  • Data: 2014-06-05 07:04:07
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-04 23:08, collie pisze:

    > Mylisz się. Świece żarowe są włączane za każdym razem, niezależnie od
    > temperatury
    > otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wpływ na czas włączenia
    > świec. Żaden
    > diesel nie zapali bez pomocy świec, jeśli ścianki cylindra będą miały
    > temperaturę
    > otoczenia, nawet gdy to będzie 30 stopni w lecie. Mówimy oczywiście o
    > tzw. zimnym
    > starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zgaśnie pod
    > światłami.

    Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniałem świece żarowe - pierwsze auto
    powyżej -5st.C. nie dawało żadnych oznak niesprawnych świec, w drugim
    przy tej temperaturze czuć było że chyba nie wszystkie grzeją. Okazało
    się, że w tym pierwszym sprawna jest jedna (1!) świeca, w drugim żadna
    (obydwa auta z tym samym silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to
    komputer zgłaszał błąd świec, ale stwierdziłem że mu się ubzdurało bo
    odpala i dlatego wcześniej świec nie wymieniałem

    Łukasz