  • 1. Data: 2013-08-12 09:45:10
    Temat: Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Witam grupę,

    Zastanawiam się nad kombi rodzinnym.

    Wychodzi, że Super Combi może być fajną propozycją. Tylko kwestia
    silnika...
    1,4 TSI odpada
    3,6 odpada

    zostają silniki:
    1,6 TDI
    1,8 TSI
    2,0 TDI

    "Fachowcy" z branży snują opowieści, że 1,6 TDI ma mieć osiągi
    "legendardnego" silnika 1,9 TDI przy zachowaniu niskpiej paliwożerności i w
    ogóle ma być super. No i ma wystarczać do poruszania się po drodze.

    Macie kontakt z tymi silnikami? 1,6 TDI napędzi taką krowę? Nie planuję
    jeździć jak wariat, ani ścigać się spod świateł. Awaryjne te silniki?

    1,8 TSI i 2,0 TDI to już parę tysięcy więcej, automatycznej skrzyni nie
    planuję (9K do ceny, to już wolę dopłacić do panoramicznego dachu).

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-08-12 12:54:16
    Temat: Re: Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-12 09:45, Franc pisze:

    > 1,8 TSI i 2,0 TDI to już parę tysięcy więcej, automatycznej skrzyni nie
    > planuję (9K do ceny, to już wolę dopłacić do panoramicznego dachu).

    Nigdy nie miałem takiego dachu ale na dobrą sprawę po co Ci to?
    Jadą gapisz się na chmurki i ptaszki czy przed siebie?
    Zdecydowanie bardziej wolałbym DSG niż szybe nad łbem.

    Lewis

  • 3. Data: 2013-08-12 12:57:25
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 12:54:16 +0200, Lewis napisał(a):

    > Nigdy nie miałem takiego dachu ale na dobrą sprawę po co Ci to?
    > Jadą gapisz się na chmurki i ptaszki czy przed siebie?
    > Zdecydowanie bardziej wolałbym DSG niż szybe nad łbem.
    Miło wspominam szyberdach, a automatem nigdy nie jeździłem.
    Sam fakt wstawianiu dachu uważam za taki mały "kaprys", tak jak nawigację
    fabrycznę (akurat jak dla mnie "must-have").

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-08-12 13:09:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-12 12:57, Franc pisze:

    > Miło wspominam szyberdach, a automatem nigdy nie jeździłem.
    > Sam fakt wstawianiu dachu uważam za taki mały "kaprys", tak jak nawigację
    > fabrycznę (akurat jak dla mnie "must-have").

    Hmm jak masz możliwość przejdź się z DSG - nie będziesz chciał nic innego :)

    Lewis

  • 5. Data: 2013-08-12 13:24:16
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Hmm jak masz możliwość przejdź się z DSG - nie będziesz chciał nic innego
    >:)

    No chyba ze manuala ;).

    A co do silników - 1.8 TSI jest bardzo przyjemny, miałem okazje poruszać się
    passatem z tym motorem, bardzo fajna charakterystyka, ale na pewno mniej
    oszczędny od diesla choć mniejsze ryzyko wystąpienia kosztownej awarii.

    Buniek

  • 6. Data: 2013-08-12 13:52:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-12 13:24, BUNIEK pisze:

> [...]
    > się passatem z tym motorem, bardzo fajna charakterystyka, ale na pewno
    > mniej oszczędny od diesla choć mniejsze ryzyko wystąpienia kosztownej

    Jeździłem Passatem CC z 2012r 2.0TSI właśnie z 7biegowym DSG - jak
    manualem w tym samochodzie jesteś w stanie tak sprawnie zmieniać biegi i
    kręcić takie czasy 0-100 to szacun :)

    Owszem swoim manualem kręcę lepsze ale mocy mam blisko x2 :)

    Lewis

  • 7. Data: 2013-08-12 15:19:33
    Od: "HANA" <h...@p...spam.pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sam fakt wstawianiu dachu uważam za taki mały "kaprys", tak jak nawigację
    > fabrycznę (akurat jak dla mnie "must-have").

    o jak nigdy nie jezdziles automatem to fakt lepiej nie kupuj automatu
    bo do konca zycia bedziesz na niego skazany ;-)

    Andrzej

  • 8. Data: 2013-08-12 15:36:43
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 15:19:33 +0200, HANA napisał(a):

    > o jak nigdy nie jezdziles automatem to fakt lepiej nie kupuj automatu
    > bo do konca zycia bedziesz na niego skazany ;-)

    Aż tak jest źle :-)
    Żona mi marudzi, że on automatem to never-ever i w ogóle.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2013-08-12 15:45:56
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 09:45:10 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Macie kontakt z tymi silnikami? 1,6 TDI napędzi taką krowę? Nie planuję
    >
    > jeździć jak wariat, ani ścigać się spod świateł. Awaryjne te silniki?

    W robocie poganiaja Octavie kombi z tymi motorami. Nie jest problemem rozpedzic toto
    nawet do 200-slowa kolegi, ktory raczej nie buja.
    Sam lecialem tym ok 160-170 i do tej predkosci zbieral sie podobnie jak 1.9 (3 osoby
    na pokladzie)-zreszta ma zalety 1.9 i dodatkowo nie bierze oleju, jest cichy, mniej
    zlopie przy predkosciach miejskich.
    W Octavi ten silnik jest wystarczajacy to wiecej niz tylko turlania-daje rade.

    W moim odczuciu to bardzo fajny slnik - jedynie czipowanie tego na obecna chwile jest
    drogie (przez dluzszy czas byl problem z fabryczna blokada ale juz robia kity do tego
    silnika)
    --
    Dman-666

  • 10. Data: 2013-08-12 15:56:02
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-12 15:36, Franc pisze:

    > Aż tak jest źle :-)
    > Żona mi marudzi, że on automatem to never-ever i w ogóle.

    Bredzi! :)

    Lewis