  • Data: 2010-02-09 20:44:46
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Oczywiscie nie, Maciek ma racje - nie wiemy co sie w stopie dzieje,
    > ale mnie sie slowo "oslania" niespecjalnie podoba, sugeruje ze te
    > niechciane atomy gdzies pod powierzchnia schowane ..

    Bo prawdopodobnie tak właśnie jest. Kiedyś czytałem (i mam nadzieję, że
    dobrze pamiętam) skąd się bierze nierdzewność stali. Największe
    znaczenie mają atomy chromu, które właśnie osłaniają atomy żelaza przed
    kontaktem z tlenem. Zrobisz rysę a one pozostają na wierzchu. Zedrzesz
    chrom, to kilka atomów żelaza pójdzie na straty i znowu będą atomy chromu.
    Maciek