    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stara płyta i dysk 3TB
    Date: Sun, 1 Jun 2014 23:26:21 +0200

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    news:slrnlojcce.up1.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
    > Pacjent ASUS M4N78-VM. Służy w domu jako mebel :) i czasami włączany
    > obsługuje
    > dyski archium cyfrowego. Ma w sobie 4 HDD: 2TB+1TB+600GB(system)+500GB.
    > Miejsce nie jest z gumy i się skończyło - gromadzimy na nim zdjęcia w RAW
    > obsługuje skaner do błon foto.
    >
    > Dokupiłem do niego 3TB z zamiarem powiększenia archiwum (miał wejść
    > zamiast
    > 500GB). Niestety po podłączniu widać go jako 800GB
    > Upgrade bios do najnowszego (z 2010 roku) nie pomogło - tzn teraz mb widzi
> [...]

    Taki kontroler będzie pewnie z tych droższych (niewykluczone że taniej
    wyjdzie wymienić płytę główną), zamiast dysku 3TB mogłeś wziąć 2TB. Asus ma
    do swoich płyty program "3TB Unlocker", ale twojej płyty nie ma na liście
    suportowanych (choć możesz spróbować, może zadziała):
    http://event.asus.com/mb/2010/disk_unlocker/