  • 31. Data: 2009-05-19 19:40:23
    Temat: Re: Sugiestie/opinie o językach programowania.
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Tue, 19 May 2009 11:43:37 -0500, A.L. wrote:
    > BLOCK DATA niespeclalnie byla potzrebna, ale COMMON to bym "namespace
    > dla ubogich" i rzecz dosyc uzyteczna. Mianowicie mozna bylo
    > zarezerowwac onszar pamieci i nadac mu nazwe. Ten obszar mogl byc
    > widziany z wnetrza dowolnej procedury, i co ciekawe, interpretowany w
    > sposob specyficzny dla daneg procedury. I tak w obszarze o nazwie
    > /AAA/ jedna procedura mogla widziec 4 liczby INTEGER, a inna procedure
    > atlice zlozona z 4 elementow

    Czyli nie tyle namespace, w rozumieniu C++/C#, ile globalny blok
    pamięci widziany inaczej z różnych scope'ów?

    Czyli, w rozumieniu C++, jeden wielki union w globalnie
    widzialnym struct'cie?

    > Byl to konecpt dosyc niskopoziomowy (jak wszystko w Fortranie) ale
    > calkiem uzyteczny. Czasami zaluje ze go nie ma. Mozna symulowac przy
    > pomocy statycznych atrybutow klas

    Nie wyobrażam sobie tego w/w metoda z atrybutami.

    Dziękuje Kolegom za enlightement.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://maly.nemo.pl/

  • 32. Data: 2009-05-23 07:52:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Łukasz'Maly' Ostrowski" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    W Pascalu byłoby to jeszcze prościej - record zadeklarowny globalnie, with
    nazwa_bloku_common do i potem jest już zupełnie normalnie.

    slawek

  • 33. Data: 2009-05-23 08:11:36
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    slawek pisze:

> [...]
    >
    > W Pascalu byłoby to jeszcze prościej - record zadeklarowny globalnie,
    > with nazwa_bloku_common do i potem jest już zupełnie normalnie.

    To jeszcze dodam w asemblerze. Jest jeszcze bardziej normalnie. Dla
    sado-maso polecam wprowadzanie kodów hexadecymalnych w 4cyfrowy
    wyświetlacz. Polecam, bardzo pouczające jak sie komuś przejadł 'postęp'.

    Widzą mamy różne pojęcia normalności. (Można zrobić nawet jakąś różową
    demonstrację na rzecz czy przeciwko)
    BTW zamieniłem z wyjadaczem Pascala/Delphi kilka słów n/t "with". (Sam
    etap Pascali zakończyłem naście lat temu, a nie była to pobieżna
    znajomość). W rzeczywistym oprogramowaniu (większym niż hello world)
    konkluzja: "with" - twój wróg. Nie spotkałem aby za odpowiednikiem
    'with' ktoś płakał w innych językach.

  • 34. Data: 2009-05-23 08:56:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Łukasz 'Maly' Ostrowski pisze:
    > Takie, uhm, globalne union'y, right? Brzydkie, imo =].
    Dokładnie to zrozumiałeś.

    > Jak sie uprzeć to wszystko może być w unsafe blocku ;-).
    W innej częsci wątku sie okazało że jednak ten .NET fortran własnie o
    takie featury jest wykastrowany, właśnie z tego powodu.

    > <flame>
    > Do JVM się nie ustosunkuje, bo to język dla bezdomnych ;-).
    > </flame>

    Jakiś branżowy dowcip mnie ominął?

  • 35. Data: 2009-05-23 10:32:23
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości grup
    > To jeszcze dodam w asemblerze. Jest jeszcze bardziej normalnie. Dla
    > sado-maso polecam wprowadzanie kodów hexadecymalnych w 4cyfrowy
    > wyświetlacz. Polecam, bardzo pouczające jak sie komuś przejadł 'postęp'.

    Robiło się takie rzeczy - ale nie w assemblerze - po prostu wpisując program
    szesnastkowo wprost z klawiatury.
    :)_

    > Widzą mamy różne pojęcia normalności. (Można zrobić nawet jakąś różową
    > demonstrację na rzecz czy przeciwko)

    Lubię różowy.

    > BTW zamieniłem z wyjadaczem Pascala/Delphi kilka słów n/t "with". (Sam
    > etap Pascali zakończyłem naście lat temu, a nie była to pobieżna

    Jejku, Pascal? Algol 68! Wiesz jakie fajne rzeczy pisano kiedyś Algolu?!

    > znajomość). W rzeczywistym oprogramowaniu (większym niż hello world)
    > konkluzja: "with" - twój wróg. Nie spotkałem aby za odpowiednikiem 'with'
    > ktoś płakał w innych językach.

