  • 1. Data: 2010-02-13 16:22:13
    Temat: Strefa taniego internetu (zasięg) w sieci Play - krótkie pytanie
    Od: Teo <t...@i...pl>

    Witam,
    czy "strefa taniego internetu" sieci Play obowiązuje w obszarze
    oznaczonym ciemnym fioletem "Play Online" na mapce zasięgu (link)?

    http://internet.playmobile.pl/maps/

  • 2. Data: 2010-02-13 18:14:12
    Od: KP <p...@o...pl>

    Teo pisze:
    > Witam,
    > czy "strefa taniego internetu" sieci Play obowiązuje w obszarze
    > oznaczonym ciemnym fioletem "Play Online" na mapce zasięgu (link)?
    >
    > http://internet.playmobile.pl/maps/

    fioletowy w niebieskiej ramce

  • 3. Data: 2010-02-14 12:25:50
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-13 17:22, Teo pisze:
    > Witam,
    > czy "strefa taniego internetu" sieci Play obowiązuje w obszarze
    > oznaczonym ciemnym fioletem "Play Online" na mapce zasięgu (link)?
    >
    > http://internet.playmobile.pl/maps/

    Tak, ale nie tylko. Mapka pokazuje tylko zasięg 3G. Na mapce nie da się
    natomiast wyodrębnić zasięgu EDGE. To też jest strefa taniego internetu.
    Z EDGE nie skorzystasz z "play on line" ale z Fresha z wykupionym
    pakietem już tak.

  • 4. Data: 2010-02-14 12:32:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomaszek pisze:

> [...]
    > natomiast wyodrębnić zasięgu EDGE. To też jest strefa taniego internetu.
    > Z EDGE nie skorzystasz z "play on line" ale z Fresha z wykupionym

    Czy nadajniki tylko z EDGE należą do Playa, czy do Plusa?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-02-14 12:51:11
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 13:32, Liwiusz pisze:
    > Czy nadajniki tylko z EDGE należą do Playa, czy do Plusa?

    Te, gdzie jest dołożone EDGE należą do Play'a. Zresztą wystarczy włączyć
    blokadę transferu poza strefą taniego internetu i już się z plusem nie
    połączymy;) Przynajmniej teoretycznie.

  • 6. Data: 2010-02-14 12:53:11
    Od: Teo <t...@i...pl>

    On 10-02-13 19:14, KP wrote:

    > fioletowy w niebieskiej ramce

    Tak, o tym myślałem pisząc ciemny fioletowy.

    Dziękuję za pomoc.

  • 7. Data: 2010-02-14 12:59:31
    Od: Teo <t...@i...pl>

    On 10-02-14 13:25, Tomaszek wrote:

> [...]
    > się natomiast wyodrębnić zasięgu EDGE. To też jest strefa taniego
    > internetu. Z EDGE nie skorzystasz z "play on line" ale z Fresha z

    Czy Play Online to tylko sufrowanie w komórce?

    Interesuje mnie raczej podłączenie telefonu do laptopa i dostęp do netu
    z tegoż laptopa właśnie.

  • 8. Data: 2010-02-14 13:02:33
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 13:59, Teo pisze:
    > Czy Play Online to tylko sufrowanie w komórce?
    >
    > Interesuje mnie raczej podłączenie telefonu do laptopa i dostęp do netu
    > z tegoż laptopa właśnie.

    komputer z którego piszę tego posta jest podłączony do modemu HSDPA. W
    tym modemie siedzi karta Play Fresh z aktywnym pakietem "Play on line w
    telefonie"

    Nie ma problemu, żebyś używał telefonu jako modemu, wtedy APN ustawiasz
    w telefonie. Tylko jak telefon nie obsługuje EDGE i/lub HSDPA to nie
    skorzystasz z tych technologii. Nie wiem natomiast czy w Play on line
    i/lub w PF jest GPRS. Zawsze modem logował się minimum do EDGE.

  • 9. Data: 2010-02-14 13:26:57
    Od: Teo <t...@i...pl>

    On 10-02-14 14:02, Tomaszek wrote:

    > komputer z którego piszę tego posta jest podłączony do modemu HSDPA. W
    > tym modemie siedzi karta Play Fresh z aktywnym pakietem "Play on line w
    > telefonie"

    O to mnie właśnie chodzi. Masz problemy z tunelami VPN (PPTP, OpenVPN)?
    W Erze np.: często są problemy z tunelem PPTP - GRE nie przebija się. No
    i najważniejsze. Czy nie ma problemów z SSH?

> [...]
    > skorzystasz z tych technologii. Nie wiem natomiast czy w Play on line
    > i/lub w PF jest GPRS. Zawsze modem logował się minimum do EDGE.

    Z terminologią techniczną jestem obeznany :), mam problemy ze
    zrozumieniem ofert, promocji, gąszczu reguł i regułek.

    Powiedz mi jak chłopu na miedzy. Będę miał telefon z tzw. 3G i EDGE
    (Motorola K3 lub V9). Kupię Play Miksturę + pakiety Play Online. Telefon
    będę używał (raczej wyłącznie) jako modem.
    Jak nie będę miał zasięgu 3G ale będzie EDGE/GPRS, to nie będę mógł
    korzystać z pakietów Play Online w Strefie taniego internetu? W taki
    sposób interpretuję Twoje słowa.

  • 10. Data: 2010-02-14 14:02:51
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 14:26, Teo pisze:

    > O to mnie właśnie chodzi. Masz problemy z tunelami VPN (PPTP, OpenVPN)?
    > W Erze np.: często są problemy z tunelem PPTP - GRE nie przebija się. No
    > i najważniejsze. Czy nie ma problemów z SSH?

    Nie korzystam, nie wiem. Termin VPN jest mi nawet znany, ale nie
    korzystałem z tego w praktyce. Napiszę inaczej: jest publiczne IP,
    żadnego znanego mi protokołu, portu nie blokują.

    > Powiedz mi jak chłopu na miedzy. Będę miał telefon z tzw. 3G i EDGE
    > (Motorola K3 lub V9). Kupię Play Miksturę + pakiety Play Online. Telefon
    > będę używał (raczej wyłącznie) jako modem.

    Tak, będzie to razem chodzić.

    > Jak nie będę miał zasięgu 3G ale będzie EDGE/GPRS, to nie będę mógł
    > korzystać z pakietów Play Online w Strefie taniego internetu? W taki
    > sposób interpretuję Twoje słowa.

    Strefa taniego internetu obejmuje: 3G i EDGE pod warunkiem, że weźmiesz
    usługę: Play Fresh lub mixtura. Jeżeli wziąłbyś play on line jako
    oddzielną usługę to wtedy możesz korzystać tylko z 3G.

    W Twoim przypadku strefa taniego internetu obejmuje 3G i EDGE ( i GPRS
    jeśli mają, ale tego nie wiem ) Czy teraz już na pewno wszystko jasne?

    W Playu jest to trochę popieprzone;)

    Z ciekawości: jeżeli telefonu będziesz używał jako modemu to czy nie
    lepiej kupić sam modem? I pewniej i taniej.