  • 31. Data: 2011-02-14 21:48:54
    Temat: Re: Stara śpiewka [OT]
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/02/2011 19:25, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Teraz już jest.

    A mnie chodziło o przynależność etniczną, a nie obywatelstwo. Był
    Finlandczykiem, teraz jest Amerykanem, ale cały czas jest Szwedem.

  • 32. Data: 2011-02-14 21:50:19
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/02/2011 19:34, R. P. wrote:

    > Ale jest rzeczą wtórną. Linus obczaił tryb protected mode procesora i386
    > i napisał pierwszą wersję kernela na wzór Unixowego kernela. I tyle. Nie
    > kwestionuję oczywiście jego ogromnych zdolności technicznych.

    Nie chodzi mi o umiejętności, tylko że jednak zrobił od zera system "na
    wzór", a nie "rozwiniętą kopię".

  • 33. Data: 2011-02-14 22:31:25
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 22:48, Zbigniew Malec pisze:

    > Grupy dyskusyjne mają swoje zalety, których fora internetowe nie posiadają.
    > Ciekawą inicjatywą jest Stack Overflow (już zresztą wspomniany conajmniej
    > dwukrotnie), który oferuje na prawdę dużo.
    > Grupy dyskusyjne pozwalają za to prowadzić dyskusje z prawdziwego zdarzenia
    > dają zdecydowanie większe pole do popisu dla tych, którzy lubią się
    > pozastanawiać.

    Ale gdzie widzisz to "większe pole do popisu"? Wytłumacz bo jakoś ja
    tego nie widzę. W obu mediach masz wolność słowa, możesz pisać to co
    chcesz (w graniach prawa oczywiście), forum stack overflow nie ma
    ograniczeń co do pisanych treści.

    Jedyny plus który widzę to drzewiasta struktura wypowiedzi. To jest
    rzeczywiście unikalne dla usenetu. Na forach zwykle dyskusja idzie
    liniowo ;)

  • 34. Data: 2011-02-14 22:33:23
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 21:50:19 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Nie chodzi mi o umiejętności, tylko że jednak zrobił od zera system "na
    >wzór", a nie "rozwiniętą kopię".

    Piwerwsza wersja Linuxa czarpala obfice z systemu Minix Tannenbauma, o
    czym Linus pisze w swoich memuarach

    A.L.

  • 35. Data: 2011-02-14 22:34:24
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 23:31:25 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Jedyny plus który widzę to drzewiasta struktura wypowiedzi. To jest
    >rzeczywiście unikalne dla usenetu. Na forach zwykle dyskusja idzie

    No i to powoduje ze "fora" sa czalkowicie bezuzyteczne

    A.L.

  • 36. Data: 2011-02-15 00:40:26
    Temat: Re: Stara ?piewka [OT]
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 23:33, A.L. pisze:

    > Piwerwsza wersja Linuxa czarpala obfice z systemu Minix Tannenbauma, o
    > czym Linus pisze w swoich memuarach

    Linus szybko zorientował się, że nowy tryb mikroprocesora 80386 oraz
    sprzętowa wielowątkowość dają nowe możliwości. Był szybszy od Microsoftu
    i dlatego jego system zyskał tylu zwolenników wśród użytkowników pecetów
    (do których się zaliczam, ale mam i używam też Windowsa). Zaczął od
    napisania programu dwu wątkowego, w którym jeden wątek drukuje na
    konsoli literkę A a drugi literkę B. Po tym sukcesie w poznawaniu nowych
    możliwości 80386 stwierdził, że czas napisać swój kernel. Posiłkował się
    przy tym źródłami systemu Minix.

  • 37. Data: 2011-02-15 00:49:43
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/02/2011 22:31, R. P. wrote:

> [...]
    > tego nie widzę. W obu mediach masz wolność słowa, możesz pisać to co
    > chcesz (w graniach prawa oczywiście), forum stack overflow nie ma

    Jak to nie ma? Nie wolno napisać niczego, co nie spodoba się moderatorowi.

    > Jedyny plus który widzę to drzewiasta struktura wypowiedzi. To jest
    > rzeczywiście unikalne dla usenetu. Na forach zwykle dyskusja idzie
    > liniowo ;)

    Ae to jest kluczowa sprawa. Dzięki temu każde każde zdanie może
    wypączkować w dyskusję na oboczny temat.

    Poza tym różne inne rzeczy, typu możliwość edytowania swoich
    wcześniejszych wypowiedzi na forach.

  • 38. Data: 2011-02-15 01:00:44
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-15 01:49, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Jak to nie ma? Nie wolno napisać niczego, co nie spodoba się moderatorowi.

    Na comp.lang.c++.moderated też nie wolno, skoro grupa jest moderowana :)
    Umieściłem tam swoje pytanie, na które otrzymałem 2 sensowne odpowiedzi
    (choć nie rozwiązujące problemu) na forum stack overflow. Zobaczymy jak
    będzie na grupie. Na pewno wspomnę o wynikach mojego małego researchu ;)

    Z tym zgoda.

  • 39. Data: 2011-02-15 02:31:49
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Mon, 14 Feb 2011 23:31:25 +0100, R. P. wrote:

    > Wytłumacz bo jakoś ja
    > tego nie widzę. W obu mediach masz wolność słowa, możesz pisać to co
    > chcesz (w graniach prawa oczywiście), forum stack overflow nie ma
    > ograniczeń co do pisanych treści.

    Poza tym, co napisali koledzy pod spodem, dodam jeszcze, że na Stack
    Overflow nie są zalecane (więc pewnie są usuwane) rozważania na tematy
    architektury czy ogólnie dyskusyjne. Tam mają być konkretne odpowiedzi na
    konkretne pytania. Na grupach dyskusyjnych dyskutuje się o wszystkim i nie
    ma takiego ograniczenia.
    Poza tym do forów się nie wraca, a do wątków usenetowych jak najbardziej.

    Zbyszek Malec

  • 40. Data: 2011-02-15 02:58:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 15 Feb 2011 00:49:43 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Jak to nie ma? Nie wolno napisać niczego, co nie spodoba się moderatorowi.

    Jezeli tak, to stack overflow jest CENZUROWANY. Kiepska rekomendacja

    A.L.