  • 11. Data: 2012-01-23 12:51:23
    Temat: Re: Startery TI itp.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 11:53:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Żadnych przetwornic na mikrokontrolerach! Po moim trupie!

    A patrzyles do swojego ulubionego APC ? Co steruje tranzystorami ?

    J.

  • 12. Data: 2012-01-23 12:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 13:10:17 +0100, Michoo napisał(a):
    > A na CPLD? Bo za mną chodzi od dłuższego czasu... Nawet myślałem o tym
    > jako o temacie na magisterkę ;)

    Kto wie .. ale tam jednak duzo analogowki trzeba.

    J.

  • 13. Data: 2012-01-23 13:32:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.01.2012 13:52, J.F. pisze:

    > Kto wie .. ale tam jednak duzo analogowki trzeba.
    No zależy w czym - do niektórych "garść" komparatorów wystarczy,
    ewentualnie wzbogacona o filtry RC.

    Michoo

  • 14. Data: 2012-01-23 13:52:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    > A na CPLD? Bo za mną chodzi od dłuższego czasu... Nawet myślałem o tym
    > jako o temacie na magisterkę ;)

    A co to CPLD? Tylko nie każ mi z góglami się kopać, bo za dużo linków
    wychodzi a ja nie bardzo mam dziś czas :(

    Ogólnie - nie widze sensu wyważania otwartych drzwi. Przetwornica bez
    absolutnego minimum, czyli kontroli prądu szczytowego, to dla mnie nie
    przetwornica. To się robi sprzętowo, nie programowo.
    Mało który układ programowalny ma wystarczającą wydajność prądową do
    ospowiedniego wysterowania MOSFETów. A skoro dodawać drivery, to nie
    lepiej dodać od razu układ kontrolera, który popilnuje, zeby
    indukcyjności nie właziły w szkodę, znaczy w nasycenie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-01-23 13:57:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > A patrzyles do swojego ulubionego APC ? Co steruje tranzystorami ?

    Ale do którego? Do starego BackUPS? Tam chyba jeszcze 3524 lata...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-23 14:03:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > Widziałem demo board. Chodziło by mi o coś takiego, co mieści się na płasko
    > na PCB.
    > 2xL,2xC w obudowach dużych, to nie bardzo.

    Jakie 2xL? Tam jest jeden dławik. C wyjściowy jest opcjonalny. W
    największym uproszczeniu masz rezystor bezpiecznikowy na wejsciu,
    mostek, jeden kondensator wygładzajacy, HV9922/5, dioda dławik i koniec.
    Dławik 22mH/70mA można zrobić na rdzeniu EF12.6, karkas SMD wyglada
    tak: http://www.feryster.pl/polski/podglad.php?lang=pl&id
    =5

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-01-23 14:17:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

> [...]
    > mostek, jeden kondensator wygładzajacy, HV9922/5, dioda dławik i koniec.
    > Dławik 22mH/70mA można zrobić na rdzeniu EF12.6, karkas SMD wyglada

    Sorry - EF12,6 do wersji 20mA, do wersji 50mA jednak EFD15:
    http://www.feryster.pl/polski/efd15-k-8p-smd.php?lan
    g=pl

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-23 14:33:56
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    A ile tam ma być zwojów, aby 22mH było?
    Drut pewnie 0,15 mm2 wystarczy?
    S.

  • 19. Data: 2012-01-23 14:39:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 14:57:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Ale do którego? Do starego BackUPS? Tam chyba jeszcze 3524 lata...

    A w nowszych juz mikroprocesory czy specjalizowany scalak ? :-)

    LM3524 ? Ten UPS z gatunku tych co mialy przetwornice w.cz. i falownik po
    wtornej stronie ?
    Bo 3524 chyba nie potrafi zejsc do 50Hz.

    J.

  • 20. Data: 2012-01-23 14:42:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    [...]

    g=pl
    > A ile tam ma być zwojów, aby 22mH było?

    Mnóstwo :P

    > Drut pewnie 0,15 mm2 wystarczy?

    Po co taki gruby? 0.025mm^2 dla prądu średniego 50mA to ledwie 2A/mm^2
    Nie myl przekroju ze średnicą!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl