eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStrefa zamieszkania a parkowanie na przejściuRe: Strefa zamieszkania a parkowanie naprzejściu
  • Data: 2010-03-05 10:19:53
    Temat: Re: Strefa zamieszkania a parkowanie naprzejściu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości
    news:4b90c736$1@news.home.net.pl...
    >>> Niewykonalne.
    >>
    >> W starych nie (choć gdyby zobowiązać spółdzielnie do tworzenia nowych
    >> parkingów, zamiast upychania nowych bloków też by to dużo poprawiło),
    >> ale w nowych jak najbardziej.
    >> Ot - zamiast walić blok 5 piętrowy zbudowaliby 2 piętrowy.
    >
    > A kto zaplaci 2x wiecej za mieszkanie gdzie deweloper umiescil
    > "odpowiednia" ilosc miejsc parkingowych ale nie wystarczylo mu terenu by
    > wybudowac tyle mieszkan by inwestycja sie sprzedala ?

    Nikt.
    Developer mniej zarobi.
    I spółdzielnia też.


    > Nowe budynki w bardzo wielu przypadkach maja podziemne hale garazowe ale,
    > po pierwsze miejsce w takowej jest dosyc drogie (w Gd. od 17 do 50 kzl,
    > wiec koszt 2 miejsc to czesto 1/3 - 1/4 wartosci mieszkania) po drugie nie
    > korzystaja z niej na ogol osoby przyjezdne, wynajmujace mieszkania.


    I dlatego powinien być wymóg większej ilości miejsc, żeby nie wszystko dało
    się wepchnąć pod ziemię.

    >
    >>> Przy moim bloku (7 kondygnacji, 10 klatek, po 3 mieszkania na
    >>> kondygnacje) musialoby by byc 420 miejsc postojowych.
    >>> Dlugosc budynku to 300 metrow. Miejsce postojowe ma 2.5 szerokosci
    >>> metra i 5 metrow dlugosci.
    >>> 420 miejsc postojowych wymagaloby zajecia 1050 metrow dlugosci.
    >>
    >> Czyli z obu stron bloku masz już 2/3 załatwione.
    >> Jakby z jednej dali drugi rząd to masz załatwioną całość.
    >
    > Pisalem o jednej stronie

    A ja o dwóch.

    > Gdybys "planowal" miejsca po obu stronach masz nie 40 metrow od siebie
    > budynki a 60

    I bardzo dobrze.
    Czym rzadziej tym lepiej.

    >>> Ktory z dzisiejszych dewelopeorow stawia bloki w odleglosci 40 metrow
    >>> od siebie ?
    >>
    >> Ano właśnie o to chodzi, aby mieli taki obowiązek.
    >
    > Obowiazek to moga miec nawet zeby pas startowy lokalizowac. Pytanie - kto
    > za takie rozporzadzanie terenem im zaplaci ?

    Spadną ceny gruntu, więc wyjdzie na to samo.

    >Budynki stoja od siebie w odleglosci 15-20 metrow (jak dobrze pojdzie). Ty
    >chcesz zwiekszyc ta odleglosc pieciokrotnie...

    Dokładnie tak.
    W życiu nie wydałbym zgody na takie getto jak się teraz robi i państwo też
    nie powinno.

    > Skad akurat dwa a nie trzy miejsca na mieszkanie ?

    Bo rzadko ludzie mają więcej niż dwa auta na mieszkanie.
    Zapewne nie częściej niż jedno, więc się wyrówna.




    > Moi znajomi maja corke, ktora studiuje. Mieszkaja w bloku. Maja trzy
    > samochody.
    > Czy tak ciezko sobie wyobrazic rodzine 2+2 w ktorej kazdy czlonek rodziny
    > ma samochod ?

    Nie, ale ja nic nie mówiłem, że nie wolno mieć więcej samochodów.
    Dwa w rodzinie to jednak jeszcze nie reguła.
    I pewnie długo jeszcze nie.
    Więc miejsc wystarczy.



    >
    > Dlatego rozwiazaniem nie jest zabetonowywanie parkingami hektarow miast

    Zabetonowywanie parkingami nie jest nic gorsze niż zabetonowywanie blokami,
    którego tak bronisz.
    Zwłaszcza że parking NIE MUSI być na betonie, mogą być zielone parkingi.
    Bloku z trawy nie zrobisz.


    > ale ograniczenie w poruszaniu sie w miastach samochodami.

    Jasne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: