-
111. Data: 2021-04-13 12:03:49
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
>> Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
>> powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.
>
> Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.
No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.
Odzyskuje energie hamowania w miescie i szybko zapala silnik na
swiatlach ?
J.
-
112. Data: 2021-04-13 12:05:59
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2021-04-11 23:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
>> Nie spłycaj problemu tylko do ograniczenia zasięgiem.
>> Ograniczenia są też inne. Po co wozić zbędną baterię
>> jak można mieć większy bagażnik?
>
> Przecież to elektryki mają większe bagażniki.
ale oni rozmawiają o hybrydzie więc będzie miała mniejszy
-
113. Data: 2021-04-13 12:16:39
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 12:05, m4rkiz pisze:
> On 2021-04-11 23:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Nie spłycaj problemu tylko do ograniczenia zasięgiem.
>>> Ograniczenia są też inne. Po co wozić zbędną baterię
>>> jak można mieć większy bagażnik?
>>
>> Przecież to elektryki mają większe bagażniki.
>
> ale oni rozmawiają o hybrydzie więc będzie miała mniejszy
Niekoniecznie.
-
114. Data: 2021-04-13 12:18:19
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:
> On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
>>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
>>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
>>
>> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
>> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
>
> No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
> pradzie z domu :-)
Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
>
>> Już prędzej to, że nie było używek plugin.
>
> A ta obecna to uzywka ?
Tak, młodziutka i z minimalnym przebiegiem, ale w stosunku do nowych
swoje już straciła.
-
115. Data: 2021-04-13 12:21:46
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 12:03, J.F pisze:
> On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
>>> Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
>>> powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.
>>
>> Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.
>
> No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.
Pali w mieście połowę tego co podobny spaliniak, więc sens jest.
>
> Odzyskuje energie hamowania w miescie
Tak.
> i szybko zapala silnik na
> swiatlach ?
Jaki silnik?
Bo jeśli chodzi o elektryczny, to generalnie tak toto działa.
Poza wyjątkowymi przypadkami, przeważnie działa jak rozbudowany
start/stop, z ruszaniem na prądzie (i czasem dobiegami oraz krótkimi
odcinkami też bez spaliniaka).
Ale efekt jest zadziwiająco duży.
Jeżdżąc na benzynie tak jak jeździłem Zoe, mieścił się średnio w 5 l.
-
116. Data: 2021-04-13 12:21:48
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 12:18:19 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:
>> On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
>>>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
>>>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
>>>
>>> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
>>> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
>>
>> No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
>> pradzie z domu :-)
>
> Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
> tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
Szczegolnie jesli jeszcze doliczyc koszt/amortyzacje samochodu :-)
J.
-
117. Data: 2021-04-13 12:23:06
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2021 12:02:43 +0200, m4rkiz wrote:
> On 2021-04-11 17:56, TomN wrote:
>> Zarabiają 5000, tyle, że w PLN. a taki Hans z DE zarabia 5000, ale w EUR...
>>
>> Zarabiają tyle samo w walucie!
>
> śmiechłem, jak niemiec zarabia 5000 euro i ma passata za 30000 euro to w
> polsce dla kowalskiego zarabiającego 5000 złotych passat kosztuje 30000
> złotych czy 140 tysięcy?
Ano - Polak kupuje passata za 30 tys. Po Niemcu ...
J.
-
118. Data: 2021-04-13 12:23:15
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-04-13 10:18, viktorius wrote:
[...]]
> 90% kilometrów robi sie wokół komina, czyli do 100km w jedną stronę. Ale
> dla tych kilku rekreacyjnych wyjazdów nie będę wynajmować auta. Wolę
> mieć jedno auto, uniwersalne, który zajadę zawsze tam gdzie chcę. Nie
OK, ale nie mów, że jazda tym ,,uniwersalnym" autem zapakowanym ludźmi i
gratami w dłuższą podróż to wygoda. Bo to wątpliwa wygoda - chociażby z
definicji - ,,rzeczy do wszystkiego są do niczego". No, może od zbiorkomu
jest to wygodniejsze. :-D
-
119. Data: 2021-04-13 12:26:17
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 11:59, J.F pisze:
>>> Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
>>
>> Oczywiście że było.
>> Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.
>
> I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?
hev nie.
bev z dużą baterią już tak
>
>> Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
>> Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.
>
> No - a jak dlugo mial doplacac :-)
Skoro może do gazeta, to mógł i do ładowarek
Ale bardziej chodzi o cenę - powinna być o połowę niższa i nie byłoby
tematu.
Przebicie cen Greenwaya to jest jakiś żart.
> Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
> Ile tam Orlen pozwala pobrac ?
na AC 43 kW.
Czasem 22 jak ktoś się ładuje obok z DC.
>
> a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
ładowarka jest w samochodzie, to o czym myślisz nie jest ładowarką,
tylko interfejsem (evse)
>> I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.
>
> No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P
Znudził mi się.
>
>>>> Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.
>>> No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)
>>
>> Zgadza się.
>> Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
>> Nuda jest nudna. ;-)
>
> Bedziesz mogl wybierac rozne linie lotnicze :-P
Zakup hev w niczym tu nie przeszkadza.
-
120. Data: 2021-04-13 12:27:33
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-04-2021 o 12:21, J.F pisze:
> On Tue, 13 Apr 2021 12:18:19 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:
>>> On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:
>>>>> Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
>>>>> hybryda PHEV okazala sie za droga :-)
>>>>
>>>> Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
>>>> Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.
>>>
>>> No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
>>> pradzie z domu :-)
>>
>> Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
>> tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?
>
> Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
Przejechałem xceedem 700 km, był ładowany 4 razy, a i tak średnio spalił
6,3 l.