  • 1. Data: 2013-06-11 19:53:29
    Temat: Strefa Tempo 30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,
    Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.ht
    ml

    Poznan, Lodz, Gdynia ...

    J.

  • 2. Data: 2013-06-11 20:02:39
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.06.2013 19:53, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,
    Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.ht

    W sumie w tego typu miejscach średnia prędkość to i tak 30 lub mniej,
    więc co za różnica? Przynajmniej normalny człowiek, który stara się
    jechać płynnie, nie będzie popędzany przez palantów, którzy na zmianę
    gwałtownie przyśpieszają i gwałtownie hamują.

  • 3. Data: 2013-06-11 23:59:29
    Od: tá´Ź

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > http://warszawa.gazeta.pl/
    warszawa/1,34862,13853387,Znamy_granice_Strefy_Tempo

    Powinni te swoje kompleksy zacząć wreszcie leczyć u lekarza.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-06-12 09:46:07
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-06-11 19:53, J.F. pisze:
    > Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc

    tyle, że rowerzyści w PL jeżdżą prze ~5 m-cy w roku a strefa jak
    rozumiem, ma być całoroczna?
    paranoja staje się powszechna :(

  • 5. Data: 2013-06-12 10:06:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 09:46, Tadeusz pisze:

    > tyle, że rowerzyści w PL jeżdżą prze ~5 m-cy w roku a strefa jak
    > rozumiem, ma być całoroczna?
    > paranoja staje się powszechna :(

    Ale pomijając związek z rowerami - z jaką średnią prędkością poruszasz
    się po uliczkach z tej mapy, hmm?

    Zauważ, że "tranzytowe" są wyłączone z ograniczenia - ograniczenie ma
    działać w różnych "zakamarkach" (przynajmniej wg załączonej mapki).

  • 6. Data: 2013-06-12 10:10:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-12 10:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale pomijając związek z rowerami - z jaką średnią prędkością poruszasz
    > się po uliczkach z tej mapy, hmm?

    Załóżmy, że porusza się ze średnią prędkością 30km/h. Co dalej, chcesz
    wykazać, szerloku? :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-06-12 10:37:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 10:10, Liwiusz pisze:

    > Załóżmy, że porusza się ze średnią prędkością 30km/h. Co dalej, chcesz
    > wykazać, szerloku? :)

    Że jazda z taką prędkością cały czas będzie optymalna. Czysta fizyka -
    ciągle przyśpieszanie i hamowanie jest bez sensu. Skoro i tak średnia
    wychodzi 30, to lepiej jechać cały czas równo 30.

  • 8. Data: 2013-06-12 10:49:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-12 10:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Że jazda z taką prędkością cały czas będzie optymalna. Czysta fizyka -
    > ciągle przyśpieszanie i hamowanie jest bez sensu. Skoro i tak średnia
    > wychodzi 30, to lepiej jechać cały czas równo 30.

    Jeśli dopuszczalna wynosi 50, to średnia 30 jest możliwa. Jeśli 30-tka
    będzie dopuszczalną, to średnia wyjdzie koło 10-ciu. Typowy zabieg, żeby
    zmotoryzowani zaczęli omijać całkowicie dany rejon.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2013-06-12 10:56:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 10:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Jeśli dopuszczalna wynosi 50, to średnia 30 jest możliwa. Jeśli 30-tka
    > będzie dopuszczalną, to średnia wyjdzie koło 10-ciu.

    Miałem na myśli prędkości średnie na danym odcinku drogi - bez
    uwzględniania skrzyżowań, świateł itepe

    Czyli scenariusz: przyśpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz się
    zatrzymać. Nie lepiej turlać się ze stałą prędkością i w ogóle się nie
    zatrzymywać?

    > Typowy zabieg, żeby
    > zmotoryzowani zaczęli omijać całkowicie dany rejon.

    Co też ma pewien sens.

  • 10. Data: 2013-06-12 11:09:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-12 10:56, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Czyli scenariusz: przyśpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz się
    > zatrzymać. Nie lepiej turlać się ze stałą prędkością i w ogóle się nie

    Dlaczego po kilkunastu metrach musisz się zatrzymać? Nie wymyślaj faktów.

    Skoro sam napisałeś, że średnia jest 30, to jak z średniej zrobisz
    maksymalną, to średnia spadnie cbdu.

    --
    Liwiusz