  • 1. Data: 2009-11-18 10:04:51
    Temat: Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Już wielokrotnie mi się zdarzało, że dzwoniąc z komórki na numer
    stacjonarny dostawałem komunikat, że "Wybrany telefon nie odpowiada"
    (Play) lub "Wzywany abonent ma wyłączony telefon lub jest poza
    zasięgiem" (Orange).
    Chyba nie jest to problem wyłącznie operatora komórkowego, bo dzwoniąc
    na przemian z komórek obu operatorów na ten sam numer stacjonarny,
    dostaje za każdym razem komunikaty jak wyżej.
    Gdy zadzwoniłem z jednej komórki na drugą, połączenie zostało nawiązane
    normalnie.
    Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-11-18 10:16:48
    Temat: Re: Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

    Np. o to, ze jest wylaczony lub poza zasiegiem.
    1. Moze to byc numer dzialajacy w technologii GSM - np. Era Domowa/Era
    Firmowa/Era Numer Stacjonarny/Era Numer Biznesowy.
    2. Moze to byc jakis VoIP, do ktorego w danym momencie zadne urzadzenei nei
    jest zalogowane
    3. Mogl ktos ustawic sobie przekierowanie polaczen na numer wylaczonej
    komorki.
    4. Moze byc np. uszkodzona liia telefoniczna - lub np. zle odlozona
    sluchawka na analogowiej linii telefonicznej.
    5. Inne przyczyny, wyzej nie wymienione.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-11-18 10:19:26
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał

    > Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

    Zapewne przetarła się krosówka na PG - temu stacjonarnemu oczywiście.
    Gdy zadzwonisz na ten nr ze stacjonarki w TP, to zapewne usłyszysz "abonent
    czasowo niedostępny" lub coś innego świadczącego o uszkodzeniu.

    Maciek.

  • 4. Data: 2009-11-18 10:32:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiada"
    > (Play) lub "Wzywany abonent ma wyłączony telefon lub jest poza

    Od razu czy po dluzszej chwili ?

    Bo moze byc np przekierowanie na komorke.

    J.

  • 5. Data: 2009-11-18 10:37:10
    Temat: Re: Stacjonarny numer
    Od: " phungus" <p...@g...pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):

    > Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

    Moze byc tez tak, ze ktos programujac na telefonie stacjonarnym przekierowanie
    pomylil sie w cyferkach i polaczenie *leci* na wylaczony/poza zasiegiem numer.
    Jezeli Ty dzwonisz bezposrednio z komorki na komorke - dzwonisz na prawidlowy
    nr i jest oki.

    Pozdrawiam,
    ph.

  • 6. Data: 2009-11-18 10:56:59
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:16:48 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > jest zalogowane
    > 3. Mogl ktos ustawic sobie przekierowanie polaczen na numer wylaczonej

    W tej chwili dzwonię do pewnego serwisu w Krakowie na numer 12 4121276 i
    powyższe powody mogą wchodzić w grę. Ale czasami zdarza mi się tak, gdy
    dzwonię do mojej teściowej, która ma numer w Netii i wówczas żaden z
    powyższych powodów nie może mieć miejsca.

    > 4. Moze byc np. uszkodzona liia telefoniczna - lub np. zle odlozona
    > sluchawka na analogowiej linii telefonicznej.

    To chyba jest najbardziej prawdopodobna ewentualność, a przynajmniej w
    przypadku mojej teściowej.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-11-18 11:16:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:56:59 +0100, Chris napisał(a):

    > Ale czasami zdarza mi się tak, gdy
    > dzwonię do mojej teściowej, która ma numer w Netii i wówczas żaden z
    > powyższych powodów nie może mieć miejsca.

    Pewnie palce Ci drżą ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-11-18 15:45:22
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Chris wrote:

> [...]
    > powyższych powodów nie może mieć miejsca.

    > To chyba jest najbardziej prawdopodobna ewentualność, a przynajmniej w

    I dodatkowo jakiś bug na styku sieć komórkowa - sieć stacjonarna, gdy
    jakiś komunikat błędu po stronie stacjonarnej jest źle interpretowany
    przez sieć komórkową

    M.

  • 9. Data: 2009-11-18 16:23:40
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 18 Lis, 16:45, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > I dodatkowo jakiś bug na styku sieć komórkowa - sieć stacjonarna, gdy
    > jakiś komunikat błędu po stronie stacjonarnej jest źle interpretowany
    > przez sieć komórkową

    Sieci stacjonarne w przypadku uszkodzonej linii (np. źle odłożona
    słuchawka)
    w ISUP - SS7 wysyłają komunikat REL 27 czyli "Line out of service".
    Komórkofony zachowuja się tutaj jak wolna amerykanka i interpetują to
    w zależnosci, chyba od widzimisie inżyniera ruchu, jak im się podoba.
    Najczęściej wysyłany jest komunikat do terminala "Błąd" bez zadnej
    zapowiedzi słownej
    ale zapowiedzi słowne wszelkiej maści wtedy też się zdarzają-pojawiają
    (najczęściej jako dodatek do "Błędu")
    jednak niekoniecznie - wszelkie chwyty dozwolone - choć wcale tak nie
    powinno być.

    Ircys

  • 10. Data: 2009-11-28 12:28:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Chris napisał:
> [...]
    > dostaje za każdym razem komunikaty jak wyżej.
    > Gdy zadzwoniłem z jednej komórki na drugą, połączenie zostało nawiązane

    Ja miałem dziś coś takiego, gdy dzwoniłem na stacjonarny TP (81
    534xxxx), z tym, że dzwoniłem z Orange i Plusa. Z Orange komunikat jak
    wyżej (+ oczywiście po angielsku "The _Orange_ number you have called is
    either unavailable of switched off at the moment. Please try again
    later" :-)). Plus natomiast tylko zapiszczał jak przy NMTN bez
    komunikatów paszczowych i się od razu rozłączył nie marnując airtime'u
    na bzdety ;-).

    Przemek