eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 121. Data: 2021-04-13 12:35:11
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 12:23, JDX pisze:
    > On 2021-04-13 10:18, viktorius wrote:
    > [...]]
    >> 90% kilometrów robi sie wokół komina, czyli do 100km w jedną stronę. Ale
    >> dla tych kilku rekreacyjnych wyjazdów nie będę wynajmować auta. Wolę
    >> mieć jedno auto, uniwersalne, który zajadę zawsze tam gdzie chcę. Nie
    > OK, ale nie mów, że jazda tym ,,uniwersalnym" autem zapakowanym ludźmi i
    > gratami w dłuższą podróż to wygoda. Bo to wątpliwa wygoda - chociażby z
    > definicji - ,,rzeczy do wszystkiego są do niczego". No, może od zbiorkomu
    > jest to wygodniejsze. :-D
    >
    Masz flote aut? Jedno do pracy, drugie na podmiejskie wycieczki, trzecie
    na zloty, czwarte na wyjazd >300km? Piąte na transporty z Casto/Ikea/
    Bodzio? Płacisz OC na każde plus eksploatacja?
    Bo ja nie. Wybrałem takie, żeby w miarę mieścić się w tych zadaniach
    podróżnych, jakie zwykle mam. Z większą czy mniejszą wygodą.
    Mając kiedyś C2 pięknie mi się szukało miejsca na parkowanie w mieście,
    za to na tylnym siedzeniu, po zaistalowaniu fotelika, musiałbym dziecku
    nogi uciąć, żeby się pomieścić. Do miasta C2 było fajne, ale tylko do
    jazdy solo. Do lekarza z dzieckiem i tak jechałem tym większym, z
    konsekwencją dłuższego szukania miejsca do zaparkowania.

    Podsumowując, każdemu wg potrzeb.

    --
    viktorius


  • 122. Data: 2021-04-13 12:50:53
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 12:27:33 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 12:21, J.F pisze:
    >> On Tue, 13 Apr 2021 12:18:19 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
    >>>>>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
    >>>>>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
    >>>>> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    >>>>> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
    >>>>
    >>>> No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
    >>>> pradzie z domu :-)
    >>>
    >>> Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
    >>> tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
    >>
    >> Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
    >
    > Przejechałem xceedem 700 km, był ładowany 4 razy, a i tak średnio spalił
    > 6,3 l.

    No ale to w trasie 700km.
    A ile by spalil w czasie tygodnia jazdy po miescie, skoro ma zasieg na
    na baterii 59km?

    J.


  • 123. Data: 2021-04-13 12:57:51
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 12:50, J.F pisze:
    > On Tue, 13 Apr 2021 12:27:33 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-04-2021 o 12:21, J.F pisze:
    >>> On Tue, 13 Apr 2021 12:18:19 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:
    >>>>> On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
    >>>>>>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
    >>>>>>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
    >>>>>> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    >>>>>> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
    >>>>>
    >>>>> No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
    >>>>> pradzie z domu :-)
    >>>>
    >>>> Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
    >>>> tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
    >>>
    >>> Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
    >>
    >> Przejechałem xceedem 700 km, był ładowany 4 razy, a i tak średnio spalił
    >> 6,3 l.
    >
    > No ale to w trasie 700km.

    Średnio.
    I z tych 700 km na prądzie pokonał (powinien pokonać) ze 150 km.

    > A ile by spalil w czasie tygodnia jazdy po miescie, skoro ma zasieg na
    > na baterii 59km?

    Po przejeździe przez Poznań średnią miał 5,5.
    Mimo że miał pełną baterię na starcie.

    Phev to nie elektryk, on nie ma grzania elektrycznego, więc tak czy tak
    używa silnika spalinowego, choćby tylko do grzania (silnika i wnętrza).
    Latem pewnie wyjdzie trochę lepiej, ale i tak nie 0 jak założyłeś.


  • 124. Data: 2021-04-13 13:02:21
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 12:26:17 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 13-04-2021 o 11:59, J.F pisze:
    >>>> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    >>>
    >>> Oczywiście że było.
    >>> Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
    >>
    >> I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
    >
    > hev nie.
    > bev z dużą baterią już tak

    Bylo sie pomeczyc z mala.
    Przeciez to prawie nic nie przeszkadza - tak pisales :-P

    >>> Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    >>> Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
    >>
    >> No - a jak dlugo mial doplacac :-)
    >
    > Skoro może do gazeta, to mógł i do ładowarek

    Gazety przyniosa zysk :-P

    > Ale bardziej chodzi o cenę - powinna być o połowę niższa i nie byłoby
    > tematu.
    > Przebicie cen Greenwaya to jest jakiś żart.

    W stosunku do cen domowych to owszem, ale ponoc mamy jeszcze ceny
    komercyjne w kraju, i tam juz tak tanio nie jest.

    >> Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
    >> Ile tam Orlen pozwala pobrac ?
    >
    > na AC 43 kW.
    > Czasem 22 jak ktoś się ładuje obok z DC.

    >> a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
    > ładowarka jest w samochodzie, to o czym myślisz nie jest ładowarką,
    > tylko interfejsem (evse)

    Jak widac - moze byc zewnetrzna ladowarka DC. Taka 20kW do bagaznika
    nie wejdzie?

    No ale jesli EVSE to nie ladowarka ... ale ile pozwoli pobrac z
    domowej sieci AC?

    Bo moze jednak ladowarka w samochodzie potrafi wiecej :-)

    >>> I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.
    >> No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P
    > Znudził mi się.

    Ale mial szybka ladowarke AC :-P

    C-HR tez sie znudzi :-)

    J.


  • 125. Data: 2021-04-13 13:03:38
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 10:47, viktorius pisze:
    > W dniu 2021-04-13 o 10:29, Cavallino pisze:
    >
    >>
    >> A skąd dokąd i czym (elektrycznym)?
    >> Bo w Polsce A jest ich wystarczająco.
    >
    > A1, z południa na północ. Czy to Polska A czy B, cholera wie. Przy tej
    > trasie starczy ładowarek?

    Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):

    https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb

    15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.


  • 126. Data: 2021-04-13 13:06:13
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-13 o 12:03, J.F pisze:

    >>> Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
    >>> powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.
    >>
    >> Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.
    >
    > No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

    Jest, ekonomiczny, dla producenta.

    > Odzyskuje energie hamowania w miescie i szybko zapala silnik na
    > swiatlach ?

    Można w parametrach napisać że teoretycznie mało węgla
    czy innych "zanieczyszczeń" do atmosfery odprowadza i zapłacić
    w związku z tym mniejszy podatek.


    Pozdrawiam


  • 127. Data: 2021-04-13 13:18:45
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 13:02, J.F pisze:
    > On Tue, 13 Apr 2021 12:26:17 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 13-04-2021 o 11:59, J.F pisze:
    >>>>> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    >>>>
    >>>> Oczywiście że było.
    >>>> Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
    >>>
    >>> I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
    >>
    >> hev nie.
    >> bev z dużą baterią już tak
    >
    > Bylo sie pomeczyc z mala.
    > Przeciez to prawie nic nie przeszkadza - tak pisales :-P

    Jeśli dzięki temu jeździsz za friko.
    Ale płacić dwa razy więcej niż w hybrydzie i do tego stać co 2 h?
    No to już zaczyna przeszkadzać.

    >
    >>>> Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    >>>> Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
    >>>
    >>> No - a jak dlugo mial doplacac :-)
    >>
    >> Skoro może do gazeta, to mógł i do ładowarek
    >
    > Gazety przyniosa zysk :-P

    Tak jak tvp przynosi....
    2 miliardy corocznej dotacji.

    >
    >> Ale bardziej chodzi o cenę - powinna być o połowę niższa i nie byłoby
    >> tematu.
    >> Przebicie cen Greenwaya to jest jakiś żart.
    >
    > W stosunku do cen domowych to owszem,

    Pisałem o cenach Greenwaya, a nie domowych.

    > ale ponoc mamy jeszcze ceny
    > komercyjne w kraju, i tam juz tak tanio nie jest.

    Taniej niż na Orlenie.


    >>> a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
    >> ładowarka jest w samochodzie, to o czym myślisz nie jest ładowarką,
    >> tylko interfejsem (evse)
    >
    > Jak widac - moze byc zewnetrzna ladowarka DC.

    Taa, za cenę samochodu.

    >Taka 20kW do bagaznika
    > nie wejdzie?

    Wiesz o czym gadasz?

    >
    > No ale jesli EVSE to nie ladowarka ... ale ile pozwoli pobrac z
    > domowej sieci AC?

    Tyle ile ma mocy i nie więcej niż pozwoli ładowarka w samochodzie i
    gniazdko w domu.
    Standardowo ok 2kW.

    >
    > Bo moze jednak ladowarka w samochodzie potrafi wiecej :-)

    Pisałem Ci ile potrafi.
    Std evse są jeszcze słabsze niż ładowarki.

    >>>> I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.
    >>> No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P
    >> Znudził mi się.
    >
    > Ale mial szybka ladowarke AC :-P

    Owszem.

    >
    > C-HR tez sie znudzi :-)

    Na pewno.
    Liczę tylko na dobre utrzymywanie wartości przez Toyoty.


  • 128. Data: 2021-04-13 13:31:41
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 11:24, viktorius wrote:
    [...]
    > A ile więcej płacimy na starcie?
    > Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    > ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    > kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    Cena to jedno, ale przede wszystkim to niskie spalanie w mieście (tzn.
    na krótkich dystansach) to niekoniecznie prawda. (Tak, wiem, niektórym
    właścicielom dizli wraz z liczbą przejechanych kilometrów przybywa też
    paliwa. :-) A nie którym to rzeczywiście przybywa. Co prawda nie w
    zbiorniku, a w skrzyni korbowej. :-) )


  • 129. Data: 2021-04-13 13:35:17
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 13:03, Cavallino pisze:
    > W dniu 13-04-2021 o 10:47, viktorius pisze:
    >> W dniu 2021-04-13 o 10:29, Cavallino pisze:
    >>
    >>>
    >>> A skąd dokąd i czym (elektrycznym)?
    >>> Bo w Polsce A jest ich wystarczająco.
    >>
    >> A1, z południa na północ. Czy to Polska A czy B, cholera wie. Przy tej
    >> trasie starczy ładowarek?
    >
    > Tutaj przykład dla Tesli LR na podobnej trasie (Kraków-Gdańsk-Kraków):
    >
    > https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b9b76a80-
    87b9-4470-b279-d8ab426ae9cb
    >
    >
    > 15h w dwie strony, to całkiem przyjemny wynik.

    Nie wygląda to źle :)
    Toyoty nie ma, jest Leaf i jakiś Lexus: ~21h
    No ale wg niektórych nie ma o czym mówić, to takim autem w taką trasę
    nie da rady, bo za małe żeby zabrać dobytek ze sobą ;)

    --
    viktorius


  • 130. Data: 2021-04-13 13:38:30
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 11:24, viktorius wrote:
    [...]
    > Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    > za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    > Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    > bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    > to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    > wyjątkowa na drodze.
    A marudzisz, że elektryki wymuszają częste i długie postoje. :-)

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: