    Subject: Re: Staruszek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Fri, 24 Nov 2017 09:57:52 +0100

    W dniu 2017-11-24 o 09:24, Myjk pisze:
    > Fri, 24 Nov 2017 07:14:14 +0100, cef

    > Przeczytaj co napisał -- to było szybkie "awaryjne" hamowanie a przy takim
    > zawsze się wciska sprzęgło. W każdym razie ja wciskam w takiej sytuacji i
    > absolutnie nie uważam tego za "zły nawyk". Co innego przy normalnym
    > hamowaniu gdzie silnik pomaga zwolnić -- ale ponownie, nie o takiej
    > sytuacji jest mowa.

    Dla mnie to jest sytuacja zupełnie odwrotna.
    Tzn przy awaryjnym, szybkim hamowaniu mnie w ogóle nie przychodzi do
    głowy żeby naciskać sprzęgło. Naciska się normalnie tylko hamulec.
    Naciskanie wtedy sprzęgła to zły nawyk, tracisz cenne ułamki sekund.
    Sprzęgło to sobie możesz nacisnąć po wszystkim, żeby silnik nie zgasł
    albo jak trzeba coś jeszcze zrobić manewrowo przy tej awaryjnej sytuacji.
    Pewnie zaraz będzie dyskusja co naciskać w sytuacji awaryjnej :-)