-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 24 Nov 2017 11:23:07 +0100
Message-ID: <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
Lines: 69
NNTP-Posting-Host: 83.28.253.69
X-Trace: 1511518986 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5148 83.28.253.69:11294
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4775
X-Received-Body-CRC: 4230856901
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619601
[ ukryj nagłówki ]Fri, 24 Nov 2017 09:57:52 +0100, cef
> Dla mnie to jest sytuacja zupełnie odwrotna. Tzn przy awaryjnym, szybkim
> hamowaniu mnie w ogóle nie przychodzi do głowy żeby naciskać sprzęgło.
Ale to Ty, bo ja wciskam sprzęgło w opisanej sytuacji -- i jak widać nie
tylko ja. Wg mnie słusznie i tak się powinno robić.
Rozwijając... Wyobraź sobie, częstą sytuację gdy jedzie się w korku
(przypominam, że autor wyraźnie to podkreślił), z wrzuconą dwójką albo
nawet trójką, bez dotykania gazu, toczenia się jednostajnie na minimalnych
obrotach i zagapienia się na tyle, że wystarczy tylko ostre hamowanie. Jak
nie wciśniesz sprzęgła razem z hamulcem, silnik będzie jednak chwilę
ciągnął zanim postanowi się zdusić siłą hamulców i w rezultacie można
wjechać w kuper temu z przodu.
Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale komputer wszystkich w miarę
nowych samochodów którymi jeździłem do tej pory próbował utrzymać pracę
silnika samodzielnie dodając gazu gdy obroty spadły poniżej minimalnych
(nawet przy wciśniętym hamulcu*). W takiej sytuacji wciśnięcie sprzęgła
razem z hamulcem jest jak najbardziej sensowne, silnik w niczym nie pomaga,
wręcz przeciwnie, może tylko zaszkodzić. Potem wychodzi taka lama z
samochodu po dzwonie i zdziwiona wielce że się nie udało wyhamować (bo
silnik pociągnął ten kluczowy metr).
*) Co innego jak się ma powyżej minimalnych obrotów i wciśnie hamulec (w
sensie do punktu w którym zaświeci się światło STOPu). Wtedy, np. VW Group,
silnik nie reaguje na wciskanie gazu. Nie można zrobić komuś psikusa tj.
wcisnąć hamulca lewą nogą sygnalizując hamowanie i jednocześnie odjechać
dodając gazu prawą nogą. :P Sprawdzone empirycznie. Dla odmiany moją Mazdą
już można taką akcję wyciąć, bo nie ma odcięcia na gazie po wciśnięciu
hamulca.
> Naciska się normalnie tylko hamulec.
"Normalnie" to się naciska jak się ma 2-3 tys. na obrotomierzu, wtedy
silnik pomaga hamulcom i można wcisnąć sprzęgło nieco później, ale
ostatecznie wcisnąć je i tak trzeba -- i to jest, przynajmniej dla mnie,
odruch.
> Naciskanie wtedy sprzęgła to zły nawyk, tracisz cenne ułamki sekund.
Nie rozumiem tego argumentu. Nogi pracują niezależnie -- przełożenie nogi z
gazu na hamulec trwa tyle samo co przełożenie nogi z podstawki na sprzęgło.
Kluczowe w przekazie było, że jeżdżąc na codzień manualem można sobie
psikusa zrobić wciskając ostro hamulec gdy odruchowo (nawykowo) się chce w
pewnej sytuacji (prawidłowo dla manuala!) wcisnąć sprzęgło. Pierwsza moja
jazda AT parę lat temu też się tak właśnie odbyła -- próbowałem wcisnąć
sprzęgło dojeżdżając do bramy i wdusiłem hamulec (z odruchu MT) stając
dęba. Do tamtej pory nie wiedziałem że auta mają takie dobre hamulce. :P To
także pośrednio tłumaczy skąd system wspomagania hamowania awaryjnego
zagościł w samochodach.
Nadal jednak nijak to wszystko nie wyjaśnia jak można pomylić gaz z
hamulcem. Przecież nie bez powodu jest różnica w wysokości pedałów.
> Sprzęgło to sobie możesz nacisnąć po wszystkim, żeby silnik nie zgasł
> albo jak trzeba coś jeszcze zrobić manewrowo przy tej awaryjnej sytuacji.
> Pewnie zaraz będzie dyskusja co naciskać w sytuacji awaryjnej :-)
Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt widzenia
(jak w temacie z silnikami i dogrzewaczem nie sposób Ci wyjaśnić, że nie
trzeba mieć zepsutego termostatu żeby silnik się słabo grzał -- wystarczy
inna konstrukcja silnia). :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.17 11:45 Myjk
- 24.11.17 12:17 J.F.
- 24.11.17 12:59 cef
- 24.11.17 13:37 sirapacz
- 24.11.17 14:03 Myjk
- 24.11.17 14:27 Myjk
- 24.11.17 14:40 cef
- 24.11.17 14:47 RadoslawF
- 24.11.17 14:54 Myjk
- 24.11.17 15:17 J.F.
- 24.11.17 15:32 Myjk
- 24.11.17 16:55 J.F.
- 24.11.17 17:01 Marek
- 24.11.17 17:05 Marek
- 24.11.17 17:59 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod