-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <59ffedc0$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
<5a06b8fc$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5a098291$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<5a0b2250$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Fri, 17 Nov 2017 11:05:07 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5a0b2250$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 80
Message-ID: <5a0eb450$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.17.82
X-Trace: 1510913104 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 5.173.17.82:1171
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619086
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-14 o 18:05, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5a0ad81d$0$15210$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze:
>> Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o
>> predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i
>> wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl.
>> powietrza sie nie poruszamy!!!).
>
>> Rozrzut w maksymalnie osiąganej prędkości. I rower zdaje się nie jest
>> tu adekwatnym przykładem - cyklista to nieomal żagiel,, małe
>> prędkości poruszania itd. natomiast w aucie osobowym konstruktorzy
>> dużą wagę przykładają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na
>> pojazd miał wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coś na co wiatr
>> może mieć duże znaczenie przy poruszaniu. Przy ciężarowce to i
>> owszem,ale przy osobowym, myślę że jest to bardzo mało prawdopodobne.
>
> I tu sie mylisz. Wzor na opor cisnieniowy jest w miare prosty, tylko
> niewiadomych duzo
> F=Cx*S*q*V^2/2
>
> no to podstawny Cx=0.4, S=2, q=1.3, V=50m/s (180km/h)
> 1300N
>
> moc (F*v) potrzebna na pokonanie tego oporu to 65kW.
> (tu juz mamy predkosc wzgledem drogi, nie powietrza)
>
> I tu wchodzimy w niewiadome - pozostale opory przy tej predkosci
> wymagaja 11kW, czy wspolczynniki sa nieco inne, czy jednak potrafi
> szybciej jechac - fabryka podaje 183km/h dla silnika 76kW (103KM)
> https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stil
o/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-16v-103km-2001-2005
/
>
>
> Przy takich przykladowych danych to 200km/h (55.5m/s) juz nie
> pojedzie, bo to wymaga 89kW.
> Ta trzecia potega przy predkosci powoduje dosc stromą krzywa, 10%
> wieksza predkosc to 30% wieksza moc, wiec ta predkosc jest dobrze
> okreslona ... ale tez mocno zalezna od wiatru, bo pracujemy na granicy
> mocy.
>
> Przy ciezarowce powiedzmy ze mamy Cx=1 i S=10, co nam przy 25m/s daje
> 3125N, 78kW
>
> ale dobra ciezarowka ma tych kW ze 200, to moze duzo szybciej pojechac
> :-)
> I wiatr jej nie przeszkodzi ... choc takie 45km/h w nos podniesie sile
> oporu 2.25 raza, moc tez tyle samo - 175kW .. i 200kW moze nie
> starczyc na jazde 90.
> No i lepiej sie przespac i poczekac az wiatr przejdzie, bo po co palic
> drogie paliwo :-)
> Albo pojechac 10m za kolega
>
> Co innego jakies gorsze ciezarowki, co nie maja 200kW, tylko 70.
> Jakies Lublin izoterma np.
>
> Bo Transity, Transportery itp to aerodynamike maja dobra - silniki tam
> umiarkowane, a te 160km/h bydle pojedzie, mimo ze powierzchnia czolowa
> dwa razy wieksza niz Stilo. Wcale nie przypomina to oporow cegly.
>
> P.S. Stilo 1.8 133KM 98kW, zgodnie z powyzszym wzorem powinno pozwolic
> na jazde 183* ( (98/76)^(1/3)) = 199 km/h
> Fabryka podaje 200.
>
> Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215.
> Podejrzana zgodnosc :-)
>
> Albo opory powietrza stanowia wiekszosc oporow takiej osobowki, albo
> inne opory maja podobna zaleznosc (moga miec inna, ale np jest w nich
> masa, a ta rosnie wraz z moca silnika czy rozmiarem opon - ktory tez
> zalezy od mocy), albo ... fabryce wcale sie nie chce mierzyc
> wszystkich modeli, tylko mierza jeden, a reszte przeliczaja w/w wzorem
> uwzgledniajac jedynie powietrze :-)
>
> J.
>
>
Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa latać, jest za duży i za
ciężki na tak małą powierzchnię skrzydeł, a on lata i ma się dobrze.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.17 11:16 p...@g...com
- 17.11.17 21:06 WS
- 17.11.17 21:25 m4rkiz
- 20.11.17 17:38 kloi
- 26.11.17 06:19 kloi
- 26.11.17 21:39 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=