  • Data: 2012-12-07 08:38:35
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości
    Tak patrzę na tą dyskusję i myślę, że:
    1) mimo wiedzy, strach przed elektroniką Cię zniewala,

    Wiedza obejmuje tez te wszystkie spalone tranzystory, ktore sie
    widzialo, a nawet spalilo, i to czasem tak szybko ze nie wiadomo
    kiedy :-)

    >2) Prąd 25 A nie robi na mnie wrażenia, jesli chodzi o MOSFETY,
    >a 230x5 to mi 3k nie wychodzi. Coś Ci matematyka szwankuje,

    Szczytowe jednak 325, z tolerancjami juz 350, a Irek moze byc
    przyzwyczajony do 3 faz i juz blisko 600V.

    25A to zarowki biora przy rozruchu, wiec co - tranzystor 250A 1700V ?
    No powiedzmy 50A 1500V ..

    >3) O triakach już pisałem, a w szczególności SHARP S202 i nie będę
    >znów
    podłączał go
    >do żarówki energooszczędnej, bo Ty nie poświęcisz 0,5h. Sorry nie mam
    czasu.
    >Ktoś tu zaklinał się, że LEDa nie przełączy. Poświęciłem wtedy czas,
    >zrobiłem film i nie wszyscy się przekonali do niego.

    jakos ten film pominalem - moge prosic o namiar ?

    >5) Ja widzę sens automatyki w domu, ale nie widzę sensu zamiany
    >włacznika, na 100 letni mechaniczny archaizm, jakim jest przekaźnik.

    Ale przekaznik jest dobry. Uzywany w domu ... wlasciciela moze przezyc
    :-)

    >6) Jeśli po wyładowaniu, którego się boisz, komputer i UPS Ci działa
    >i nie lecisz do sklepu kupić nowego,
    >to nie rozumiem, dlaczego boisz się wymiany MOSFETA za 5 zł?
    >Całe wiadro będzie tańsze niż komputer.

    Spasc z drabiny mozna, moze do klienta trzeba dojechac 200km, i to nie
    raz, reputacje mozna stracic, albo i hobby, jak po trzeciej awarii w
    ciagu roku zona kaze to zlikwidowac :-)

    J.