eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Date: Wed, 25 Jul 2012 08:17:44 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Lightning/1.0b3pre Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
    <ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    <5009d140$1@news.home.net.pl> <judofs$87c$1@inews.gazeta.pl>
    <500a7ce3$1@news.home.net.pl>
    <2...@4...com>
    In-Reply-To: <2...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 46.28.241.74
    Message-ID: <500f8f76$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1343197046 46.28.241.74 (25 Jul 2012 08:17:26 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 35
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657721
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.07.2012 20:11, __Maciek pisze:

    >>> a nie może być jakaś przetwornica impulsowa stabilizująca napięcie (w
    >>> regulatorze) ?
    >
    >> A widziałeś może, jakiej wielkości jest przeciętny zasilacz impulsowy o
    >> mocy w okolicy kilkuset wat?
    >
    > Po pierwsze to dlaczego kilkuset? Powiedzmy że masz z przodu lampę
    > 55W, z tyłu 5W i to jest wszystko co musi działać stale w czasie

    Niektórzy mają podwójne światła. Do tego dochodzi np. nawigacja.

    > jazdy, rzeczy działające "okazyjnie" - kierunkowskazy, klakson, lampa
    > stopu pociągną prąd z akumulatora - alternator i przetwornica nie musi
    > tego zapewnić, następnie ubytek się doładuje. Wychodzi więc że
    > przetwornica musiałaby mieć moc min. 80W (20W zapasu), załóżmy że damy
    > większy zapas i przetwornica będzie mieć 100W.

    IMHO mało. Po rozruchu prąd ładowania może być i kilka amperów. Zapłon
    wg. mnie przy maksymalnych obrotach i kilku cylindrach też może wziąć i
    100W, jeśli nie więcej (skoro w Charcie 210 przerobionym na 12V nowy
    zapłon na 12V bierze wg. raportów w sieci do 2A).

    [ciach]

    > częstotliwością, przyjmijmy 100kHz. Dobierając z grubsza z tabel w
    > katalogu Magneticsa (dla topologii push-pull) dostajemy rdzenie (WaAc
    > ok. 0,4cm^4) - E25/10/13, P26/16, RM10, a więc główne wymiary
    > transformatora nie przekroczą 30mm.
    > Topologia forward (WaAc=0,8cm^4): E34/14/10, ETD29 - niewiele
    > większe.

    Myślisz, że zmieścisz się w pudełku zapałek? (bo taką wielkość ma
    mniej-więcej mój regulator)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: