-
21. Data: 2013-03-29 22:27:25
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2013-03-29 22:23, R2r pisze:
>>> U mnie jest H1/H7.
>> ale Ty nie masz osobówki :), a ja o takich piszę.
> Megane I FL (chociaż tu były i takie z H4), Megane II i nowsze,
> Laguna II i nowsze...
Inaczej: Czy przy tym układzie żarówek przy włączaniu długich
gasną mijania ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
-
22. Data: 2013-03-29 22:28:46
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-03-29 21:10, sandman pisze:
> W dniu 2013-03-29 19:22, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
>> W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:
>>
>>> U mnie jest H1/H7.
>>
>> ale Ty nie masz osobówki :), a ja o takich piszę.
>>
> Megane I ph 2 z 2000 roku np. tak ma (h1/h7)
>
>
Też takie miałem, ale w tym modelu były też wersje z H4.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
23. Data: 2013-03-29 22:34:08
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2013-03-29 22:27, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> W dniu 2013-03-29 22:23, R2r pisze:
>
>>>> U mnie jest H1/H7.
>>> ale Ty nie masz osobówki :), a ja o takich piszę.
>> Megane I FL (chociaż tu były i takie z H4), Megane II i nowsze,
>> Laguna II i nowsze...
>
> Inaczej: Czy przy tym układzie żarówek przy włączaniu długich gasną
> mijania ?
>
>
W Megane I z układem H1/H7 światła mijania nie gasły po przełączeniu na
drogowe. W Lagunie II mam ksenon + H1 do drogowych - ksenony oczywiście
nie gasną. :-) W Lagunie III z halogenami - z tego co pamiętam również
mijania nie gasły, w wersji z ksenonami nie ma dodatkowych halogenów do
drogowych - w ich miejsce są jakieś w21 czy cóś do DRL.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
24. Data: 2013-03-30 05:39:12
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: tá´Ź
Hinek wrote:
> ale istotniejsze
> jest że szybko zniszczysz odbłyśnik w reflektorze i kostkę połączeniową
> na żarówce.
ROTFL.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
25. Data: 2013-03-30 18:47:37
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: Przemeq <p...@o...eu>
W thali z 2004 roku H7 mijania, H1 drogowe jak przełącze na drogowe to
mijania nie gasną czyli świecą jednocześnie H7 i H1.
W megane III jest tak samo tylko nie pamiętam czy jest zestaw H7 i H1
czy 2 x po H1 działa identycznie jak w thali
Przemeq
-
26. Data: 2013-03-31 10:18:18
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-03-30 18:47, Przemeq pisze:
> W thali z 2004 roku H7 mijania, H1 drogowe jak przełącze na drogowe to
> mijania nie gasną czyli świecą jednocześnie H7 i H1.
> W megane III jest tak samo tylko nie pamiętam czy jest zestaw H7 i H1
> czy 2 x po H1 działa identycznie jak w thali
U mnie są 4szt H7.
Pozdr.
-
27. Data: 2013-04-01 22:04:28
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
> Peugeot ... Citroen ... Renault ...
France :P
> Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie doszedłem do
> wniosku, że dużo lepiej by było, gdyby po przełączeniu na długie
> nie gasły światła mijania. W momencie zapalenia długich świetnie
> widać drogę "stąd w pizdu", ale hujowo doświetlane jest pobocze
> prawe do 40 metrów. Da się to "korygować" nie przełączając
> świateł do końca - wystarczy podciągnąć do połowy dźwignię i
> świecą i mijania i długie.
Włacz przeciwmgłowe przednie, ten sam efekt :D
> I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie
> świecą na dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to
> wymysł producentów ?
We wszystkich autach jakie znam jest tak, że włączenie na stałe długich
wyłącza mijania. Raczej przegrzewanie.
> Jeśli wymysł producentów - czy da się
> programowo w komputerku pozmieniać coś by świeciłu jedne i
W IT nie ma 'nie da się' jest 'za ile' ;) Oficjalnie nie da się.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
28. Data: 2013-04-02 01:17:39
Temat: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2013-04-01 22:04, Adam Płaszczyca pisze:
>> Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie doszedłem do
>> wniosku, że dużo lepiej by było, gdyby po przełączeniu na długie
>> nie gasły światła mijania. W momencie zapalenia długich świetnie
>> widać drogę "stąd w pizdu", ale hujowo doświetlane jest pobocze
>> prawe do 40 metrów. Da się to "korygować" nie przełączając
>> świateł do końca - wystarczy podciągnąć do połowy dźwignię i
>> świecą i mijania i długie.
> Włacz przeciwmgłowe przednie, ten sam efekt :D
Zdecydowanie nie ten sam efekt. PM powodują, że ładnie
doświetlone są pobocza, i z 5 metrów przed autem ...
>> I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie
>> świecą na dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to
>> wymysł producentów ?
> We wszystkich autach jakie znam jest tak, że włączenie na stałe długich
> wyłącza mijania. Raczej przegrzewanie.
IMHO wszystkie realizowane żarówkami z dwoma żarnikami. W
niemcach, z którymi do tej pory miałem do czynienia (parę
egzemplarzy starych beemek, starych VW, skód od "połączenia z
vw" etc ... Ale widzę, że ta zależność jest połączona stricte z
tym, jaką żarówką popędzono światła. Krótko mówiąc, z tego wątku
wyciągnąłem wniosek, że jeśli masz krótkie/długie na H4 - oba
nie będą świecić na raz. Chyba, że ktoś rzuci przykładem auta z
żarówką H4, świecącego długimi i mijania równocześnie.
>> Jeśli wymysł producentów - czy da się
>> programowo w komputerku pozmieniać coś by świeciłu jedne i
> W IT nie ma 'nie da się' jest 'za ile' ;) Oficjalnie nie da się.
W IT jest NIE DA SIĘ. I nie "za ile" jest kluczem, a kto
zarządza tym IT.
Zacytuję "klasyka", którego z nazwiska nie wymienię, który
zarządzał IT w dużej firmie. Podczas spotkań omawiających
problemy oznakowanych markerem "nie da się" - pytał czy
wykonawcy lubią motywację przez pozytywne kopnięcie, czy
kopnięcie negatywne. Każdy odpowiadał, że lubi "pozytywnego
kopa" (myśląc zapewne, że szykuje się podwyżka). Ów klasyk
wówczas mówił, że jak usłyszy jeszcze raz, że się nie da,
sprzeda im tak kurwa mocno pozytywnego kopa, że na ziemi
wylądują miesiąc po tym, jak w locie zdechną z głodu :)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/