  • 11. Data: 2012-01-20 14:40:49
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    news:jfbt50$6ia$1@inews.gazeta.pl...
    > Ciekawe. Ale ja bym tu stawiał na inne zjawisko niż widzenie IR (bo wydaje
    > mi

    Ja nie wykluczam, ze to co innego było. W każdym razie, wszystkie latarki
    były pokaszone, dodatkowo, by jeszcze bardziej stłumić, pakowało się do
    śpiwora, zamykało go i wtedy patrzyło - wydawało mi się, że widoczność jest
    o ułamek większa.

    > się, że to które emitujemy chyba jest zbyt "głębokie").
    > No, ale alternatywna koncepcja jest nie nadająca się na tą grupę :)

    No, zawsze można jakąś kamerę z soczewkami germanowymi sprokurować, żeby tak
    zupełnie OT nie było :)

    > Jeśli jednak kolega tak rzeczywiście ma, to ja bym na miejscu kolegi
    > sprawdził, czy np. podobnie nie widzi w ciemności
    > roślin.

    Jak będę mieć sposobność ku temu, to jak najbardziej sprawdzę. Zjawisko
    Kirliana wykluczam - w najbliższym otoczeniu bunkrów, a tym bardziej w
    środku, brak źródła pobudzającego mitochondria do świecenia.

  • 12. Data: 2012-01-20 14:42:05
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Zamiast palców pokazywać marchewki? Ja bym zaczął od testu z liczeniem
    > palców innej osoby, a nie własnych.

    Były widoczne.

  • 13. Data: 2012-01-20 15:19:50
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > "Widzę! Już nie widzę!"

    Nie, "widzę ciemność, ciemność widzę"

  • 14. Data: 2012-01-20 15:24:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Były widoczne.

    A jakieś kubki z gorącą herbatą, albo -- żeby nie było OT -- lutownice
    nagrzane do niezbyt dużej temperatury?

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2012-01-20 15:27:13
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 05:32:53 +0100, L501 aneryS napisał(a):

    > Hejka!
    > Wczoraj, idąc ulicą Mickiewicza w Warszawie, zobaczyem kamerę monitoringu, w
    > której wyraźnie, choć słabo - jakby na progu wzbudzenia, na ciemnoczerwono
    > świeciły diody oświetlające otoczenie. Aby upewnić się, czy to są diody IR,
    > włączyłem fotopstryka co miałem pod ręką i pokazał, że tak - zamiast
    > ciemnoczerwonego, widać było dość jasne światełko sinobiałe, takie, jak mój
    > aparat pokazuje IR.

    Pamiętasz słuchawki bezprzewodowe z lat 90 na podczerwień?

    W transmiterze siedziały dokładnie takie same diody, właśnie 880nm.
    Też było je widać.

    Niektóre piloty od RTV też widać w ciemnościach, ale słabiej.

  • 16. Data: 2012-01-20 15:34:43
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    > Robiłem kiedyś próby, w bunkrach MRU, c.a. 20 metrów pod powierzchnią, jak
    > już ciemno nazewnątrz było, a nawet w jasny dzień do "mojego" miejsca nie
    > docierało ani trochę światła. Trzymałem rękę przed oczami, bardzo słabiutko,
    > ale widziałem zarys swoich palców, także jak się zginają. Ktoś jeszcze z
    > grupy potwierdził, że tak ma.

    A próbowałeś w ten sam sposób, ale z ręką kolegi, że on zgina palce,
    a Ty wpatrujesz się i mówisz kiedy zgiął?

    Bo podejrzewam ze w przypadku własnej ręki może chodzić o wyobraźnię.

    O ile bliską podczerwień można dojrzeć po przyzwyczajeniu się oczu, o tylke
    w przypadku temeratury ciała jest to daleka podczerwień (używana w
    termowizji)

  • 17. Data: 2012-01-20 15:40:38
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robert wrote:

> [...]
    > Też było je widać.
    >
    > Niektóre piloty od RTV też widać w ciemnościach, ale słabiej.

    Diody 940nm są produkowane w dwóch wersjach: GaAs i GaAlAs. Te drugie mają,
    oprócz głównej składowej na 940nm (z rozkładem Gaussopodobnym w okolicy)
    dodatkowo słabszą składową (ok. 10%, zależy od dotowania) w okolicach 880nm.
    Taki podwójny, asymetryczny cycek. Jak pracują porządną mocą, to widać je
    nawet w normalnie oświetkonym pokoju. Osobiście widzę diody z gęstością mocy
    rzędu 300?W/cm^2 przy 880nm i około 1mW/cm^2 przy 940nm.

    Waldek

  • 18. Data: 2012-01-21 00:49:37
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-20 15:40, L501 aneryS pisze:

> [...]
    > Kirliana wykluczam - w najbliższym otoczeniu bunkrów, a tym bardziej w
    > środku, brak źródła pobudzającego mitochondria do świecenia.

    Co popalasz ?

  • 19. Data: 2012-01-21 01:12:38
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Nie, "widzę ciemność, ciemność widzę"

    Czy można stąd zadzwonić na miasto?!? :)

  • 20. Data: 2012-01-21 01:14:11
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > A jakieś kubki z gorącą herbatą, albo -- żeby nie było OT -- lutownice
    > nagrzane do niezbyt dużej temperatury?

    Spróbuję się temu przyjrzeć, gdy będą warunki. Noca w pokoju mam za jasno,
    by zobaczyć takie niuanse.