  • Data: 2009-09-17 20:49:52
    Temat: Re: Stabilność wewnętrznego oscylatora w AVR
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki pisze:

    > To na razie prototyp, wykonana jedna sztuka. Przeczytałem wartość kalibrującą
    > z tej sztuki raz i zapisuję ją do OSCCAL na początku programu - jak będzie
    > więcej urządzeń to za każdym razem będę ustawiał pod konkretny układ (albo
    > po prostu użyję kwarcu...).

    > A tego nie wiedziałem... Ustawiam właśnie tą odczytaną...

    Mało dokładne. Dużo lepszą kalibrację robi się podając na jakieś wejście
    przebieg o dokładnie znanej częstotliwości, mierzy programowo i tak
    "kręci" OSCCAL aby wyszedł idealnie. Z braku laku można przesłać np. z
    wolną prędkością z peceta kilkadziesiąt bajtów przez UART (najlepiej o
    wartości 0x80 - wtedy mierzysz czas bitu startu i 7 zerowych bitów
    danych) i też się na podstawie tego skalibrować. Jest o tym nota u
    Atmela i wiele przykładów krążących w Sieci. Tak skalibrowana ATmega644
    potrafi spokojnie przez kilka miesięcy skutecznie pracować jako RTC
    (popędzana z wewn. generatora RC 8MHz i z włączonym dzielnikiem DIV8) i
    się dużo nie rozjechać.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/