-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Fri, 24 Nov 2017 12:59:20 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 89
Message-ID: <5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 94.254.251.44
X-Trace: 1511524762 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 94.254.251.44:1581
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619612
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-24 o 11:23, Myjk pisze:
> Fri, 24 Nov 2017 09:57:52 +0100, cef
>
>> Dla mnie to jest sytuacja zupełnie odwrotna. Tzn przy awaryjnym, szybkim
>> hamowaniu mnie w ogóle nie przychodzi do głowy żeby naciskać sprzęgło.
>
> Ale to Ty, bo ja wciskam sprzęgło w opisanej sytuacji -- i jak widać nie
> tylko ja. Wg mnie słusznie i tak się powinno robić.
Wiem, że jest was więcej.
> Rozwijając... Wyobraź sobie, częstą sytuację gdy jedzie się w korku
> (przypominam, że autor wyraźnie to podkreślił), z wrzuconą dwójką albo
> nawet trójką, bez dotykania gazu, toczenia się jednostajnie na minimalnych
> obrotach i zagapienia się na tyle, że wystarczy tylko ostre hamowanie. Jak
> nie wciśniesz sprzęgła razem z hamulcem, silnik będzie jednak chwilę
> ciągnął zanim postanowi się zdusić siłą hamulców i w rezultacie można
> wjechać w kuper temu z przodu.
To nie jest gwałtowne hamowanie, tylko hamowanie hamulcem i
w późniejszej fazie wcisnięcie sprzęgła, żeby silnik nie zgasł.
A Ty mówisz, że najpierw wciskasz - w sytuacji awaryjnej sprzęgło -
czyli auto jeszcze się parę metrów toczy - i dopiero potem hamulec aż
walniesz komus w kufer
> Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale komputer
To nie ma znaczenia dla istoty hamowania
>> Naciska się normalnie tylko hamulec.
>
> "Normalnie" to się naciska jak się ma 2-3 tys. na obrotomierzu, wtedy
> silnik pomaga hamulcom i można wcisnąć sprzęgło nieco później, ale
> ostatecznie wcisnąć je i tak trzeba -- i to jest, przynajmniej dla mnie,
> odruch.
>
>> Naciskanie wtedy sprzęgła to zły nawyk, tracisz cenne ułamki sekund.
>
> Nie rozumiem tego argumentu. Nogi pracują niezależnie -- przełożenie nogi z
> gazu na hamulec trwa tyle samo co przełożenie nogi z podstawki na sprzęgło.
Guzik prawda - widziałeś ten film ostatni z jeleniem?
Facet odruchowo zamiast hamować, to chciał bieg zmienić, bo pewnie już
sprzęgło wczesniej wcisnął zamiast hamulca.
> Kluczowe w przekazie było, że jeżdżąc na codzień manualem można sobie
> psikusa zrobić wciskając ostro hamulec gdy odruchowo (nawykowo) się chce w
> pewnej sytuacji (prawidłowo dla manuala!) wcisnąć sprzęgło.
Też nie. Nawykowo jest ta sama noga - chyba, że ktoś jedzie na dwie stopy.
> Sprzęgło to sobie możesz nacisnąć po wszystkim, żeby silnik nie zgasł
>> albo jak trzeba coś jeszcze zrobić manewrowo przy tej awaryjnej sytuacji.
>> Pewnie zaraz będzie dyskusja co naciskać w sytuacji awaryjnej :-)
>
> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt widzenia
No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją rację.
> (jak w temacie z silnikami i dogrzewaczem nie sposób Ci wyjaśnić, że nie
> trzeba mieć zepsutego termostatu żeby silnik się słabo grzał -- wystarczy
> inna konstrukcja silnia). :P
A tu się wcale nie upierałem. Powiedziałem tylko, żeby zamiast montować
jakieś ustrojstwa sprawdził czy mu sie nie otwiera po 1 km obieg chłodnicy,
bo jak ma do celu 10km, to bedzie miał zimno cały czas.
Jak jest mały obieg tylko czynny, to musiałby by być jakiś 6litrow smok,
żeby się na 10km do tych 50stopni nie zagrzał a tam było 1,9
Albo ma nagrzewnicę zapchaną itd itp - aż tak zimno byc nie może :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.17 13:37 sirapacz
- 24.11.17 14:03 Myjk
- 24.11.17 14:27 Myjk
- 24.11.17 14:40 cef
- 24.11.17 14:47 RadoslawF
- 24.11.17 14:54 Myjk
- 24.11.17 15:17 J.F.
- 24.11.17 15:32 Myjk
- 24.11.17 16:55 J.F.
- 24.11.17 17:01 Marek
- 24.11.17 17:05 Marek
- 24.11.17 17:59 cef
- 24.11.17 18:02 t-1
- 24.11.17 18:14 cef
- 24.11.17 18:22 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg