  • 1. Data: 2024-10-05 14:28:40
    Temat: Stało się...
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    ... byłem w mieście i kiedy wracałem z naprzeciwka jechał sobie Citroen
    AMI. Tak mnie zaskoczył, że nie zdążyłem zareagować :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Ami_(elec
    tric_vehicle)

    Taka ciekawostka jakby się komuś Twizy znudziło na tej grupie :-)

  • 2. Data: 2024-10-05 16:14:42
    Temat: Re: Stało się...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Wszyscy co się cokolwiek interesują elektromobilnością WIEDZĄ że na
    obecną technologię taki czterokołowiec lekki (TAK To nie samochód) jest
    jej jedynym sensownym wykorzystaniem.

    Pojazd jest lekki i tani bo nie musi mieć pierdyliona debilnych systemów
    narzucanych przez biurokratów. Nie musi mieć dużej baterii i można ją
    ładować niskim prądem co przyczyni się do wieloletniego użytkowania.

    Takie pojazdy i tylko takie powinny mieć przywileje. A nie 2 tonowe SUVy

    No i ma drzwi ;-)

  • 3. Data: 2024-10-07 11:08:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Oct 2024 16:14:42 +0200, _Master_ wrote:
    > Wszyscy co się cokolwiek interesują elektromobilnością WIEDZĄ że na
    > obecną technologię taki czterokołowiec lekki (TAK To nie samochód) jest
    > jej jedynym sensownym wykorzystaniem.

    Z predkoscia ograniczoną do 45km/h ?

> [...]
    > ładować niskim prądem co przyczyni się do wieloletniego użytkowania.
    >
    > Takie pojazdy i tylko takie powinny mieć przywileje. A nie 2 tonowe SUVy

    Coś w tym może i jest, ale na mój gust społeczeństwo potrzebuje też
    bardziej normalnych pojazdów.
    I co - kupic dwa?

    Ami na codzień, samochód wszędzie tam, gdzie Ami się nie nadaje?

    J.

  • 4. Data: 2024-10-07 19:27:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 7.10.2024 o 11:08, J.F pisze:

    > Z predkoscia ograniczoną do 45km/h ?

    Zapewne. O istnieniu innych mi nie wiadomo. 45/h nie jest specjalnie
    problemowe. Tam, gdzie go spotkałem stało 40 i tak co chwilę.

    > Coś w tym może i jest, ale na mój gust społeczeństwo potrzebuje też
    > bardziej normalnych pojazdów.

    Ale indywidualne osoby? Po co im coś innego?

    > I co - kupic dwa?
    >
    > Ami na codzień, samochód wszędzie tam, gdzie Ami się nie nadaje?

    Tam, gdzie się nie nadaje jeżdżą pociągi.

  • 5. Data: 2024-10-07 21:23:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.10.2024 o 11:08, J.F pisze:
    > Coś w tym może i jest, ale na mój gust społeczeństwo potrzebuje też
    > bardziej normalnych pojazdów.
    > I co - kupic dwa?

    Dzisiejsza technologia tylko na tyle pozwala.

    Gdybym miał gdzie ładować sam bym kupił za 30 tysi. do miasta oczywiście.

  • 6. Data: 2024-10-07 21:32:22
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Dla utrwalenia.

    AMIpodobne pojazdy z natury są tańsze i jest większe prawdopodobieństwo
    zakupu przez Kowalskiego. Nie muszą mieć pierdyliona systemów...

    Bateria może być mała bo pojazd LEKKI i nie ma problemu z wielogodzinnym
    ładowaniem małym prądem. Dzięki temu taka bateria długo pożyje.

    Plastiki racze nie powinny rdzewieć ;-)

    Tylko takie elektryki mają realne szanse się upowszechnić i mniej truć
    środowisko jak już się upieramy że to PRAWDA ;-)

    Cały czas mowa o samochodzie do miasta.

    A i na wichurze też by się sprawdził