-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.206
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
Date: Thu, 30 Apr 2020 20:28:45 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <r8f5ct$9nu$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <r8ciqs$7ho$1$Janusz@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.206
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 30 Apr 2020 18:28:45 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.206"; logging-data="9982";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.7.0
Content-Language: pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 200430-2, 2020-04-30), Outbound message
In-Reply-To: <r8ciqs$7ho$1$Janusz@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:752945
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-04-29 o 20:59, Janusz pisze:
> Przeczytałem ciekawy blog, autor widac wi o czym pisze więc przyjmuję że
> to nie fake_new. Więc do rzeczy
>
> Jest sobie w usa duża firma samolotowa której główny konkurent w europie
> w pewnym momencie zrobił lepszy samolot, więc jest wielka panika i praca
> na szybko, samolot nowy się długo robi i testuje więc bierzemy to co już
> jest i poprawiamy, co się może nie udać?
> okazuje się że prawie wszystko.
> Silniki za słabe, no to dajemy mocniejsze,
> nie mieszczą się w gondolach no to przesuńmy je,
> samolot stracił stateczność, no to sztucznie ją naprawmy, dajmy komputer,
> co mamy? stare z '96 16bitowe jednostki,
> za słabe? no to dajmy dwa,
> Co się może nie udać?
> Wszystko, dwa rozwalone samoloty i 346 ofiar zmusiło ich w końcu
> do uziemienia wszystkich B737MAX.
> https://antyweb.pl/dwa-16-bitowe-komputery-z-1996-ma
ja-naprawic-konstrukcyjne-bledy-boeinga-737-max-nie-
wiem-jak-wy-ale-ja-do-takiego-samoloty-nie-wsiade/
>
>
Widzę że nikt nie przeczytał zalinkowanego odnośnika bo by wiedział że
ta historia sie na tym (czyli dwu katastrofach i uziemieniu wszystkich
samolotów) nie skończyła otóż firma wzieła się za naprawę:
"Jeśli wydaje się wam, że tym razem postanowiono podejść do problemu
odpowiedzialnie, pamiętając do czego doprowadziła poprzednia prowizorka,
jesteście w błędzie. Skoro zawiodło oprogramowanie, to znaczy, że po
prostu trzeba je naprawić. Tyle tylko, że aby software działał
niezawodnie, trzeba zapewnić mu odpowiedni hardware. Tymczasem wygląda
na to, że w Boeingu podeszli do sprawy tak jak poprzednio, byle tanio,
byle szybko i byle nie trzeba przechodzić zbyt wielu badań ze strony
regulatorów lotniczych."
"Testy pierwszych poprawek oprogramowania, które wysłano do akceptacji
FAA, zakończyły się katastrofą. Komputery pokładowe poddane
stress-testowi generowały przekłamania jednego bitu, które w
konsekwencji mogły prowadzić do wyłączenia systemu kontroli czy
wprowadzić samolot w niekontrolowane nurkowanie. Poza tym systemy
pokładowe wykładały się w trakcie uruchamiania, nie ładując poprawnie
wszystkich modułów. Jeden z europejskich regulatorów wykrył, że całość
potrafiła się zawiesić w czasie działania autopilota. Musicie przyznać,
że nie takich efektów oczekuje się od 24-letniego, zweryfikowanego w
dziesiątkach innych samolotów, bezpiecznego komputera pokładowego."
"Jak sugeruje autor raportu i podpowiada zdrowy rozsądek, Boeing
wprowadzając coraz to nowe poprawki, przeciążył cały system. Dwa stare
komputery nie są w stanie przeliczyć tak dużej ilości nowych danych i
generują błędy. Dla porównania podano, że przekleństwo Boeinga, czyli
wspomniany już Airbus A320neo, korzysta z podobnie antycznych komputerów
pokładowych, ale ma ich na pokładzie aż siedem. Boeing jednak ciągle
upiera się, że już za chwilę naprawią wszystko oprogramowaniem, a
wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie."
"Patrząc na poczynania zarządu Boeinga, można dojść do wniosku, że
śmierć ponad 300 osób niczego ich nie nauczyła. Wszystko co robią, to
upychanie kolanem robionych pod presją czasu łat na oprogramowanie,
byleby samoloty szybko mogły wznieść się na niebo. Nie załapali chyba,
że cała afera spowodowała, że nawet patrząca dotąd przez palce na ich
poczynania FAA, tym razem nie da się zrobić w konia. Jej prestiż został
przez tę aferę mocno naruszony i nie może sobie pozwolić na kolejną
kompromitację. Do tego regulatorzy z innych krajów prowadzą już własne,
niezależne badania i nie zaakceptują w ciemno opinii wydanej przez
amerykańską agencję."
Jak widać firma dalej jest w czarnej du.ie :)
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.20 21:08 heby
- 30.04.20 23:29 Mirek
- 30.04.20 23:44 Mirek
- 01.05.20 00:19 Adam
- 01.05.20 11:29 heby
- 01.05.20 16:38 Mirek
- 01.05.20 19:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 01.05.20 21:42 heby
- 02.05.20 12:35 Pawel \"O'Pajak\
- 02.05.20 15:38 Janusz
- 03.05.20 17:38 Pawel \"O'Pajak\
- 03.05.20 17:41 RadoslawF
- 03.05.20 23:22 Janusz
- 06.05.20 14:21 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- skąd my to znamy
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- antena gsm
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=