadmuch, radio, światła, itp.) i
    włącz lampkę sufitową. Teoretycznie, podczas grzania świec (duży pobór
    prądu), lampka powinna przygasnąć.
    Jak świece przestaną być podgrzewane, lampka powinna zaświecić mocniej. Nie
    jest to sposób dający pewność, ale może dać jakąś informację. Chociaż boję
    się, że w Twoim przypadku spowoduje tylko więcej pytań...
    A jeśli chcesz mieć pewność, że cała świeca grzeje (może być tak, że grzeje
    tylko jej część, np. sam czubek), to musisz ją wykręcić i sprawdzić
    organoleptycznie. Najlepiej językiem... ;-)

    Wiwo

  • 204. Data: 2014-06-12 22:55:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53996461$0$2230$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Pamiętam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byłam świadkiem wymiany
    > końcówek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Końcówki fabrycznie nowe
    > a właściciel pojazdu zapłacił tak niska cenę za tą wymianę że aż zacząłem
    > podejrzewać że ten elektryk dopłaca do prowadzenia swojego interesu. A
    > dzisiaj sama taka końcówka to koszt 1500zł ?? A może w dzisiejszych
    > wtryskach naprawa nie polega na wymianie końcówek, albo one same są co
    > najmniej z platyny?

    Trudno mi będzie to Tobie wyjaśnić. Najlepiej gdybys sobie poczytał. Tak
    nawiasem, końcówka wtrysku (ta stara) nadal tyle kosztuje. Sorry ale nie dam
    rady Ci tego wyjasnić :)

    > Skąd ta pewność że Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wyłącznie
    > swoje paliwo?

    Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podałeś normy) to trudno odsiarczać
    "po drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego samego źródła.
    Podejrzewam że w tym temacie też nie możemy rozmawiać :/
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 205. Data: 2014-06-15 10:37:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-12 22:55, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    >
    > Trudno mi będzie to Tobie wyjaśnić. Najlepiej gdybys sobie poczytał.
    > Tak nawiasem, końcówka wtrysku (ta stara) nadal tyle kosztuje. Sorry

    No i dobrze, przecież i tak się nie szarpnę na to aby samemu naprawić
    takie wtryski:-) . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000zł i zamiarem
    pojeżdżenia z 5-7 lat/50-60 tysięcy/km. Gdy nawali przed czasem, a
    naprawa będzie kosztowna to po prostu oddam auto na złom i tyle. A tak
    nawiasem, mam do dyspozycji 2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego
    Chevroleta. Chevrolet o 3 lata młodszy, jednak diselek jak narazie
    wydaje sie być oazą bezawaryjności w porównaniu z tym benzyniakiem
    Chevroleta, w którym to obroty "na luzie" falują od 1000 do 500, w
    trakcie jazdy poszarpuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak że
    benzyniak wcale nie musi być mniej awaryjny od ropniaka.

    > Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podałeś normy) to trudno
    > odsiarczać "po drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego
    > samego źródła. Podejrzewam że w tym temacie też nie możemy rozmawiać :/

    Tak, myślę że większa bądź mniejsza zawartość siarki w paliwie to
    zarówno moja jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej branży, a więc
    pozostaje nam wierzyć w artykuły prasowe, w tym temacie - bardzo często
    sponsorowane...

  • 206. Data: 2014-06-15 10:37:41
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-12 17:21, Wiwo pisze:

> [...]
    > grzeje tylko jej część, np. sam czubek), to musisz ją wykręcić i
    > sprawdzić organoleptycznie. Najlepiej językiem... ;-)

    No nie gadaj, podniesienie temperatury świecy do (chyba) 1400 stopni w
    bardzo krótkim czasie może odbywać się zupełnie bez dźwiękowo?

    Żeby sprawdzić świece, to przede wszystkim trzeba wiedzieć gdzie one są.
    U mnie _podobno_ aby się do nich trzeba ściągnąć wycieraczki z napędem,
    pas podszybia i jeszcze coś tam. Jestem niemal pewny że przy braku
    odpowiednich narzędzi połamię ten plastikowy pas podszybia, i będę miał
    później w wnętrzu auta odgłosy grzechotania.

    Z tym językiem to wypróbowany przez Ciebie sposób?

  • 207. Data: 2014-06-15 10:38:40
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-12 17:00, Wiwo pisze:

> [...]
    > temperatury, pobór prądu, rezystancja świec, itp. i na tej podstawie
    > ustala, czy ma wyświetlić błąd uszkodzonej świecy, czy je załączyć i

    A więc świeca nie może być kawałkiem gołego drutu do podgrzewania, jak
    to było dawniej w dieslu Opla Rekorda, gdy do podgrzewania świec
    kierowca pociągał ręcznie za odpowiednią wajchę, musi zawierać (same
    świece, bądź najbliższe ich otoczenie) jakieś sensory/czujniki itd.

  • 208. Data: 2014-06-15 10:39:03
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-12 11:07, Grejon pisze:

    > Pomiaru temperatury na przykład - a czego konkretnie to zależy od
    > implementacji (czyli konkretnego silnika)

    Ale w takim wypadku świece muszą podać do kompa wartość temperatury.

  • 209. Data: 2014-06-15 10:39:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > potrafią je wykorzystywać? Ich działanie wybiega poza proste timery,
    > potrafią się adaptować do warunków i podejmować różne działania w

    Oczywiście że zdaję, te częste awarie muszą wynikać z mnogości urządzeń
    które się psują... Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych
    świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-)
    kawałkami drutu, typowymi grzałkami..

  • 210. Data: 2014-06-15 11:23:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jun 2014 10:38:40 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > kierowca pociągał ręcznie za odpowiednią wajchę, musi zawierać (same
    > świece, bądź najbliższe ich otoczenie) jakieś sensory/czujniki itd.

    na razie ciagle jeszcze swieca zarowa ma jeden zacisk.

    J.