  • Data: 2010-04-08 09:02:34
    Temat: Re: Sumatory TV-SAT
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystko co może siać zakłóceniami np. komputer, lodówka
    > itp. wyłącz. Najlepiej wyłącz wszystkie inne urządzenia
    > elektryczne i wtedy sprawdzaj.

    Człowieku, 70-te lata ub. wieku już dawno za nami ;-). Teraz
    przejeżdżający za oknem komarek lub jawka nie powoduje
    girlandów na ekranie... Kabel symetryczny, wrażliwy właśnie
    na zewnętrzne zakłócenia, raczej wyszedł z użycia w takich
    instalacjach. Przy prawidłowo wykonanej instalacji
    praktycznie nic do kabla nie powinno wnikać. No, chyba że
    chcesz zrobić to celowo ;-)

    > Można jeszcze podejrzewać wzmacniacz antenowy, który
    > "sieje",

    Co na przykład sieje?

    > ..lub daje zbyt duże wzmocnienie na które mogą byc
    > wrażliwe nowcze, bardziej czułe telewizory.

    To nie kwestia wzmocnienia a raczej max. poziomu
    wyjściowego, co w przypadku rachitycznych wzmacniaczy
    montowanych przy antenach jest najczęstszym powodem
    nieprawidłowego odbioru. Wzmacniacz jest po prostu
    przesterowany :-). Nie wiem czemu przeciętny nabywca anteny
    (oczywiście laik) prawie zawsze szuka takiej ze
    wzmacniaczem...

    > ja na takie podejrzenie stosuję wyłączanie zasilacza.

    I niby wzmacniacz bez zasilania dawał Ci lepszy odbiór?
    Raczej postawiłbym tezę, że syf mógł być mniejszy, zamiast
    przesterowania pojawił się tylko szum, co subiektywnie
    dawało poczucie "polepszenia" ;-)))

    > Zastosowałem więc zasilacz regulowany i dobrałem napięcie
    > zasilające. Następnie w tym roboczym zasilaczu ustawiłem
    > takie właśnie napięcie.

    :-)).