  • Data: 2017-11-08 00:57:11
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Odniosłem wrażenie, że pytającemu nie chodziło o wizualizację, a taki
    > a nie inny pomysł wziął się wyłącznie z przekonania, że "windows wszyscy
    > mają i znają, więc w ten sposób będzie najłatwiej i najtaniej".

    A moim zdaniem od razu pisał, że część wykonawcza będzie na S7-1200.
    Potrzebował programu na komputer, dającego możliwość zdalnego odczytu
    parametrów i wysyłania do sterownika poleceń sterujących zaworami. Tak
    czy inaczej to jest wizualizacja, zwłaszcza że wspominał, iż WinCC jest
    bez sensu bo za drogie. Tak więc można sobie w PLC wstawić na winSCADa
    panele do wyświetlania temperatur i klawiszy do przełączania wyjść.
    Dostęp przez przeglądarkę. Można tez pisać własny program np w C# i użyć
    bibliotek Snap7 albo ModbusTCP. Jedyna wada że w sterownikach PLC
    wejścia analogowe są z reguły dość drogie. Dlatego może taniej było by
    RPi z Codesys. Codesys robi z RPi SoftPLC, a też ma w sobie WebSCADA
    Można podpiąć kilka termometrów I2C.

    > Jeśli to ma być na profesjonalnym sterowniku, to te trzy parametry na
    > krzyż najlepiej zmieniać po ludzku, czyli kilkoma przyciskami pod prostym
    > wyświetlaczem. A nie że trzeba laptopa z przeglądarką podłączyć żeby
    > przestawić temereaturę.

    Przecież możesz przestawiać tabletem. Możesz też sobie zrobić w domu
    jakiś tunel i przełączać zdalnie :) Wyświetlacz do PLC to akurat nie
    jest tani.

    --
    pozdrawiam
    MD