  • 1. Data: 2009-12-29 23:03:50
    Temat: Światło widzialne
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    hello

    Wiem co pisze wiki o tym, ale może ktoś zna lepsze opracowania.
    Do fotografii w podczerwieni sprzedawane są filtry 720nm (podczerwień i
    światło widzialne), 760nm (granica widzialności), 850nm (poza granicą),
    950nm (jeszcze dalej) i 1000G (jeszcze raz dalej).
    Wobec tego rozumiem, że przez filtr 720nm powinienem trochę widzieć, przez
    760 już nie powinienem raczej, a przez kolejne już napewno?

    Czy ktoś z was widział gdzieś możliwy do kupna filtr odcinający pasmo
    podczerwone? Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez
    tego filtra. W sumie to się ucieszyłem, ale może też i niekoniecznie chcę
    mieć zupełnie odciętą drogę :) Oczywiście chodzi mi o filtr na gwint,
    najlepiej 77mm lub ew. cokina.

    d.

  • 2. Data: 2009-12-30 00:00:25
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    szukaj "hot mirror"

  • 3. Data: 2009-12-30 07:21:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 00:03, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:
> [...]
    > tego filtra. W sumie to się ucieszyłem, ale może też i niekoniecznie chcę
    > mieć zupełnie odciętą drogę :) Oczywiście chodzi mi o filtr na gwint,

    qrde pomieszane z poplataniem.
    w pierwszej czesci piszesz o fotografii w podczerwni czyli filtrze
    przepuszczajacym podczerwien , odcinajacym swiatlo o krotszej fali.

    w drugiej czesci piszesz o filtrze odcinajacym podczerwien.

    taki filtr masz wbudowany przed matryca , jako ze matryce w
    odroznieniu od typowych materialow analogowych sa czule na podczewrien
    i odcina sie doplyw tego swiatla.
    zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ?

  • 4. Data: 2009-12-30 07:28:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2009 23:21:06 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    > - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ?

    Nie ma to jak nie umieć czytać, ale ja ci pomogę, cytatem. Postaraj się
    wczytać szczególnie w drugie zdanie:

    "Czy ktoś z was widział gdzieś możliwy do kupna filtr odcinający pasmo
    podczerwone? Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez
    tego filtra."

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 5. Data: 2009-12-30 07:43:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 08:28, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

> [...]
    >
    > "Czy ktoś z was widział gdzieś możliwy do kupna filtr odcinający pasmo
    > podczerwone? Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez

    Libiszewski chlopie czy tam w Lodzi u was juz taka masowa degrengolada
    umyslowa ?
    przeciez wyraznie pisze ze filtr odcinajacy poczerwien ma
    zainstalowany przed matryca.
    Jesli chce drugi na obiektywie to jego sprawa tylko ja pisze ze to
    fanaberia.

    Chyba ze wyjal fitr IR sprzed matrycy i ma zyczenie na obiektywie.
    Go bylyby juz podwojna fanaberia.

    Chyba ze ma aparat analogowy - ale ogolnego stosowania materialy
    swiatloczule sa b slabo uczulone na podczerwien .

    Masz dalsze pytania ?
    tylko rzeczowe prosze.

  • 6. Data: 2009-12-30 07:45:45
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > fanaberia.
    >
    > Chyba ze wyjal fitr IR sprzed matrycy i ma zyczenie na obiektywie.

    Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    wer

  • 7. Data: 2009-12-30 08:15:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 08:45, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Potrafisz czytać ze zrozumieniem?
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jestes jedynym ktory zostal obdarzony przez nature darem rozumu.

    doczytaj dalej ze mowa o filtrze nakrecanym na obiektyw odcinajacym
    podczerwien.
    filtr odcinajacy podczerwien jest fabracznie wbudowany przed kazda
    matryca.
    owszem , mozna wyjac niekiedy.

  • 8. Data: 2009-12-30 08:20:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 09:15, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > matryca.
    > owszem , mozna wyjac niekiedy.- Zitierten Text ausblenden -

    takie filtry odcinajace IR sa tutaj
    http://www.ciao.de/B_W_093_87C_Filter__2220241

  • 9. Data: 2009-12-30 08:24:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 08:43, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > Chyba ze ma aparat analogowy - ale ogolnego stosowania materialy
    > swiatloczule sa b slabo uczulone na podczerwien .

    Zatem, kretynie, nawet nie spróbowałeś zrozumieć tego co zacytowałem.
    Napiszę tak jak powinienem od początku, jak do niepełnosprytnego ABK z
    IQ nie większym od szpadla:

    Filtr IR został USUNIĘTY podczas wizyty aparatu w serwisie. USUNIĘTY,
    czyli go NIE MA.

    Kumasz już, ciołku? Czy wciąż nie jesteś w stanie?

  • 10. Data: 2009-12-30 08:26:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 09:15, XX YY pisze:

> [...]
    > podczerwien.
    > filtr odcinajacy podczerwien jest fabracznie wbudowany przed kazda

    A przeczytałeś, kretynie, że ten właśnie filtr IR z przed matrycy został
    USUNIĘTY przez serwis podczas naprawy i przedpiśca szuka rozwiązania,
    żeby go zastąpić? Czy twoje IQ uniemożliwia jednoczesne czytanie i
    rozumienie czytanego tekstu?