  • Data: 2012-12-02 21:57:21
    Temat: Re: Światła przeciwmgłowe tylne - jedno czy dwa?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-02 20:17, Tomasz Stiller pisze:

    > Vectra ma symetryczne lampy, zatem dwie komory świateł p.mgłowych, ale w
    > zależności od rynku na który trafia obsadzona jest albo lewa albo prawa
    > strona. Moja ma żarówkę po lewej stronie, po prawej nie mam nawet
    > instalacji do tego światła.

    Typowe rozwiązanie (choć same szczegóły techniczne bywają różne).
    Za to na różnych forach (i podobnych) pomysłów bez liku, jak tu
    zagospodarować żarówkę, która się nie świeci i zasilania
    nie posiada :)

    Parę przykładów:
    "w swojej VC kombi po liftingu fabrycznie miałem podłaczone jedno świtło
    przeciw mgielne z tyłu drugie to atrapa z gniazdem na żarówkę bez
    podłączenia zasilania
    zrobiłem obejście, połączyłem zasilanie od działąjącej lampy do drugiej
    w klapie, teraz posiadam dwa światła przeciwmgielne w VC kombi."
    "Kolega w VW Sharan miał kompletną instalację, ale nie miał żarówki i
    wyłamanego plastiku w lampie.
    Po dodaniu żarówki i wyłamaniu zaślepki tez ma 2 światła z tyłu"

    Jak widać "mania" nie jest uzależniona od PTR i czasów - kiedyś
    w poldonach podłączali dodatkowo przeciwmgłowe pod stopy, teraz
    będą uzdatniać drugim przeciwmgłowym, choć producent i homologacja
    jest temu wręcz przeciwna.