  • 11. Data: 2010-08-27 16:04:07
    Temat: Re: Stacja dyskietek FDD 720
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 14:22, Irek N. pisze:
    > Poratujcie koledzy, może ktoś ma i zastanawia się jaki duży zamach
    > zrobić żeby poleciała ;)
    > Potrzebuję na pilnie stację PC-tową (Atari/Amiga/Mac takie miały, ale
    > nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    > (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.
    >
    > __
    > Irek.N.

    http://allegro.pl/amiga-500-i1201761639.html

    kup amige i wymontuj jaki problem ?

  • 12. Data: 2010-08-27 16:06:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 18:04:07 +0200, konieczko wrote:

    >http://allegro.pl/amiga-500-i1201761639.html
    >kup amige i wymontuj jaki problem ?

    Amiga moze miec inne zlacze. Predzej Atari ST.

    Ale naprawde nie jestem pewien czy byly jakies roznice .. predkosc
    obrotowa ?

    J.

  • 13. Data: 2010-08-27 16:38:41
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i58amf$jt7$1@news.dialog.net.pl,
    Irek N. <j...@t...tajny.jest> nabazgrał:
> [...]
    > nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    > (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    Może takie coś:
    http://jimwarholic.com/2009/04/fdd-floppy-disk-drive
    -emulators.php

    W stacjach 1,44 tych nowszych są tylko pola lutownicze pod zworki:
    - na stałe ustawiona stacja B
    pozostałe zworki ZTCP służyły właśnie do jakiegoś mieszania gęstością zapisu

    --
    Włodek

  • 14. Data: 2010-08-27 17:38:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, August 27, 2010, 3:21:10 PM, you wrote:

    > Czekaj czekaj .. a byly jakies roznice w stosunku do stacji 1.44 ?
    > Wydaje mi sie ze nie, no chyba ze przelacznik od dziury HD w
    > dyskietce.
    > I ewentualnie piny zlacza moga byc ciut inne, bo w pecetach w koncu
    > przeszli na "cable select".

    Na pewno były odrębne wersje stacji 720KB - osobiście takie do XT-ków
    podłączalem - dawno temu jako standard w wówczas zatrudniającej mnie
    firmie wprowadziłem dyskietki 3.5" DD. Od 1989 roku _nie_ używaliśmy
    dyskietek 5.25"...

    Co do różnic - nie chciały kolaborować z dyskietkami HD bez
    zaślepienia na amen otworu. Wtedy spokojnie zapisywały je jako DD
    (oczywiście po sformatowaniu jako DD).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-08-27 17:42:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Może takie coś:
    > http://jimwarholic.com/2009/04/fdd-floppy-disk-drive
    -emulators.php

    Wygląda identycnie jak w linku, który podałem wcześniej. Tylko tam
    napisali, że wyprodukowane w Polsce. Ciekawe.

    > W stacjach 1,44 tych nowszych są tylko pola lutownicze pod zworki:
    > - na stałe ustawiona stacja B
    > pozostałe zworki ZTCP służyły właśnie do jakiegoś mieszania gęstością
    > zapisu

    Tych zworek bywało od cholery. W tym jakieś "analogowe" pewnie sterujące
    prądami w głowicy czy czyms podobnym. W starych stacjach 5 1/4 zwłaszcza.

    Ale faktycznie bywały chyba takie, które włączały emulacje DD na HD.
    W tym celu trzeba było po jednym impulsie przesunięcia ścieżki skakać
    od razu o dwie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-08-27 18:29:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, August 27, 2010, 7:42:11 PM, you wrote:

> [...]

    > Ale faktycznie bywały chyba takie, które włączały emulacje DD na HD.
    > W tym celu trzeba było po jednym impulsie przesunięcia ścieżki skakać

    Chwileczkę - dyskietki 3.5" DD i HD miały taką samą ilość ścieżek: 80.
    Napęd 3.5" HD podłączony do XT działał tylko w trybie DD bez
    jakiegokolwiek przełączania i emulacji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-08-28 08:10:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c77ea13$0$27026$65785112@news.neostrada.pl,
    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> nabazgrał:
    > In news:i58amf$jt7$1@news.dialog.net.pl,
    > Irek N. <j...@t...tajny.jest> nabazgrał:

    "Małe" co nieco o starych stacjach:
    http://www.retrotechnology.com/
    http://www.retrotechnology.com/herbs_stuff/s_drives.
    html

    --
    Włodek

  • 18. Data: 2010-08-28 15:12:19
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Irek N. wrote:

> [...]
    > nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    > (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    hum. jest mozliwe ze gdzies jeszcze jedna posiadam. bede musial troche zlomu
    przekopac... i nie obiecuje ze jest...

    btw. co tam ci sie w niej zepsulo? afaik byly dosc wytrzymale,
    i dosc latwo daje sie im wyczyscic glowice (patyczek do uszu maczany w
    spirytusie i troche pocierania)
    troche zycia stracilem na walke z tym chlamem wiec jak cos to pomoge :)

    btw. tu koledzy widze podpowiadaja floppy emulator... jesli budzet pozwala
    to imho warto. ew. poprosic kogos bardziej 'kumatego' o 'zhakowanie'
    urzadzenia - zwykle da sie znalezc procedury odczytu/zapisu i sa one
    prymitywne , troche je przerobic, dokleic mikrokontrolerek z np. portem
    sd/mmc :) i po krzyku

  • 19. Data: 2010-08-28 16:56:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > urzadzenia - zwykle da sie znalezc procedury odczytu/zapisu i sa one
    > prymitywne , troche je przerobic, dokleic mikrokontrolerek z np. portem

    Wiem, że wiele można. Kłopot w tym, że ja nie mam na to czasu, więc
    jeśli masz ochotę - zapraszam. Tak się zastanawiam, maszyneria tara,
    jeszcze kilka lat pożyje i pewnie padnie - chyba stacja jest
    najprostszym rozwiązaniem jednak.

  • 20. Data: 2010-08-28 16:58:24
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Słuchajta, rozmawiałem z _serwisantem_ i faktycznie HD ale w wersji
    mocno-zworkowej (jak ładnie powiedział 6 zworek lub więcej) się nadaje.
    Najwyraźniej można wtedy cuś tam ustawić i bangla. Poszerzam więc
    poszukiwania i 6-cio zworkową HD.

    THX wszystkim za chęci.

    __
    Irek.N.