eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStara Toyota - kreci rozrusznik ale nie odpalaRe: Stara Toyota - kreci rozrusznik ale nie odpala
  • Data: 2010-02-15 21:53:52
    Temat: Re: Stara Toyota - kreci rozrusznik ale nie odpala
    Od: Toyota Tercel <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,
    > >Aku zostalo podladowane bo bylo podejzenie ze padlo.
    >
    > skoro pieknie kreci to nie padlo.
    Pieknie kreci po ladowaniu 14h.

    > >Aktualnie rozrusznik kreci ale silnik nie moze "zaskoczyc". Nie ma
    > >iskry na swiecach.
    >
    > No to juz wiesz wszystko.
    >
    > >Nie startuje w zadnej konfiguracji benzyna/auto/ LPG.
    >
    > I masz gwarantowane ze nie wystartuje bez iskry :-)
    Akurat to sprawdzilem przed wykrecaniem swiec ;-)

    > Nie wiem czy doradzac, ale sa takie ksiazeczki Slodowego o
    > samochodzie. Tam sie mozna dowiedziec pobieznie co z czego sie bierze
    > :-) A potem podrecznik do zawodowki/technikum.
    Niestety bylem w LO, teraz zaluje bo tam uczyli calek, pochodnych,
    dzielenia wielomianow itp a okazuje sie, ze w prawdziwym swiecie
    wystarczy znac tylko 4 dzialania podstawowe

    > W starszych samochodach typowy uklad byl taki ze byla jedna cewka i
    > rozdzielacz zaplonu na swiece. W nowszych jest wiecej cewek -
    > zazwyczaj jedna iskrzy dwiema swiecami naraz.
    Tu jest (raczej) jedna i palec rozdziela.

    > Jak sie nie znasz to pora wzywac/holowac do elektryka.
    > Przyczyn moze byc wiele - zasilanie, immobilizer, rozdzielacz jezli
    > jest, sama cewka, modul zaplonowy, komputer, czujniki polozenia walu.
    > Kable ktore to lacza. A nawet i pasek rozrzadu, bo moze napedzac
    > rozdzielacz czy czujniki w ukladzie zaplonowym.
    Nie wiem jak to jest z tym komputerem - chyba nie ma ale wtryski sa
    pewnie elektroniczne sterowane? (silnik 3E-E 12V). Jest alarm ale czy
    immobilizer to nie wiem.
    A rozrzad to mozna jakos latwo sprawdzic, czy jest pasek urwany? Tzn
    pewnie jest pod plastikowa oslonka po przeciwnej stronie silnika niz
    kopulka?
    Jesli to czujniki polozenia walu itp to oczywiscie bede musial
    spasowac (i szukac jakiejs opcji zlomowania bez doplacanie za lawete).


    > Trzeba patrzec co sie dzieje w roznych miejscach ukladu.
    Wlasnie taki mam plan bo poprzednie problemy byly glownie z zaplonem
    tj swiece i kable (te zamienniki do starletki 1.3 szybko padaja w
    tercelu 1.5 + LPG), stare 18-letnie kable (np kolo plusowej klemy
    kiedys cos nie stykalo), urwala sie kiedys rurka od kolektora do
    czujnika podcisnienia itp itd. Cala kopulka zostala 3 lata temu
    przerobiona na taka od starletki.

    > J.
    Dzieki za rady.
    Pozdro,
    M

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: