  • Data: 2014-02-09 17:43:45
    Temat: Re: Stare złomy..
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal wrote:

    > HDD w obudowie USB jest fajny jak ma służyć tylko do backupu do jednego
    > komputera. Gorzej jak ma korzystać z tego kilka komputerów czy urządzeń
    > multimedialnych. Sam kupiłem do tego celu ostatnio za całe 100 zł
    > całkiem fajny komputerek na Athlonie S939 3200+ 1 GB RAM i MSI Neo2 FXR
    > (zasyfiony kurzem niemożebnie - ze 2 dni zeszło mi z porządnym
    > wyczyszczeniem tago nie spiesząc się ale teraz "błyszczy i pachnie") -
    > możliwość podłączenia 4 dysków SATA, 4 PATA i zrobienia z tego domowego
    > NASa ustawionego wg własnych upodobań (albo i od sztancy na FreeNAS) -
> [...]

    Dzisiejsze NASy z półki SOHO dają ok. 90 MB/sek. po gigabicie, więc
    jeśli chodzi o przepustowość, to niewiele ustępują wyższym segmentom.
    Montowane są w nich CPU na bazie ARM, więc jeśli chodzi o proporcje
    wydajność/zużycie energii to jest zupełnie inna bajka niż Pentiumy i
    Athlony. Współczesny NAS to nie tylko pudełko na dyski z RAIDem i
    gigabitem, ale kupa różnych usług w koło tego.
    Przy tym dzisiejszy NAS to o wiele więcej niż skrzynka z dyskami i
    gniazdkiem gigabitowym.