    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światła mijania
    Date: Sat, 10 Apr 2010 16:06:46 +0200

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpogah$oft$7@inews.gazeta.pl...

    > ..niestety - zabawni, to sa polscy kierowcy (nie nie..skandynawia to inna
    > bajka), ktorzy nie sa w stanie zauwazac innych pojazdow jadacych w dobrych
    > warunkach oswietleniowych bez swiatel. I reszta swiata smieje sie z tego w
    > kulak..
    > Choc pomysl jest na tyle debilny..ze pewno i spece z eurokomuny wprowadza
    > to i w reszcie EU. Im glupszy pomysl..tym predzej sie przyjmuje. Wiesz..to
    > tak jak z tym wiiniczkiem, ktory ponoc w EU obecnie jest ryba..

    Dzisiaj rano wypowiadał się w propagandowo zaangażowanej tvn24 jakiś
    "aparat" z jakiejś akademii bezpieczeństwa drogowego. Zapytany czy są jakieś
    badania na których możnaby się oprzeć zaczyna tak: Ja odpowiem panu
    pośrednio. 26 lat temu ..... . Badań nie było i nie ma żadnych żadnych.
    Zaproponowali wtedy pewnej wybranej wąskiej grupie świecenie i ogłosili
    wzrost bezpieczeństwa. Dalej wspomina o tramwajach na światłach mijania i
    motocyklistach. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że tramwaje nie jeżdżą
    wszędzie i nie wszędzie po jezdniach, a światła w nich w porównaniu z
    gabarytami pojazdu to bździdło. Nie mam nic przeciw świeceniu tramwajów. To
    co zrobiono wtedy dla motocyklistów, a zrobiono dobrze, dwa lata temu jednym
    nakazem zostało zamordowane. Motocykliści stracili to co wyróźnialo ich
    spośród wszystkich pojazdów. Dzisiaj wyróżnia ich tylko dźwięk odrzutowca.
    Oczywiście skrytykował badania austriackie, które nie pasowały do jego
    świat(ł)opoglądu. Po raz kolejny widać, że swiatłomaniaki nie mają żadnych
    argumentów i używają argumentu siły nad rozumem.
    neelix