  • 31. Data: 2020-04-26 11:48:36
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: z <...@...pl>

    > 1,5 TB
    przez 3 godz.

  • 32. Data: 2020-04-26 11:50:52
    Od: z <...@...pl>

    Nie można podmieniać dysków, gdy Win jest
    > zahibernowany? Oczywiście nie mam na myśli dysku systemowego, choć
    > i ten można by było podmienić przy odrobinie ;) dobrej woli.

    jak już połączę to esata (kiedyś na starym kompie działało) to sprawdzę
    skoro mam dyski do testowanie.

    Człowiek uczy się całe życie

  • 33. Data: 2020-04-26 13:37:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po co sterownik do eSata?
    Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata z dyskiem
    Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą
    USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').
    Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje "starocia Sata"? To co obsługuje dla
    podłączenia dysków?

    Walczyłem z terabajtami parę miesięcy temu gdy HDD w NASie wykazywały błędy,
    poszedłem w kierunku dwóch oddzielnych obudów USB
    3.0/eSata (Fantec 6Ge, udało się dwa razy za wyprzedażach trafić) z uwagi na większą
    elastyczność użytkowania w przyszłości
    (podłączenie do TV, NAS, do kieszeni na imprezkę, na wakacje z terabajtami filmów).
    Inna sprawa to dwa wyjścia eSata w kompie: akurat mam jedno eSata w lapku, a drugie
    eSata w stacji dokującej lapka, zresztą można
    po USB 3.0 podłączyć.

    Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s wychodzi około 3h/TB.
    Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)
    A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu, dla backupu lepiej mieć
    weryfikację, czyli czasy x2.
    Dok ma weryfikację?

    -----

  • 34. Data: 2020-04-26 14:35:40
    Od: z <...@...pl>

    Asus B250M-A Win 8.1. Okazało się że mam 2 nie zainstalowane urządzenia.
    (ech te aktualizacje) Wgrałem bios i dalej walczę ;-)

    Też się zdziwiłem że nie idzie eSata.

    Na laptopie w działa W10. transfer OK. Odłączanie urządzenia jakoś
    działa. Czyli Stacja działa ale trochę dla mnie za wolno KLONUJE

  • 35. Data: 2020-04-26 14:37:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 13:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu, dla backupu
    > lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.
    > Dok ma weryfikację?

    Pewnie ma bo klonuje _1,5 TB_ przez 3 godziny

  • 36. Data: 2020-04-26 15:21:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli wyżej d... nie podskoczysz.
    Musiałbyś mieć jakieś Blacki czy podobne Enterprise 7200 rpm.
    Kopiowanie bez weryfikacji danych to zabawa zapałkami.

    -----

  • 37. Data: 2020-04-26 15:44:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-26 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > (...)
    > Pytanie, jak często kopiujesz sektor po sektorze.
    > Przykład: dysk źródłowy 1 TB z 300 GB danych, dysk docelowy 500 GB,
    > sektor po sektorze nie przekopiujesz.
    > (...)

    A co w nich jest takiego, że nie można kopiować z mniejszego dysku na
    większy fizycznie?
    Wielokrotnie tak kopiowałem, korzystając z ATA czy SATA, korzystając z
    mechanizmów soft-RAID czy sprzętowych matryc.
    Jedyny problem jaki spotykałem , to kopiowanie pomiędzy dyskalmi ze
    "zwykłym" sektorem 512 a dyskami z sektorem 4k.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2020-04-26 15:54:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wejdziesz pod stół?

    -----

  • 39. Data: 2020-04-26 17:34:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5ea5728a$1$520$6...@n...neostrada.pl

    : Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata

    Masz taką? Ileż włożyłem wysiłku w zdobycie takiej...
    Teraz leży odłogiem!

    : z dyskiem Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą

    Właśnie!!! Tu jest pies pogrzebany żywcem!

    : USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').

    Chyba, że z dziesięciu USB naraz?... Są przejściówki
    dające 12 V z USB -- nawet niedrogie... Po kilka pln...
    (nie wiem/pamiętam, jak z wydajnością prądowo-mocową)

    Ale jak zasilić 3.5" z 3 V? ;)

    I po co zasilanie SATA 2.5" dysku ma naraz: 12V, 5V i 3V,
    skoro mogłoby obyć się bez dodatków... ;) Nie można było
    tak zbudować zasilania, by szeroka (uniwersalna) wtyczka
    pasowała do wąskiego gniazda HDD 2.5" i odwrotnie?...

    : Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje
    : "starocia Sata"? To co obsługuje dla podłączenia dysków?

    Wczesne IDE z PIO? ;)
    (IDE było przed EIDE itd...)
    To dopiero był wynalazek!
    Idealny do wielozadaniowości ;) DOSa.

    : Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s
    : wychodzi około 3h/TB. Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)

    Chyba, że śpisz w dzień. ;) Wówczas inaczej. ;)

    : A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu,
    : dla backupu lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.

    Kiedyś zapisałem obrazek partycji z weryfikacją, skopiowałem
    go Totalnym (chyba tez z weryfikacją) po czym sprawdziłem bajt
    po bajcie Totalnym -- kopia miała błąd, jak okazało się, fatalny...

    [najgorsze dopiero nastąpiło później -- jeśli nie liczyć testowego
    odtworzenia partycji, nigdy nie skorzystałem z tego bakapu, bo nie
    był potrzebny! mam masę bakapów, które nigdy do niczego nie były
    potrzebne... ale niechbym nie miał!!!...]

    Weryfikacji IMO nigdy za wiele -- trwają, ale podczas
    weryfikowania można iść na ryby. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Postscriptum do Trybuna: Specjalnie dla Ciebie przebootowałem na WXP-C, z którego
    teraz piszę.

  • 40. Data: 2020-04-26 17:37:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5ea58ace$1$526$6...@n...neostrada.pl

    : Kopiowanie bez weryfikacji danych to zabawa zapałkami.

    Zawsze jest jakieś weryfikowanie -- dyski same z siebie weryfikują.
    Ale czasami ;) mylą się przy zapisie... (niezmiernie rzadko, ale jednak)

    --