  • 31. Data: 2015-04-20 16:47:33
    Temat: Re: Stara różnicówka ?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > na 2 lub 3 ) i zawęzić obszar poszukiwań. Lepiej byłoby po prostu
    > pójść do sklepu i kupić 3 jednakowe różnicówki i założyć, a potem
    > szukać upływu, ale coś mi się wydaje że winny jest któryś z domowych
    > sprzętów, a nie różnicówka ani instalacja.

    > No właśnie, np. ubezpieczyciel mógłby robić problemy gdyby zwietrzył
    > że ktoś grzebał w instalacji. Czyli pasowało by żeby taką trwałą
    > przeróbkę zrobił ktoś z uprawnieniami i wystawił jakiś papier.
    >
    > Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy: taką różnicówkę 3 fazową to da
    > się sprawdzić w warunkach warsztatowych ?

    da się, nawet bez wymontowywania z obwodu, może ci to zrobić elektryk
    który będzie mierzył oporność izolacji i rezystancję pętli zwarcia

  • 32. Data: 2015-04-20 19:04:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 14:38, PeJot pisze:

    > Jutro wyłącznik idzie do sprawdzenia. Swoją drogą, co by się mogło
    > popsuć w różnicówce, żeby zrobiła się nadmiernie czuła ? Magnesy
    > osłabły, kurz/brud pod kotwicą przekaźnika, czy co innego ?

    Różnicówka to elektronika, wystarczy że wyschną elektrolity.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 33. Data: 2015-04-20 19:51:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PeJot wrote:

    > Jutro wyłącznik idzie do sprawdzenia. Swoją drogą, co by się mogło
    > popsuć w różnicówce, żeby zrobiła się nadmiernie czuła ? Magnesy
    > osłabły, kurz/brud pod kotwicą przekaźnika, czy co innego ?

    Magnesu to tam chyba żadnego nie ma. U mnie ewidentnie padła
    blokada zamka, ale powody są co najmniej tajemnicze...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2015-04-20 20:20:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jeffrey wrote:

    > da się, nawet bez wymontowywania z obwodu, może ci to zrobić elektryk
    > który będzie mierzył oporność izolacji i rezystancję pętli zwarcia

    Są nawet magicy, którzy potrafią zmierzyć oporność izolacji obwodów
    oświetleniowych bez wykręcania żarówek...

    Pozdrawiam Piotr

  • 35. Data: 2015-04-20 21:02:36
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Piotr Wyderski wrote:

    > Są nawet magicy, którzy potrafią zmierzyć oporność izolacji obwodów
    > oświetleniowych bez wykręcania żarówek...
    >
    > Pozdrawiam Piotr

    wg nowych przepisów da się, wyprzedzając twoje złośliwości - i tak
    łączysz ze sobą żyły robocze

  • 36. Data: 2015-04-20 21:04:33
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    janusz_k wrote:

    > Różnicówka to elektronika, wystarczy że wyschną elektrolity.

    w różnicówce jest elektronika w postaci opornika w obwodzie testowym,
    ale na pewno nie elektrolity

  • 37. Data: 2015-04-20 21:16:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 19:04, janusz_k pisze:

    > Różnicówka to elektronika, wystarczy że wyschną elektrolity.

    ROTFL
    Nie ma to jak rady "specjalistuf co to siem na fszyzdkim znajom" :)

  • 38. Data: 2015-04-20 22:01:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 21:16, Uzytkownik pisze:

    > ROTFL
    > Nie ma to jak rady "specjalistuf co to siem na fszyzdkim znajom" :)
    Patrzyłeś do lustra jak to pisałeś.

  • 39. Data: 2015-04-20 22:12:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > ROTFL
    > Nie ma to jak rady "specjalistuf co to siem na fszyzdkim znajom" :)
    Masz specjalisto od 7 boleści
    http://www.elektroinstalacje.info/images/photoalbum/
    album_8/rcd-budowa.jpg

    a teraz ładnie przeproś.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2015-04-21 01:37:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:55354dc2$0$8372$65785112@news.neostrada.pl...

    > w różnicówce jest elektronika w postaci opornika w obwodzie testowym, ale
    > na pewno nie elektrolity

    A nie mogło nałapać kurzu, podlać sosem wilgoci i przyprawić jakimiś solami
    z powietrza, prąd sobie wyjadał ścieżkę, aż upływ był taki, że sam wywalał
    ten bezpiecznik? 30 mA chyba nietrudno osiągnąć, jak się przyłoży 230, czy
    ile tam, do kłębka mokrego kurzu?

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)