  • 51. Data: 2022-08-24 18:56:57
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na skrętce było tak samo. Tam nie miało miejsce "jeden do jeden", tylko
    > "jeden do wszystkich", a to za sprawą hubów.

    A o tym też zupełnie zapomniałem. Ja wtedy nie rozróżniałem co to hub,
    switch, router, bridge...
    A i teraz wiem tylko z grubsza. :)
    P.G.

  • 52. Data: 2022-08-24 20:33:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.08.2022 10:45, heby wrote:
    > Czytam PV, analizuję pogodę i na podstawie tego, algorytmicznie,

    To faktycznie może wymagać kawałka customowego kodu którego się "nie
    wyklika", ale

    > steruje czy właczyć PC i pompę wymiennika ciepła z basenem.

    Już można obsłużyć za pomocą np. sonoffa. W swojej PC mam
    bezpotencjałowe wejścia dla: pozwól działać pompie, pozwól na grzanie,
    pozwól na chłodzenie. Mogę też wszystko inne po prostu ustawić przez
    POST z odpowiednim jsonem na adres PC - ale ok, to już była opcja a nie
    standard ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2022-08-24 20:39:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.08.2022 o 18:56, Piotr Gałka pisze:

    > A o tym też zupełnie zapomniałem. Ja wtedy nie rozróżniałem co to hub,
    > switch, router, bridge...

    Megaproste :)
    hub-centralka
    switch-przełącznik
    router-trasownik
    bridge-mostek

    Używanie angielskich nazw generalnie wielu z niczym się nie kojarzy i
    często zapominają znaczeń/roli/.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 54. Data: 2022-08-24 20:44:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/08/2022 20:33, Mateusz Bogusz wrote:
    > Już można obsłużyć za pomocą np. sonoffa.

    Obsługuje za pomocą sonoffa banglającego na ESPhome ;)

> [...]
    > pozwól na chłodzenie. Mogę też wszystko inne po prostu ustawić przez
    > POST z odpowiednim jsonem na adres PC - ale ok, to już była opcja a nie

    Rzecz w tym, że takich zagadnieni miałbym kilka. Bronie się jednak przed
    automatyzacjami tego typu, staram się zachować bardziej stan
    "monitoring" niż "automatyzacja" ale ta jedna jest niekrytyczna, więc
    czemu nie.

  • 55. Data: 2022-08-27 11:27:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2022 20:35:22 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Mieli tam wypasioną automatykę, że wentylator się właczy
    > jak wejdziesz do łazienki itp "profesjonalne" zastosowania.

    BTW, czy już wymyślono jakieś skuteczne rozwiązanie na wykrywanie
    człowieka w pomieszczeniu bez względu na to czy się rusza czy nie?
    Proste zastosowanie: zapal światło gdy człowiek jest w pomieszceniu
    (żywy lub martwy), zgaś światło gdy opuści pomieszczenie (i własnych
    siłach lub nogami do przodu). Może źle szukam ale okazuje się, że
    taka prosta funkcjonalność w 21 wieku jest praktycznie ciągle
    niedostępna...

    --
    Marek

  • 56. Data: 2022-08-27 12:43:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.08.2022 11:27, Marek wrote:
> [...]
    > siłach lub nogami do przodu). Może źle szukam ale okazuje się, że taka
    > prosta funkcjonalność w 21 wieku  jest praktycznie ciągle niedostępna...

    Jak nie jest jak jest np. termowizja, kamera z IVS,...tylko pewnie
    szukasz "do 50zł".

    A jak chcesz z tanich komponentów to jeden nie wystarczy aby spełnić
    Twoje wymagania tylko trzeba je łączyć i pisać "logikę grupową".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2022-08-27 16:51:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2022 12:43:09 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Jak nie jest jak jest np. termowizja, kamera z IVS,...tylko pewnie
    > szukasz "do 50zł".

    Nie szukam do 50zl. Termowizja się nie sprawdza w każdym przypadku.
    Kamera wymaga odpowiedniego kąta patrzenia, nie nadaje się do każdego
    pomieszczenia.
    Ja wiem, że z podchodząc tak akademicko to teoretycznie da się, ja
    pytam o gotowe praktyczne moduły spełniające te funkcje. Mogą być
    hybrydowe. Rzeźbienie w opencv też na razie bym chciał uniknąć.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2022-08-27 18:41:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2022 11:27, Marek wrote:
    > BTW, czy już wymyślono jakieś skuteczne rozwiązanie na wykrywanie
    > człowieka w pomieszczeniu bez względu na to czy się rusza czy nie?

    https://novelda.com/

    Gdzieś mieli filmik z którego wynikało, że ogarniają przeciętny pokój.

    Cen nie znam. Zapewne drogo.

  • 59. Data: 2022-08-27 19:55:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.08.2022 11:27, Marek wrote:

    > Proste zastosowanie: zapal światło gdy człowiek jest w pomieszceniu
    > (żywy lub martwy), zgaś światło gdy opuści pomieszczenie
    Jeśli chodzi o kibelek, to wystarczy czujka plus kontaktron. Jeśli do
    pomieszczenia wchodzi więcej niż jedna osoba, to sprawa się komplikuje.

    Są kamery liczące osoby - montuje się je z góry nad drzwiami - służą
    właśnie do tego, żeby było wiadomo ile osób jest w danej chwili w
    pomieszczeniu. Oczywiście kilka wejść nie stanowi problemu.

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2022-08-27 22:44:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2022 18:41:22 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Cen nie znam. Zapewne drogo.

    $80/1000szt za gotowy moduł. Tragedii nie ma, a na filmach dość
    obiecująco to wygląda...

    --
    Marek