-
71. Data: 2021-04-13 07:14:04
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 04:03, JDX pisze:
> On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
> [...]
>> Tym niemniej:
>> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
>> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>>
>> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
> A to nie ma hybryd z dizlem?
Są, a przynajmniej były.
PSA.
-
72. Data: 2021-04-13 07:14:42
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 19:39, J.F pisze:
> On Mon, 12 Apr 2021 19:26:58 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
>>> On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
>>>>>> Hybrydy plug-in (PHEV):
>>>>>> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
>>>>>
>>>>> Czy to nie jest zbyt malo?
>>>>> A moze cena PHEV odstrasza?
>>>>
>>>> Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
>>>> stosunku do hev).
>>>
>>> Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.
>>
>> Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej
>> benzyny średnio.
>> Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.
>
> Wow - dalo sie zagazowac?
> Co kupiles?
Nie było wyboru - C-HR 1.8
-
73. Data: 2021-04-13 07:21:40
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 19:46, J.F pisze:
> On Mon, 12 Apr 2021 19:25:32 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 12-04-2021 o 17:12, J.F pisze:
>>>> Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
>>>> nie jest.
>>>
>>> Innymi slowy, w twoim ciasnym lbie liczy sie tylko cena i wygoda :-)
>>
>> Tak by było, gdybym mówił, że to najlepsza opcja.
>
> Ale to jest najlepsza opcja, bo taka wybrales.
Ale nie dlatego że była najlepsza.
Choć liczę na to że najtańsza.
Nie zawsze masz ochotę dopłacić do najlepszej.
>
> A ze piszesz co innego ... to takie puste slowa, bez pokrycia :-P
Po prostu zmiana koncepcji.
Córka skończyła 18 lat, będzie robiła prawko, więc zamiast jednego
drogiego auta bev, jest dużo tańsza hybryda, plus w planie mały drugi
elektryk do kręcenia się po mieście.
>
>>> Po podwyzkach jest drozszy niz LPG, czy ciagle tanszy, ale zbyt malo,
>>> aby sie na niewygody narazac ? :-P
>>
>> Ale co?
>> Bev w trasie jest droższy niż hev z lpg.
>
> a wydawalo mi sie ze energetycznie jest oszczedny ... widac podwyzki
> za duze.
Dokładnie o to chodzi.
Tesla się broni i wychodzi kosztowo minimalnie lepiej, bo ma tańszy prąd
na SC.
>>> No jak, to juz nie masz wiekszosci jazd kolo komina?
>>
>> Mam.
>> Ale większość z nich odbębniam rowerem elektrycznym, bo wiosna przyszła. ;-)
>
> Jutro koniec wiosny :-)
>
> Jest to jakas opcja, ale co pol roku samochod zmieniac ?
Nie, będzie kiedyś drugi, malutki i elektryczny, przyda się.
> No ale sumarycznie przeciez sie oplaci, przynajmniej Myjk tak twierdzi
> :-)
Ekonomicznie nie, ale jeśli dołożysz przyjemność z jazdy, ciszę i
ekologię to co innego.
Trzeba to dobrze wyważyć.
> Sprzedajesz prad z PV drozej niz placisz za LPG ?
Zużywam go w domu.
Ale chodzi o koszt ładowania w trasie.
W domu prąd miałbym o połowę taniej niż koszt paliwa w hev, nawet ten z
sieci.
-
74. Data: 2021-04-13 08:44:07
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2021-04-11 o 19:29, Cavallino pisze:
>
> To znaczy gdzie dalej chcesz wyjechać, że po drodze nie masz ładowarek w
> odległości zasięgu sensownego bev?
> Bo jeśli sugerujesz że w Polsce, to nie wiesz o czym gadasz.
Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
i ładowarek" to nie wybiorą tego. Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
planować dłuższą, jak można krótszą?
Nie każdy jest Tony Halik, żeby podziwiać co po drodze. Większość chce
jak najszybciej z A do B i to jest postęp od 120 lat, gdy z koni
przesiadano sie na spalinowe. A teraz ktoś mówi, że wolniej, dłużej,
jest OK.
--
viktorius
-
75. Data: 2021-04-13 09:38:32
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 08:44:07 +0200, viktorius wrote:
> W dniu 2021-04-11 o 19:29, Cavallino pisze:
>> To znaczy gdzie dalej chcesz wyjechać, że po drodze nie masz ładowarek w
>> odległości zasięgu sensownego bev?
>> Bo jeśli sugerujesz że w Polsce, to nie wiesz o czym gadasz.
>
> Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
> i ładowarek" to nie wybiorą tego.
Ale przeciez jest.
Nie w google, ale w Tesli i pewnie tych innych BEV.
> Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
> planować dłuższą, jak można krótszą?
Ale przeciez to sie czesto i tak robi.
Jak jedziesz gdzies dalej, chocby do Chorwacji, to wybor trasy nie
jest taki prosty - jest kilka alternatyw, nie zawsze najkrotsza
najlepsza.
Dawniej to byl sztandarowy przyklad - Wroclaw-Swinoujscie przez
Berlin. Na szczescie juz nie jest.
Teraz mam dylemat np Wroclaw-Gdansk, czy chocby Wroclaw-Praga czeska.
A tych ladowarek faktycznie powstalo tyle, ze nie trzeba zjezdzac
daleko z trasy.
Choc to teoria, a praktyka ... mozna sobie zobaczyc na youtube, pare
filmow podawalem w tematach Elektryczne przygody :-)
Z czasem pewnie bedzie jak ze stacjami paliwowymi ... choc dla tych 7
tys BEV to sie nie oplaca inwestowac :-)
> Nie każdy jest Tony Halik, żeby podziwiać co po drodze. Większość chce
> jak najszybciej z A do B i to jest postęp od 120 lat, gdy z koni
> przesiadano sie na spalinowe. A teraz ktoś mówi, że wolniej, dłużej,
> jest OK.
Co by nie mowic, to w dluzszej trasie i z toalety skorzystac trzeba, i
zjesc by sie cos przydalo, i rozprostowac nogi, kawy sie napic, a i
paliwo zatankowac, wiec tych 10 minut przerwy nie jest takie zle.
Ale elektryka w 10 minut nie naladujesz, choc Taycan ma miec 15 minut
...
J.
-
76. Data: 2021-04-13 09:53:53
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 07:21:40 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 19:46, J.F pisze:
>> On Mon, 12 Apr 2021 19:25:32 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 12-04-2021 o 17:12, J.F pisze:
>>>>> Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
>>>>> nie jest.
>>>>
>>>> Innymi slowy, w twoim ciasnym lbie liczy sie tylko cena i wygoda :-)
>>>
>>> Tak by było, gdybym mówił, że to najlepsza opcja.
>>
>> Ale to jest najlepsza opcja, bo taka wybrales.
>
> Ale nie dlatego że była najlepsza.
Najlepsza. Dla Ciebie.
Przeciez nie wybralbys gorszej :-)
> Choć liczę na to że najtańsza.
> Nie zawsze masz ochotę dopłacić do najlepszej.
No wlasnie - najlepsza, bo tania :-)
A tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie :-)
>> A ze piszesz co innego ... to takie puste slowa, bez pokrycia :-P
> Po prostu zmiana koncepcji.
> Córka skończyła 18 lat, będzie robiła prawko, więc zamiast jednego
> drogiego auta bev, jest dużo tańsza hybryda, plus w planie mały drugi
> elektryk do kręcenia się po mieście.
Nie lepiej jej bylo kupic jakiegos starocia do rozbicia ?
>>> Bev w trasie jest droższy niż hev z lpg.
>>
>> a wydawalo mi sie ze energetycznie jest oszczedny ... widac podwyzki
>> za duze.
>
> Dokładnie o to chodzi.
> Tesla się broni i wychodzi kosztowo minimalnie lepiej, bo ma tańszy prąd
> na SC.
To ile taki BEV pali w trasie?
cos mi sie kojarzy 20kWh/100km.
Zwykly benzyniak by chyba do 9 lpg zszedl ... dzisiaj to jakies 22zl
.. to po ile oni prad sprzedaja ?
A widze, Orlen:
-1.43/kWh AC
-1.99 DC 50kW
-2.39 DC >50kW.
>>>> No jak, to juz nie masz wiekszosci jazd kolo komina?
>>> Mam.
