    From: "Adam" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie prądem
    Date: Sun, 21 Feb 2010 20:11:05 +0100

    Cześć,
    znalazłem jeszcze coś takiego:
    http://www.reuk.co.uk/High-Current-Voltage-Regulatio
    n.htm
    a konkretnie mam na myśli drugi rysunek od góry, z diodą między masą
    "główną" a masami stabilizatorów oraz z diodami na wyjściach stabilizatorów.
    Myślę, że to rozwiązuje mój problem, najszybciej i najtaniej.
    Jeśli dobrze rozumiem, ta jedna dioda podnosi napięcie odniesienia a
    pozostałe powodują, że każdy stabilizator działa i daje 5V - spadek na
    "swojej" diodzie (podłączonej do swojego wyjścia) + napięcie na diodzie (ten
    między masą główną a swoją) czyli ok. 5V. Oceńcie proszę.
    Natomiast co do tranzystora podłączonego "na barana" do 7805 to czegoś tu
    nie rozumiem. Przecież wraz ze wzrostem prądu tranzystor przewodzi coraz
    większy prąd aż stanie się po prostu przewodnikiem, kablem. Czyli tak,
    jakbyśmy zwarli wejście do wyjścia. A na wyjściu będzie więcej niż 5V...

    Pozdrowiania