eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Date: Thu, 27 Mar 2014 21:36:32 +0100

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:lgv7vd$4fv$1@dont-email.me...
    > Napisałeś coś bez sensu na temat ściemniacza na triaku. W wątku o tym czy
    > stosować przekaźnik elektromechaniczny czy SSR. Zrozum wreszcie, że
    > powszechność stosowania ściemniaczy, falowników i innych urządzeń z
    > triakami czy IGBT nie jest żadnym argumentem na rzecz stosowania w
    > warunkach przemysłowych SSR zamiast klasycznych przekaźników.

    Mam pewien pomysł, choć z jego realnością trudno mi trafić...
    Jak nasz kolega - gdy ktoś z jego bliskich, przyjaciół, rodziny, ukochany
    zwierzak, będzie mieć poważny zabieg chirurgiczny, to dać koledze do wyboru,
    aparatura na SSR, czy tradycyjnych przekaźnikach... Monitory, defibrylator
    na wsjakij słuczaj, robot operacyjny, a potem respirator (zwłaszcza on) i
    reszta sprzętu... Co wybierze? W szpitalnej siłowni, aby nie zabrakło prądu
    podczas operacji, rozdzielnia piętrowa, itd...
    Taka wymuszona przez życie "podwójna ślepa"...

    Na razie mottem do rozważań proponuję uznać mocno przerysowane hasło "jak
    coś (tu SSR-y) jest do wszystkiego, to jest do niczego".Sam zamierzam użyć
    SSRów do pewnego swojego małego projektu, ale bardziej nawet odstręcza mnie
    ich cena (sprawdzałem, najpiękniejsza zdecydowanie nie jest), niż ich
    właściwości, więc użyję tradycyjnych przekaźników i jestem niemal pewien, że
    nie pierdolną gromadnie od byle jebnięcia pioruna w najbliższej okolicy...

    PS Zamierzam SSR-ami przełączać kilka watów w.cz. od 137 kHz, do ok. 30
    MHz... Mądrze czynię? :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.