eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczejRe: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <59ffedc0$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a06b8fc$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5a098291$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a0b2250$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Fri, 17 Nov 2017 11:05:07 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5a0b2250$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 80
    Message-ID: <5a0eb450$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.17.82
    X-Trace: 1510913104 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 5.173.17.82:1171
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619086
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-11-14 o 18:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5a0ad81d$0$15210$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze:
    >> Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o
    >> predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i
    >> wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl.
    >> powietrza sie nie poruszamy!!!).
    >
    >> Rozrzut w maksymalnie osiąganej prędkości. I rower zdaje się nie jest
    >> tu adekwatnym przykładem - cyklista to nieomal żagiel,, małe
    >> prędkości poruszania itd.  natomiast w aucie osobowym konstruktorzy
    >> dużą wagę przykładają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na
    >> pojazd miał wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coś na co wiatr
    >> może mieć duże znaczenie przy poruszaniu. Przy ciężarowce to i
    >> owszem,ale przy osobowym, myślę że jest to bardzo mało prawdopodobne.
    >
    > I tu sie mylisz. Wzor na opor cisnieniowy jest w miare prosty, tylko
    > niewiadomych duzo
    > F=Cx*S*q*V^2/2
    >
    > no to podstawny Cx=0.4, S=2, q=1.3, V=50m/s  (180km/h)
    > 1300N
    >
    > moc (F*v) potrzebna na pokonanie tego oporu to 65kW.
    > (tu juz mamy predkosc wzgledem drogi, nie powietrza)
    >
    > I tu wchodzimy w niewiadome - pozostale opory przy tej predkosci
    > wymagaja 11kW, czy wspolczynniki sa nieco inne, czy jednak potrafi
    > szybciej jechac - fabryka podaje 183km/h dla silnika 76kW (103KM)
    > https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stil
    o/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-16v-103km-2001-2005
    /
    >
    >
    > Przy takich przykladowych danych to 200km/h (55.5m/s) juz nie
    > pojedzie, bo to wymaga 89kW.
    > Ta trzecia potega przy predkosci powoduje dosc stromą krzywa, 10%
    > wieksza predkosc to 30% wieksza moc, wiec ta predkosc jest dobrze
    > okreslona ... ale tez mocno zalezna od wiatru, bo pracujemy na granicy
    > mocy.
    >
    > Przy ciezarowce powiedzmy ze mamy Cx=1 i S=10, co nam przy 25m/s daje
    > 3125N,  78kW
    >
    > ale dobra ciezarowka ma tych kW ze 200, to moze duzo szybciej pojechac
    > :-)
    > I wiatr jej nie przeszkodzi ... choc takie 45km/h w nos podniesie sile
    > oporu 2.25 raza, moc tez tyle samo - 175kW .. i 200kW moze nie
    > starczyc na jazde 90.
    > No i lepiej sie przespac i poczekac az wiatr przejdzie, bo po co palic
    > drogie paliwo  :-)
    > Albo pojechac 10m za kolega
    >
    > Co innego jakies gorsze ciezarowki, co nie maja 200kW, tylko 70.
    > Jakies Lublin izoterma np.
    >
    > Bo Transity, Transportery itp to aerodynamike maja dobra - silniki tam
    > umiarkowane, a te 160km/h bydle pojedzie, mimo ze powierzchnia czolowa
    > dwa razy wieksza niz Stilo. Wcale nie przypomina to oporow cegly.
    >
    > P.S. Stilo 1.8 133KM 98kW, zgodnie z powyzszym wzorem powinno pozwolic
    > na jazde 183* ( (98/76)^(1/3)) = 199 km/h
    > Fabryka podaje 200.
    >
    > Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215.
    > Podejrzana zgodnosc :-)
    >
    > Albo opory powietrza stanowia wiekszosc oporow takiej osobowki, albo
    > inne opory maja podobna zaleznosc (moga miec inna, ale np jest w nich
    > masa, a ta rosnie wraz z moca silnika czy rozmiarem opon - ktory tez
    > zalezy od mocy), albo ... fabryce wcale sie nie chce mierzyc
    > wszystkich modeli, tylko mierza jeden, a reszte przeliczaja w/w wzorem
    > uwzgledniajac jedynie powietrze  :-)
    >
    > J.
    >
    >

    Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa latać, jest za duży i za
    ciężki na tak małą powierzchnię skrzydeł,  a on lata i ma się dobrze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: