  • 1. Data: 2009-07-07 12:33:04
    Temat: Standardy MIL-STD 810F w laptopie
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
    spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo
    Toughbooki są ciut drogawe. Ten spełnia normy z tematu. Znalazłem sobie
    oczywiście jakieś opracowania w tej sprawie, jednak to techniczne i ogólne
    sformułowania http://en.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-810

    Czy jest jakieś opracowanie praktyczne (może być po angielsku) jak tami
    laptop się sprawuje, co ma wytrzymać? Toughbooki mają coś takiego w
    opisach. Chodzi mi o to: z jakiej wysokości może spaść, czy można go zalać
    wodą, czy może wpaść w błoto etc. Może jest jakaś strona z praktycznymi
    wyjaśnieniami tyc standardów?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-07 18:43:42
    Temat: Re: Standardy MIL-STD 810F w laptopie
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Dell XFR E6400 może i wytrzyma te testy ale ATG to tylko zmieniona pokrywa
    na normalnym biznesowym E6400, plus zawsze lepszy ekran (jaśniejszy 500 nit)
    oraz zawsze podświetlana klawiatura. Dodatkiem są osłony na porty. Jeśli
    laptop ma służyć na prawdę w g..nych warunkach - to tylko jednak
    Panasonic....

  • 3. Data: 2009-07-07 19:56:37
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Tue, 7 Jul 2009 20:43:42 +0200, Chrispl27 napisał(a):

> [...]
    > oraz zawsze podświetlana klawiatura. Dodatkiem są osłony na porty. Jeśli
    > laptop ma służyć na prawdę w g..nych warunkach - to tylko jednak

    Dzięki. Warunki raczej znośne - warsztat samochodowy, dwa poprzednie
    laptopy zostały przypadkiem zalane napojem, w tym jeden raz to klient
    zalał. Jeden też spadł, ale po samym upadku działał dalej. Doszliśmy do
    wniosku, że takich zalań całkowicie wyeliminować się nie da (nie licząć np.
    więziennego rygoru w warsztacie), więc lepiej wyjdzie kupić jakiś
    odporniejszy. Ale jeśli już byłby odporny na zalanie, to na upadek z
    powiedzmy 1 metra także mógłby być.

  • 4. Data: 2009-07-07 22:21:15
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]
    > Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
    > spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo

    CF-Y7 kosztuje niewiele wiecej niz e6400 atg (fakt ze wydajnosc maja raczej
    niezbyt porownywalna)

    a calkiem ogumowane CF-18 czy CF-29 jakies poleasingowe mozna kupic za
    niewiele ponad polowe tej sumy, wszystko zalezy jakiej wydajnosci
    potrzebujesz i czy ma byc to nowy sprzet

  • 5. Data: 2009-07-08 07:40:24
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Zdecydowanie najlepszym pomysłem jest kupienie używanych
    http://allegro.pl/item682704018_pancerny_panasonic_c
    f_29_centrino_1_3_dotykowa_mat.html
    - to jako PRZYKŁAD

    http://allegro.pl/item680409544_panasonic_toughbook_
    cf_28_matryca_dotykowa_cf28.html
    - słabszy ale aplikacje diagnostyczne pociągnie ... a zapewniam wszelkie
    UPADKI itp. wytrzyma , nikt nie będzie się musiał z nimi cackać... mogę
    tylko polecić zamianę dysku 1,8" (chociaż tam pewnie jest 2,5") na jakiś
    najtańszy SSD ... najlepiej OCZ Vertex 30 GB. Taki dysk zrekompensuje
    wydajność do tego stopnia że laptop będzie zachowywał się wzorowo
    (najwolniejsze w tych kompach są własnie dyski w podgrzewanych komorach ,
    mają tylko 4200 rpm aby wytrzymywać upadki , najlepszy pomysł to ten laptop+
    dysk SSD).

  • 6. Data: 2009-07-08 14:45:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Tue, 7 Jul 2009 14:33:04 +0200, Technolog wrote:
    > interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
    > spaść w warunkach zewnętrznych.

    www.lenovo.com/services_warranty/US/en/thinkpad_prot
    ection.html

    > Myślę o modelu Dell Latitude E6400 AT

    www.dell.com/xfr
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2009-07-08 16:30:41
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Technolog zapodal(a):

    > Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
    > spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo

    ciekawe masz zainteresowania ;)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 8. Data: 2009-07-08 19:01:51
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Wed, 8 Jul 2009 16:30:41 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

    > Technolog zapodal(a):

    > ciekawe masz zainteresowania ;)

    Zapomniałem dodać, ma znieść 100 uderzeń pejczem.

    Dziennie ;p

  • 9. Data: 2009-08-20 18:16:38
    Od: tadeusz arasimowicz <e...@v...pl>

    On 8 Lip, 15:01, Technolog <t...@g...kropka.com> wrote:

    > Zapomniałem dodać, ma znieść 100 uderzeń pejczem.
    >
    > Dziennie ;p

    moze nieco nie wpore dozucam cos do tematu
    ale jesli ktos szuka czegos naprawde mocnego za rozsadna kase to
    plecam
    koma walkabout hammerhead ja wlasnie cwicze wersje XRT to taki tablet
    ktorym mozesz pod woda gwozdzie wbijac
    i to doslownie obudowa klasy IP67 panasonic sie chowa niestety do
    zdobycia glownie w stanach na ebay-u ale zato cena rewela...