eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
  • Data: 2023-06-24 00:45:09
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 23.06.2023 o 16:00, Myjk pisze:
    > Fri, 23 Jun 2023 12:15:40 +0200, io
    >

    >
    >>>>> Spoko, ludzkość znajdzie sobie inne metody na przedłużanie penisa.
    >>>> Potrzeba przemieszczania się to przedłużenie penisa?
    >>>> Masz coś nie tak z głową czy penisem?
    >>>
    >>> Masz coś z głową czy z penisem że nie rozumiesz różnicy między potrzebą
    >>> przemieszczania się a potrzebą posiadania? Otóż potrzeba przemieszczania
    >>> się nie wymusza posiadania środka transportu. Jakbyś nie zrozumiał, aby
    >>> przemieścić się pociągiem albo samolotem nie trzeba mieć własnej lokomotywy
    >>> (czy tam elektrowozu) albo samolotu. Teraz to nawet roweru swojego nie
    >>> trzeba mieć, bo można sobie wynająć prawie na każdym rogu, a jak mówi się o
    >>> ograniczeniu zużycia energii na rzecz produkcji samochodów, które same
    >>> przyjadą i same odjadą do kolejnego potrzebującego przemieszczenia się, to
    >>> nagle wielkie ajwaj i to smutne pierdzenie o inwigilacji i nadzorowaniu.
    >>> Tymczasem każdy kto raz usiadł do policzenia kosztów utrzymania samochodu
    >>> DZISIAJ doszedł do wniosku, że się tego samochodu posiadać nie opłaca i
    >>> lepiej jeździć taksówkami, a na dłuższe dystanse je wynajmować (tylko no
    >>> właśnie, to jest upierdliwe bo najmowane samochody same nie przyjeżdżają).
    >> To raczej by wynajął swój samochód i na tym zarabiał niż się go pozbywał
    >> jak już ma.
    >
    > Ale nie ma takiej sytuacji, dopiero może być jak się pojawi autonomia w
    > pojazdach. I wtedy nie trzeba będzie go wcale kupować, a jak ktoś będzie
    > chciał kupić na właśność to kupi i niewykluczone wtedy udostępni.

    A gdzie tam. Pojazdy na minuty stoją co kawałek. Jak swój udostępnisz to
    też będzie tak stał co kawałek.

    >
    >> Jakoś tak się nie dzieje.
    >
    > Nie dzieje się, bo nie ma możliwości w sensowny sposób udostępniać swojego
    > samochodu. Przykład, dojeżdżasz po pracy do domu na warszawskiej Woli,
    > samochodu potrzeba sąsiadowi, dajesz mu kluczyk, jedzie na warszawską Pragę
    > i tam samochód zostawia, bo pojechał do kochanki. A ty rano potrzebujesz
    > znowu samochodu żeby dojechać 10km do pracy... I co, jedziesz po niego
    > wieczorem, zamawiasz kierowcę który ci go przywiezie pod dom? No, to
    > właśnie dlatego i tylko dlatego się to nie dzieje, bo nie ma jak tego w
    > aktualnych warunkach jak zrealizować.

    Co Ty bzdurzysz. Samochody na minuty jeżdżą w te i we w te. Może ich być
    co najwyżej za mało by jakiś stał w twojej okolicy kiedy akurat go
    potrzebujesz. I wtedy możesz rano zapłacić za relokację pojazdu by ktoś
    Ci go przywiózł. Nie ma możliwości byś za relokację nie zapłacił nic bo
    jakoś ten pojazd musi dotoczyć się, zużyć energię a skoro go nie ma na
    miejscu to jego sprowadzenie jako takie jest coś warte obojętnie czy
    ktoś nim przyjedzie czy sam przyjedzie. I takie oferty relokacji
    pojazdów na minuty są.

    Na przeszkodzie w udostępnianiu samochodów stoi głównie niechęć
    właścicieli pojazdów. Oni chcą mieć osobiste pojazdy i takie właśnie
    mają. Oczywiście nie wyklucza to korzystania z cudzych, ale jest to
    rozpatrywane w kategoriach niższego komfortu.

    >
    >> Ludzie raczej chcą ponosić koszty
    >> posiadania swojego indywidualnego środka transportu. Wolą wsiąść do
    >> swojego samochodu niż pożyczonego. Jest oczywiście jakaś granica. Np
    >> przejeżdżając tylko Polskę niekiedy wolę wydać 5..10x mniej na pociąg
    >> niż jechać samochodem. Ale na ile mi starczy tych chęci to ja nie wiem.
    >> Ostatecznie mogę nigdzie nie jechać i w domu siedzieć...
    >
    > Nie chcą, tylko MUSZĄ jesli chcą go mieć dostępnego w 5 minut spod domu.
    > Teraz sobie wyobraź sytuację że wszystkie samochody które widzisz na
    > ulicach są "wspólne". Wsiadasz do którego chcesz w dowolnym miejscu,
    > jedziesz i zostawiasz w dowolnym miejscu -- a jak go nie ma pod domem bo
    > mieszkasz w lesie (jak ja) to zamawiasz i najbliższy możliwy pojazd sam
    > przyjeżdża pod dom po 5 minutach od zgłoszenia.
    >

    Jw. Autonomia jest niewątpliwie użyteczna we współdzieleniu samochodów,
    ale nie dlatego te usługi współdzielenia są tak słabe, że samochody same
    nie jeżdżą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: