    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator low drop
    Date: Mon, 25 Jan 2016 17:47:18 +0100

    W dniu 2016-01-25 o 15:52, AlexY pisze:

    > Teoretycznie jest to odmiana diody zenera, ze względu na marną zdolność
    > rozpraszania mocy robi się z niego zwarcie. I zapewne tak by się
    > skończyła próba stabilizacji napięcia dynama aczkolwiek testów nie
    > przeprowadzałem i nie zamierzam. I w tym kontekście napisałem to na
    > samej górze.

    Że co? A gdzie tam masz marne odprowadzanie ciepła? I jak się ma "marne
    odprowadzenie ciepła" do gwarancji, że nie dostanie przerwy tylko
    zwarcie? Poza tym jest jeszcze parę innych różnic, najważniejsza to
    krótki czas reakcji.
    Transil spokojnie się do tego nadaje, tylko kwestia dobrania
    odpowiedniego elementu albo też ich ilości, żeby moc miała się gdzie
    wydzielać (jak z zenerkami). Tym bardziej, jeżeli zasilanie jest ze
    źródła prądowego.
    Inna sprawa, że nikt do ich stosowania nie zmusza.

    Pozdrawiam

    DD