eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipSterzynska w GW › Re: Sterzynska w GW
  • Data: 2007-12-31 12:06:56
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: wer <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    T napisał(a):
    > Maciej Bebenek pisze:
    >
    >> I właśnie problem polega na tym, że kłopoty klientów (bo, przypomnę o
    >> tym dyskutujemy) występują u większości operatorów. Śmiem twierdzić, że
    >> procentowo najrzadziej występują w tepsie. Więc odczep się od podmiotu,
    >> a zajmij sie problemem.
    >
    > Ja nie widzę żadnego problemu. Jeśli ktos potrzebuje gwarancji, to kupuje
    > coś z odpowiednim SLA. Jesli uważa, ze nie potrzebuje albo nie stać go na
    > nie to kupuje jakieś takie łącze kierując się opiniami znajomych i działa
    > mu ono odpowiednio gorzej. Jedyny problem jaki istnieje to
    > niejednokrotnie nieinformowanie klientów w wyraźny sposób, że ich łącze
    > "6 Mb/s" to "do 6 Mb/s", a maksymalna prędkość nie zawsze będzie
    > osiągalna.
    >

    Wolnorynkowy mistrzu, ostojo wszelakiego rozumu, geniuszu karpat zachodnich:

    Klient kupując łącze 6Mb/s może:

    - osiągać 256Kb/s,
    - osiągać 3Mb/s
    - przez pierwszy miesiąc osiągać 5Mb/s, a następnie dochodzić do zawrotnej prędkości
    128Kb/s.

    I to wszystko jest zgodne z prawem i umową. Klient może najwyżej cmoknąć w wiadome
    miejsce
    operatora, ale podpisał lojalkę na 3 lata.

    W takiej sytuacji operator jest stroną uprzywilejowaną. Kupując usługę do 6Mb/s można
    domniemywać,
    że będzie pracowała lepiej niż tańsza wersja 2Mb/s. Jeśli pracują tak samo, a zdarza
    się, że gorzej
    to oznacza, że klient został wprowadzony w błąd.

    Nie rób ideologii z tego, że część operatorów robi w bambuko klientów.

    Rozwiązanie tego problemu nie jest proste, nikt nie mówi, że to jest łatwe i można
    załatwić to w
    kilka minut, pisząc na kolanie rozporządzenie. Ale jakaś interwencja prawodawcy jest
    potrzebna. Sama
    informacja, że łącze jest do 6Mb/s nic nie zmienia. To jakbyś kupując samochód
    dowiadywał się, że
    może rozwinąć prędkość do 300km/h. Tylko, że realnie wyprzedzałaby Cię każda
    furmanka, a nawet Golf
    II z WBR za kierownicą.

    Problem w tym, że klient kupując usługę, czasami na długi czas, de facto kupuje kota
    w worku. Wie
    ile będzie płacił, ale nie wie za co. Nie wie ile otrzyma, wie w zasadzie, ile nie
    otrzyma. Operator
    ustala wszystkie reguły gry, klient w obecnej sytuacji jest bezradny. I to właśnie
    trzeba zmienić.
    Chociażby dać możliwość zrywania umowy bez ponoszenia konsekwencji zapisanych w
    regulaminie. To już
    powinno zachęcić operatorów do świadczenia usług lepszej jakości.

    wer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: