-
51. Data: 2021-04-12 16:30:44
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
>> Hybrydy plug-in (PHEV):
>> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
>
> Czy to nie jest zbyt malo?
> A moze cena PHEV odstrasza?
Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
stosunku do hev).
A różnica w cenie +20-30%.
>
> Czy po prostu klienci nie maja gniazdka ... ewentualnie sie nie
> dogaduja ze sprzedawca z salonu i on im wciska co chce ...
>
>> Elektryki bateryjne (BEV):
>> 7 399 (24% Nissan, 20% BMW)
>
> A gdzie te reklamowane VW, Skoda ...
Będą w 2021.
-
52. Data: 2021-04-12 16:32:33
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 14:40, J.F pisze:
> On Sun, 11 Apr 2021 19:30:10 +0200, Shrek wrote:
>> W dniu 11.04.2021 o 18:33, Irokez pisze:
>>> A jak zaspokoję swoje potrzeby mieszkaniowe, to sytuacja się powtórzy
>>> jak wyjadę gdzieś dalej.
>>
>> Konia nie stać na mieszkanie w mieście o rozsądnej powierzchni
>> (większości nie stać) więc wyprowadził się na wieś i próbuje tym faktem
>> robić z siebie elitę;)
>
> Cos w tym jest,
Jedyne co jest to zwidy splonkowanego odpadu, bo mieszkam w Poznaniu.
-
53. Data: 2021-04-12 16:33:57
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 14:33, J.F pisze:
> On Sun, 11 Apr 2021 08:26:03 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>
>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
>> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
>> śmieci.
>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
>
> Napisal ten, ktory sprzedal elektryka, a kupil spalinke :-P
Nie zmieniając poglądów.
Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
nie jest.
Chyba że jako drugie auto, albo do kręcenia się wokół komina.
-
54. Data: 2021-04-12 17:12:59
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 16:33:57 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 14:33, J.F pisze:
>> On Sun, 11 Apr 2021 08:26:03 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>>
>>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
>>> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
>>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
>>> śmieci.
>>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
>>
>> Napisal ten, ktory sprzedal elektryka, a kupil spalinke :-P
>
> Nie zmieniając poglądów.
> Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
> nie jest.
Innymi slowy, w twoim ciasnym lbie liczy sie tylko cena i wygoda :-)
Elektryk byl tanszy, to jezdziles elektrykiem, podrozal, to smrodzisz
spaliniakiem :-P
Po podwyzkach jest drozszy niz LPG, czy ciagle tanszy, ale zbyt malo,
aby sie na niewygody narazac ? :-P
> Chyba że jako drugie auto, albo do kręcenia się wokół komina.
No jak, to juz nie masz wiekszosci jazd kolo komina?
A jak przyjdzie jakas dluzsza trasa ... to przeciez nieliczna, stac
Cie na zaplacenie :-P
Przyznaj sie - nie chce ci sie codziennie w garazu podlaczac do
gniazdka, bo to zbyt uciazliwe jest :-)
J.
-
55. Data: 2021-04-12 17:18:37
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
>>> Hybrydy plug-in (PHEV):
>>> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
>>
>> Czy to nie jest zbyt malo?
>> A moze cena PHEV odstrasza?
>
> Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
> stosunku do hev).
Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.
Widziales - Zakopane-Krakow jeden litr paliwa ...
> A różnica w cenie +20-30%.
No, to moze byc argument ...
J.
-
56. Data: 2021-04-12 19:20:54
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 12 Apr 2021 11:11:57 +0100, K
> Pomijajac dyskusyjna produkcje pradu w PL? Pozyskiwanie i pozniejsze
> przetworstwo metali potrzebnych do produkcji baterii to zanieczyszczenie
> srodowiska i produkcja CO2. Kwestie niewolniczej pracy i wykorzystywania
> dzieci rowniez pomine bo byc moze sie to dzieje, a byc moze nie. Ale
> przeciez wszystko to Ciebie nie interesuje bo to sie dzieje pol swiata
> od nas.
Litości...
--
Pozdor
Myjk
-
57. Data: 2021-04-12 19:25:32
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 17:12, J.F pisze:
>> Nie mówię przecież że bev się opłaca w sensie ekonomicznym, bo tak JUŻ
>> nie jest.
>
> Innymi slowy, w twoim ciasnym lbie liczy sie tylko cena i wygoda :-)
Tak by było, gdybym mówił, że to najlepsza opcja.
>
> Elektryk byl tanszy, to jezdziles elektrykiem, podrozal, to smrodzisz
> spaliniakiem :-P
>
> Po podwyzkach jest drozszy niz LPG, czy ciagle tanszy, ale zbyt malo,
> aby sie na niewygody narazac ? :-P
Ale co?
Bev w trasie jest droższy niż hev z lpg.
>
>> Chyba że jako drugie auto, albo do kręcenia się wokół komina.
>
> No jak, to juz nie masz wiekszosci jazd kolo komina?
Mam.
Ale większość z nich odbębniam rowerem elektrycznym, bo wiosna przyszła. ;-)
> A jak przyjdzie jakas dluzsza trasa ... to przeciez nieliczna, stac
> Cie na zaplacenie :-P
Zgadza się.
Ale jak ma mi się to nie opłacać, to po co mam się bujać z przerwami w
trasach i planowaniem?
>
> Przyznaj sie - nie chce ci sie codziennie w garazu podlaczac do
> gniazdka, bo to zbyt uciazliwe jest :-)
To akurat nie, po prostu nie ma ekonomicznego sensu.
Rowery też podłączam, ale one mają sens.
-
58. Data: 2021-04-12 19:26:58
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
> On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
>>>> Hybrydy plug-in (PHEV):
>>>> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
>>>
>>> Czy to nie jest zbyt malo?
>>> A moze cena PHEV odstrasza?
>>
>> Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
>> stosunku do hev).
>
> Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.
Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej
benzyny średnio.
Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.
-
59. Data: 2021-04-12 19:28:40
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
> On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>
>> Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
>> 428 377
>> Samochody hybrydowe (HEV):
>> 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
> Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
> Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?
Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
wyniki samochodów hybrydowych.
Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
świetny).
--
MN
-
60. Data: 2021-04-12 19:37:57
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
> W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
>> On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>> Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
>>> 428 377
>>> Samochody hybrydowe (HEV):
>>> 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
>
>> Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
>> Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?
>
> Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
> wyniki samochodów hybrydowych.
> Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
> świetny).
Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
ladowanie uruchomic.
Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.
Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
J.