  • From: T <...@i...invalid>
    Subject: Re: Sterzynska w GW
    Newsgroups: pl.internet.polip
    <fl5l43$d5u$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5meq$k17$1@news.supermedia.pl>
    <fl5o0a$hld$1@nemesis.news.tpi.pl> <8...@p...pl>
    <fl5q3m$t6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5svk$vm$1@node1.news.atman.pl>
    <fl633i$r00$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl69ps$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <4777c906$1@news.home.net.pl> <m...@m...localdomain>
    <477800f9$1@news.home.net.pl> <fl90cc$257b$2@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <fl91cd$lhs$1@news.onet.pl> <47780978$1@news.home.net.pl>
    <fl9249$hoo$2@news.lublin.pl> <fl94ao$uou$1@news.onet.pl>
    <fl9cen$2ojt$1@sparrow.axelspringer.com.pl> <4778c028$1@news.home.net.pl>
    <flap26$221r$1@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <1mlv2ipf1fp4x$.dlg@falcon.sloth.hell.pl>
    <4...@g...com> <flb5ck$cm5$1@news.onet.pl>
    <47794d27$1@news.home.net.pl> <fld653$us8$1@news.onet.pl>
    Date: 1 Jan 2008 12:01:06 +0100

    Maciej Bebenek pisze:

    > Niezupełnie. Jeżeli raz wyrzucisz w błoto 1000 zł, będziesz walczyć o
    > to, by otrzymać to, za co zapłaciłeś. Na drugi eksperyment tej samej
    > wartości pozwolisz sobie dopiero wtedy, gdy pierwszy zakończy się z
    > przyczyn naturalnych (czyli gdy wygaśnie umowa).

    Po pierwsze nie podpisałbym 3-letniej umowy na dostęp do Internetu. Gdyby
    nie było mnie stać na bezterminową o danej prędkosci, to wziąłbym niższą.

    > Nie, Ty nie tłumaczysz - Ty oznajmiasz i powtarzasz te zaklęcie jak
    > mantrę. Znajomi mieszkający w bardziej cywilizowanych krajach dziwią
    > się, o co tak naprawdę chodzi. U nich na łączach abonenckich *tych za
    > kilka czy kilkanaście euro) takie zjawiska nie występują, a jeżeli
    > wystąpią, są traktowane jak awarie i dość szybko usuwane.

    Bo nie powinny występować. Zresztą u nas przy łącza nieco lepszej jakości
    też nie występują. Gdyby na rynku istniała prawdziwa konkurencja, to nie
    występowałyby pewnie także na łączach klasy najtańszej Neostrady...

    Natomiast określenie "dolnej prędkości granicznej" jest w praktyce
    awykonalne i o tym piszę.

    > Już Cię WOjtek zapytał, dlaczego w takim razie w cennikach jest 5
    > pozycji za różną kwotę i czym one się mają różnić. Ceną? Bo z Twoich
    > rozważań tak wynika, skoro dostawca nie bierze odpowiedzialności za nic,
    > poza dopięciem łącza do swoich urządzeń. Wymień choć jeden parametr,
    > zauważalny dla klienta, czym mają się różnić łącza 2 i 6 Mbps, przy czym
    > wyświetlenie innej cyferki na interfejsie modemu takim parametrem być
    > nie może.

    Powinny oczywiście mniej więcej proporcjonalnie różnić się możliwymi do
    uzyskania transferami.

    > Albo paraoperatorzy znikną z rynku, bo będa musieli wypłacać
    > odszkodowania i zacznie się normalny biznes, jak w Niemczech, Holandii,
    > nie mówiąc już o USA.

    Ta, raczej znikną małe firmy, a TPSA będzie robić nadal to co robi. Nic
    się nie zmieni, dopóki jednak firma będzie w posiadaniu większości
    infrastruktury i klientów. To jest podstawowy problem, pozostałe problemy
    są wtórne.

    --
    http://tomasz.insane.pl