-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Światła do zarabiania pieniędzy
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ksf8nyha98ww$.tc57xd3gjehr$.dlg@40tude.net>
<5333e86d$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 27 Mar 2014 21:55:34 +0100
Message-ID: <1m8bnvw5a3yok$.1kjamsm4qawdn.dlg@40tude.net>
Lines: 40
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.21.127.94
X-Trace: 1395953734 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2225 83.21.127.94:64725
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528381
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 27 Mar 2014 09:59:28 +0100, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2014-03-26 23:13, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Dodam że awaryjne hamowanie z 70km/h trwa 2s,(na suchej nawierzchni) czas
>> reakcji i rozpoczęcia hamowania to pozostała sekunda.
>> Około 30m przed skrzyżowaniem znajduje się więc punkt bez powrotu - jeżeli
>> żółte zapali się przed nim, trzeba natychmiast zacząć awaryjne hamowanie,
>> ale jeżeli zapali się za nim, trzeba docisnąć gaz do dechy.
>
> Jadąc 70 km/h przejeżdżasz niecałe 20m w sekundę. W 3 sekundy jest to
> dokładnie 58.33 metrów. Sekunda na reakcję czyli masz 38.85 metrów na
> wyhamowanie z 70 km/h. Wymaga to przyspieszenia rzędu 9.71 m/s2.
>
> Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi mniej
> wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.
Pojeździłem sobie właśnie z akcerometrem żeby zobaczyć jakie odczucia
towarzyszą hamowaniu z różną siłą.
Jeszcze jakoś komfortowe hamowanie, takie z którym "wypada" wozić
pasażerów, które można nazwać "normalnym", to maksymalnie 0.3-0.4g.
Okolice 0.5g to już hamowanie gwałtowne - pasażerowie muszą się trzymać
albo złapią ich pasy, nieumocowane rzeczy spadają z siedzeń itd.
Maksimum które udało się stabilnie uzyskać (mglisto, trochę mokro,
zimówki), to 0.85g.
> Wniosek: nie da się wyhamować z 70 do zera. Wniosek drugi: trzeba tu
> jechać wolniej albo domagać się przestrojenia świateł.
Przyjmując już i tak wyśrubowane parametry 1s na reakcję i 0.5g hamowania,
oznacza to, że dla 70km/h, pomarańczowe musi się palić 5s, a dla 50km/h 4s,
żeby się dało wyhamować.
Chociaż tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Stopping_sight_distance
piszą że bezpieczne założenia to 0.34g.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.14 22:15 Tomasz Pyra
- 27.03.14 22:44 Tomasz Pyra
- 27.03.14 23:03 KS
- 28.03.14 08:26 J.F.
- 28.03.14 08:52 J.F.
- 28.03.14 09:00 J.F.
- 28.03.14 09:06 J.F.
- 28.03.14 09:22 Marcin N
- 28.03.14 09:33 Marcin N
- 28.03.14 11:18 Jakub Witkowski
- 28.03.14 11:19 Jakub Witkowski
- 28.03.14 12:00 Maciek
- 28.03.14 13:22 WOJO
- 28.03.14 13:26 AZ
- 28.03.14 13:39 WOJO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz