  • Data: 2009-07-17 11:41:08
    Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    michal wrote:
    > Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
    > Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
    > przezyc powiedzmy 200kkm?

    Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam
    wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za
    jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co.
    Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po
    wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie
    zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie
    elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie
    ceramike równiez.

    > Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

    IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy
    wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem
    zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra.

    > Nizsza/wyzsza temp pracy?

    Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik,
    no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie
    sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania
    swiecy.

    > Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

    Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z
    nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98