    Date: Sat, 21 Jul 2012 19:34:24 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
    <ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    <5009d140$1@news.home.net.pl>
    <500a89fb$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <500a9a63$1@news.home.net.pl>
    <500aa370$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <500ab089$1@news.home.net.pl>
    <500abf19$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <500ae416$1@news.home.net.pl>

    W dniu 21.07.2012 19:17, Andrzej Lawa pisze:
    > Żarówki itepe pobierają moc, a alternator tę moc produkuje.
    > Owszem, w sposób w jaki opisujesz. Ale produkuje.

    Najpierw konieczne jest wytworzenie potencjału elektrycznego. *Później*
    płynie prąd a jeszcze *później* wydzieli się moc na odbiorniku.

    > Kto utknie na tym etapie będzie miał tendencję do teoretyzowania i
    > analizowania pracy poszczególnych elementów w oderwaniu od całego
    > omawianego układu.

    Niech Pan przestanie sie już ośmieszać. Jeśli nie rozumie Pan modelu
    pokazywanego dzieciom, to nie ma o czym rozmawiać.

    > A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mówimy, hmm?

    Napisał Pan że "w realnej instalacji masz właśnie obwody z
    przepływem prądu". Otóż to niekoniecznie musi być prawda. Powyższe
    dowodzi po raz wtóry, że nie ma Pan pojęcia o czym pisze.

    > Wał silnika. Wszak alternator zamienia energię mechaniczną na elektryczną.

    Jest Pan w stanie opisać matematycznie działanie takiego układu. Może
    mnie Pan zaskoczy? Proszę się nie krępować.

    > A napięcie powoduje co? Przepływ prądu zależący od oporu obwodu. A
    > przepływ prądu przy danym napięciu to co? Tak, moc!

    Brawo. Znów postęp. Jest Pan krok od usystematyzowania co się z czego
    bierze.

    > Taaak, kończą się argumenty, to durny kibord łorrior zaraz straszy
    > wymachiwaniem łapami.

    Sam Pan sobie jest winien. Znów ma Pan problem z ustaleniem chronologii
    zdarzeń?

    > I uważaj z groźbami, bo internet nie gwarantuje anonimowości i
    > mogą do ciebie zastukać smutni panowie z zaproszeniem na rozmowę z
    > prokuratorem, który będzie się ciebie pytał, dlaczego grozisz ludziom
    > pobiciem...

    Zdaje sie, że to nie ja mam doświadczenia z prokuratorami. I nie groź mi
    internetowy trollu, bo to jedyne co potrafisz robić.

    > Kartofel a ziemniak - co za różnica?

    Kartofel a puree z niego. Jest różnica?

    --
    Tom01