    No to chyba niektóry z Jav-owców zapłacze... chyba ibidem widziałem with w
    Javie.

    slawek

  • 36. Data: 2009-05-23 10:42:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > To jeszcze dodam w asemblerze. Jest jeszcze bardziej normalnie. Dla
    > sado-maso polecam wprowadzanie kodów hexadecymalnych w 4cyfrowy
    > wyświetlacz. Polecam, bardzo pouczające jak sie komuś przejadł 'postęp'.
    Najfajniej jest jeszcze jak wyświetlacz ma dekoder BCD a procesor tego
    nie obsługuje ;) U nas prowadzący był dość zawiedziony, że obsługę
    termometru po 1-wire (zaliczenie) zrobiliśmy w c a nie w asm (8051) bo
    by można na zajęciach wykorzystać więc myślę, że tacy
    "sado-maso-specjaliści" programujący uC w asm czy usuwający drganie
    styków przez opóźnienie w programie a nie filtr dolnoprzepustowy będą na
    różnych uczelniach jeszcze długo powstawać.

> [...]
    > znajomość). W rzeczywistym oprogramowaniu (większym niż hello world)
    > konkluzja: "with" - twój wróg. Nie spotkałem aby za odpowiednikiem
    A ja tak, przy czym zawsze chodziło o czytelność zapisu. I na pclc
    pokazałem nawet konstrukcję, która po przeróbkach wygląda tak:
    #define REF_(a,b) typeof(a) &b=a
    #define AS_ ,
    #define REF(a) REF_(a)

    Co pozwala w C++ napisać:
    REF(foo->bar->getVal().next() AS nextVal);

    Oczywiście dzięki "auto" można teraz (znaczy w C++0x) napisać to ładniej
    bez kombinacji z makrami:
    auto& nextVal = foo->bar->getVal().next();

    Michoo

  • 37. Data: 2009-05-23 11:29:06
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    slawek pisze:

    > No to chyba niektóry z Jav-owców zapłacze... chyba ibidem widziałem with
    > w Javie.
    Eeeeeeep Sure?
    Z pewnością sursy Javowe optycznie cierpią i drukarze klną bo zużywają
    nieproporcjonalnie dużo czcionki 'kropka', ale ma sie co sie chciało....

    Na serio to dla mnie duża ilość 'kropek' jest sugestią do refaktoringu.

    nawiasem mówiąc jak widzę import * (może daleki krewny pana With'a?) to
    robie herbatkę z melisy bo będą kłopoty.

    Jako się rzekło moje ulubione środowisko do przykładów negatywnych,
    BC++B + VCL poprawnie, a jakże, jak wszystkie przykazania głoszą,
    deklaruje w namespace'ach, tylko potem (długo nie rozumiałem jaki diabeł
    ich skusił)
    wyciągają to debilnie do globalnej przestrzeni (Doprowadzając do
    konfliktu ich własnych deklaracji, nie mówię o kodzie obcym).

    Wrzucić do jednego wora jest łatwo, rozdzielić trudno (entropia).

    Aha, w/w diabeł. Kompilator B realizuje namespace'y, ale designer już
    nie (rodowód: to spatchowany projekt Pascalowy). Zamiast ulepszyć
    designer woleli zje...ć biblioteke standardową.

  • 38. Data: 2009-05-23 13:45:18
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > "sado-maso-specjaliści" programujący uC w asm czy usuwający drganie styków
    > przez opóźnienie w programie a nie filtr dolnoprzepustowy będą na różnych
    > uczelniach jeszcze długo powstawać.

    Wiesz, ZU nie musi umieć nic, nawet assemblera. Chcesz być ZU?

    slawek

  • 39. Data: 2009-05-26 14:01:32
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 23 May 2009 12:42:00 +0200,
    Michoo <m...@v...pl> screamed:
    > "sado-maso-specjaliści" programujący uC w asm czy usuwający drganie
    > styków przez opóźnienie w programie a nie filtr dolnoprzepustowy będą na
    > różnych uczelniach jeszcze długo powstawać.

    Kwestia skali produkcji. Opóźnienie w programie wychodzi dużo daniej
    niż dodatkowe miejsce na płytce i koszt elementów. Przy małej skali
    to oczywiście fistaszki.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 15:59:40 user up 12084 days, 3:54, 1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.95 ]

    Avoid the Fortran arithmetic IF (or better yet, just avoid Fortran).

  • 40. Data: 2009-05-27 07:08:13
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    A.L. wrote:
    > Java