>>> Ale większość z nich odbębniam rowerem elektrycznym, bo wiosna przyszła. ;-)
>>
>> Jutro koniec wiosny :-)
>>
>> Jest to jakas opcja, ale co pol roku samochod zmieniac ?
>
> Nie, będzie kiedyś drugi, malutki i elektryczny, przyda się.
>
>> No ale sumarycznie przeciez sie oplaci, przynajmniej Myjk tak twierdzi
>> :-)
>
> Ekonomicznie nie, ale jeśli dołożysz przyjemność z jazdy, ciszę i
> ekologię to co innego.
> Trzeba to dobrze wyważyć.
Ale nawet jesli wiekszosc km jedziesz blisko, a ladujesz w domu pradem
w 2 taryfie ?
>> Sprzedajesz prad z PV drozej niz placisz za LPG ?
> Zużywam go w domu.
> Ale chodzi o koszt ładowania w trasie.
A jak czesto jezdzis w te trasy ? :-)
Centus :-)
J.
-
77. Data: 2021-04-13 09:56:37
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-13 08:44, viktorius wrote:
> W dniu 2021-04-11 o 19:29, Cavallino pisze:
>
>>
>> To znaczy gdzie dalej chcesz wyjechać, że po drodze nie masz ładowarek
>> w odległości zasięgu sensownego bev?
>> Bo jeśli sugerujesz że w Polsce, to nie wiesz o czym gadasz.
>
> Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
> i ładowarek" to nie wybiorą tego. Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
> planować dłuższą, jak można krótszą?
A to żeby z punktu A pojechać elektrykiem np. do roboty do oddalonego o
50 km punktu B i z powrotem to trzeba jakąś trasę planować i ładowanie w
międzyczasie? A pewnie zdecydowana większość ludzi dojeżdżających autem
ma znacznie bliżej do roboty.
Z drugiej strony, jazda czteroosobowej rodziny na wakacje np. golfem,
czy nawet sporym autem jakim jest np. passat to taka wygoda bo nie
trzeba robić długich postojów w międzyczasie? Bo IMO to zawracanie dupy,
a nie wygoda. Osobowego busa trzeba wypożyczyć, aby mieć i komfort i
miejsce na graty. A postoje i tak trzeba robić chociażby dlatego, że
dupa od siedzenia zacznie boleć.
-
78. Data: 2021-04-13 10:02:28
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 07:12:25 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 19:48, Marcin N pisze:
>> Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest
>> elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity
>> wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim
>> jeździłem. Wliczając BMW.
>
> Niesamowicie denny.
> Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym
> samochodzie, już wolałbym manual.
Eee - tam w zasadzie nie ma skrzyni :-)
Wiec pretensje do programistow, ewentualnie ... bezpodstawnie
narzekasz, silnik jest tam tak sterowany, aby chodzil dobrze, a nie
kulturalnie :-)
Ale jazda powinna kierowce zadowac - co takiego niekulturalnego tam
jest ?
> Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy
> wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
> W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.
BMW nie ma?
Ma byc Kodiaq.
Ale ... czy DSG i hybryda to dobre polaczenie ?
J.
-
79. Data: 2021-04-13 10:06:47
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 04:03:34 +0200, JDX wrote:
> On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
>> Tym niemniej:
>> -pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
>> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>>
>> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
> A to nie ma hybryd z dizlem? To byłby hicior.
Nie ma. I chyba nie bedzie.
Tu o czyste powietrze chodzi, a diesel smrodzi.
A skoro benzynka moze byc oszczedna ... to po co diesel.
Przy czym jeszcze trzeba dodac, ze oszczednosc diesla to taka sobie
jest. Warto policzyc kg paliwa na 100km ..
> Jeszcze sobie tylko tego
> dizla zagazować i mamy prawie czołg M1 Abrams - pojedzie na wszystkim. :-)
Ale diesla akurat ciezko sie gazuje.
No chyba, ze jakas mala turbinka, do ladowania baterii - na to jakos
nie wpadli, a wady turbiny wydaja sie tutaj zmniejszone.
J.
-
80. Data: 2021-04-13 10:08:50
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 07:08:45 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
>> -spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
>>
>> Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
>
> Gorsze.
> Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona
> nie gra tam prawie żadnej roli.
Nie gra?
Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
baterii, i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
silnika bez turbo ... klamia ?
J.